اگر میخواهید روی یک کسب و کار سرمایه گذاری کنید، باید خود را با علم روز دنیا هم گام سازید. یکی از روش های این کار، بازاریابی محتوا است.

بهتر است قبل از شروع بازاریابی محتوا این نکات را در نظر بگیرید:

 

  • قرار نیست با استراتژی بازاریابی محتوا ، در عرض یک هفته شناخته شوید

ممکن است مقالاتی خوانده باشید مبنی بر اینکه چطور می توانید با اولین پست تان در شبکه های اجتماعی شناخته شوید. بعد با خودتان فکر کردید: ” این همان چیزیست که می خواهم!” یا “اوه، این کار خیلی زمان می برد”. اینکه یک مطلب یا ویدئو در وبلاگ یا شبکه های اجتماعی بارها دیده شود، و یا در صفحه اصلی یک پلتفرم وبلاگ نویسی قرار گیرد، درصد مشارکت کاربران یا حتی تعداد دنبال کنندگان تان را به طرز خارق العاده ای بالا می برد. اما چه چیز از ” زیاد دیده شدن ” مهم تر است؟ ثبات.

اگر با پست اولین مطلب تان ده هزار مشتری باالقوه جذب کنید، اما بیشتر از این پیگیری نکنید، تلاش تان هدر می رود. اما اگر در دو هفته اول، چهارصد دنبال کننده جذب کنید و به صورت مداوم محتوایی با کیفیت در اختیارشان بگذارید که شما را به خاطر بسپارند، می توانید بهتر روی آنها اثر بگذارید.

 

  • کانتنت مارکتینگ یک بازی زمان بر است

به طور متوسط ۳ ماه طول می کشد که کمپین های کانتنت مارکتینگ میزان اثرگذاری شان را نشان دهند. ممکن است در دنیای امروزی که اطلاعات راحت و سریع به دست می آیند و همه میخواهند سریعا سرمایه هدر رفته شان را جایگزین کنند، این روش قدیمی به نظر بیاید. اما از آنجا که کمپین های بازاریابی محتوا باید از شما برای مخاطبان تان یک منبع با ثبات و قابل اعتماد از اطلاعات ارزشمند بسازد، نمی توانید ۲ یا ۳ هفته ای به این هدف برسید. و به دلیل اینکه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی دیده شوید، باید مخاطبان تان را به دقت انتخاب کنید؛ که این کار هم زمان می برد.

 

  • بازاریابی محتوا یعنی: مبادله

شما به مخاطب خدمات ارزش افزوده ارائه می دهید، او نیز در عوض به نام برند شما توجه می کند. ارزش افزوده خیلی مهم است. اگر در محتوا ، زیاد از خودتان تعریف کنید هیچکدام از مخاطبان تان آن را نمی خوانند. به خصوص اگر خودتان محتوا را توزیع کنید، یعنی در سایت های بومی تبلیغ کنید یا به اینفلوئنسرهای اینستاگرام (افرادی که تاثیر زیادی روی کاربران اینستاگرام دارند) مبلغی پرداخت کنید که شما را به دنبال کنندگان شان تحمیل کنند.

این اولین قانون است: خدمات ارزش افزوده ارائه دهید، تبلیغ نکