اگر بخواهید تهیه کننده ای انتخاب کنید، انتخاب شریکی بسیار متعهد که در راستای رسیدن به اهدافتان به شما کمک و استانداردهای شما را درک کند از اهمیت بسیاری برخوردار است. به خصوص وقتی بحث انتخاب سازمان بازاریابی تلفنی در میان باشد که قرار است با مشتری های کنونی و احتمالی آینده در ارتباط باشد. برای این که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید ما چند راهنمایی آزمایش شده برای شما داریم که به شما کمک می کند تا بهترین تیم بازاریابی تلفنی را انتخاب کنید.

 

-اهداف خود را بشناسید:

اگر نمی دانید که می خواهید از بازاریابی تلفنی به چه چیزی دست یابید، سازمان شما نخواهد توانست کمکی به شما بکند. حتی قبل از این که صحبت کردن با سازمان ها را در نظر بگیرید، باید تصمیم بگیرید که دقیقا چه انتظاراتی از کمپین بازاریابی تلفنی خود دارید. تازه آن جا است که با دانستن تمام سوالاتی که می خواهید بپرسید، می توانید با سازمان های بازاریابی تلفنی وارد مذاکره شوید. پس از آن می توانید اختیاراتی را که در صدر اولویت های شما است، ارزیابی کنید و سازمانی را که موجب می شود در رسیدن به اهدافتان بیشتر از همه به تواناییان اعتماد داشته باشید، برگزینید.

 

-اعتبار و تجربه را در نظر داشته باشید:

مانند تمام اشکال بازاریابی، بازاریابی تلفنی مناسب برای همه موقعیت ها نیست. وقتی دنبال یک سازمان هستید باید مطمئن باشید که در حال ارتباط برقرار کردن با کسانی هستید که در زمینه کاری خودشان و شما متخصص هستند.

یک سازمان بازاریابی که در بازاریابی تجارت به تجارت (B2B) تخصص دارد، موثرتر از یک کمپین تبلیغاتی تجارت به تجارت است که بیشتر با مدل بازاریابی مشتری به شرکت آشنا است. شاید حتی بهتر باشد که اعتبار سازمان را در سطح حرفه مربوطه و یا بخش خاصی در نظر بگیرید که دارای مهارت مورد نظر باشد و یا جواب گوی نیازمندی های خاصی باشد. توجه داشته باشید که شما در بخش خدمات مالی هستید و اختیار اعمال قدرت مالی دارید، اگر شما به یک شریک تجاری در مطالعات بازار نیاز داشته باشید، آیا آن ها شریک تجاری مورد نیاز شما هستند؟ در واقع سازمان شما باید توانایی درک نگرانی ها و نیازهای مشتری را در یک بخش خاص، که مصرف کننده شما در آن فعالیت دارد داشته باشد، بنابراین داشتن تجربه کاری با شرکت های مشابه از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما نباید با سازمانی کار کنید که تنها یک ایده خلاقانه را برای تمامی مشتریان خود اجرا می کند. پیدا کردن سازمانی که به سازگاری با چند زمینه کاری توجه داشته باشد و همچنین تغییر فعالیت هایش را مناسب با هر کسب و کار مدنظر قرار دهد، به همین اندازه، حائز اهمیت است.

 

-بودجه را در نظر داشته باشید اما ارزش اهمیت بیشتری دارد:

البته در نظر گرفتن پول انکار ناپذیر است. سطوح متعددی از خدمات، بسیار به قیمت ها و ساختار پرداخت وابسته هستند و این بسیار مهم است که درک درستی از آن چه که دارید برای آن هزینه می کنید و آن چه که از سازمان ها انتظار دارید به شما ارائه کنند، داشته باشید. بسیاری از سازمان ها دوست دارند از سیستم پرداخت به ازای تماس موفق (لید) استفاده کنند ، که در ابتدا ممکن است جالب به نظر بیاید اما مشکلات زیادی در این مدل است که باید از آن ها آگاه باشد. سازمان شما نباید روی بردهای سریع متمرکز باشد و باید روی موفقیت های دراز مدت تاکید کند. درک اهدافتان در این جا هم اهمیت دارد؛ به این صورت که اگر شما دقیقا بدانید که می خواهید به چه چیزی دست یابید، سازمان منتخب شما خواهد توانست به شما در استفاده بهینه بودجه، چگونگی و نحوه هزینه کردن موثر پول کمک کند. ارائه تعریف دقیق و واضح از اهداف نهاییتان و معیارهای مربوطه یک بخش ضروری، از این فرایند است. اقدامات کیفی برای اطمینان حاصل کردن از بازده سرمایه گذاری ضروری هستند و موجب می شوند تا شما به ارزش کار سازمانتان دسترسی داشته باشید. بهتر است از کار کردن با سازمان هایی که در پرسش و پاسخ درباره نتایج به دست آمده مبهم عمل می کنند، خودداری کنید.

یک هشدار به شما بدهم، کار کردن فقط با سازمانی که به نسبت بودجه شما نتایج واقع گرایانه ای را ارائه می دهند، نتیجه خواهد داد. بسیاری از سازمان ها ممکن است به شما قول بدهند که کل جهان مشتری کسب و کارتان خواهد شد اما در عمل نتایج اندکی را ارائه دهند. سازمانی را پیدا کنید که که بتوانید به آن ها اعتماد کنید، سوابق کاری آن ها را چک کنید تا بدانید برای مشتری های دیگر در زمینه کاری شما چه اقداماتی انجام داده اند.

 

-انعطاف آن ها را درک کنید:

سازمان های مختلف، راه های مختلفی برای برخورد با مشتری ها دارند. آیا به دنبال سازمانی هستید که فقط به مسئولیت های خاصی که شما برای آن ها تعیین کرده اید بپردازند و یا ترجیح می دهید که با شریک تجاری ای کار کنید که با نیازهای شما سازگار باشد؟

داشتن درک درست از انتظارات یکدیگر و خواسته های از پیش تعیین شده، از آغاز کار مشخص می کند که آیا این سازمان مناسب شما هست و آیا این رابطه برای هر دو طرف معامله سودمند خواهد بود یا خیر.

 

-داخل کمدهایشان را ببینید:

یک سازمان خوب چیزی برای مخفی کردن ندارد، پس هنگامی که دنبال شرکای تجاری آینده هستید، آن ها باید با کمال میل چشم اندازی از فعالیت هایشان را به شما نشان بدهند. چک کردن سطح شفافیت شریک شما بسیار مهم است. این چک کردن می تواند شامل ضبط تماس های مشترک، دسترسی به نتایج آنلاین و فعالیت های زنده باشد. باید ببینید آن ها چه قدر نسبت به بازدید شما و بودنتان در میان تماس گیرندگان فعال در کمپینتان باز هستند؟ یک سازمان خوب می داند که بازخورد مشتری، یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت برای هر کمپینی است و باید با سیاست «درهای باز» پیش برود.

 

-نگاهی به ارتباطات بیاندازید:

گفت و گوهای اولیه با سازمان ها به عنوان یک مصاحبه شغلی همیشه اثربخش بوده است. هر چه باشد آن ها قرار است دست راست شما در تیم بازاریابیتان باشند. این گفت و گوهای اولیه نه تنها بهترین فرصت برای درک مهارت ها و تجربیات آن ها است بلکه به شما کمک می کند تا فرهنگشان را درک کرده و بدانید که چگونه با تیم شما اختلاط خواهند کرد و هم ردیف برند شما قرار خواهند گرفت.

فعل و انفعالات با انسان ها مفهوم بازاریابی تلفنی است، پس شناختن چهره های پشت تلفن خالی از لطف نیست. سعی کنید سازمانی را انتخاب کنید که صفات و شخصیتی مشابه شما داشته باشند و یا حداقل از انعطاف بالایی برخوردار باشند تا خود را با شما و استراتژی هایتان سازگار کنند به طوری که پیام های شما را درک کنند. اگر آن ها می توانند کاری کنند که شما احساس راحتی، شنیده شدن و حمایت شدن داشته باشید، می توانند همین کار را هم برای مشتری هایتان انجام دهند.

منبع: ttmc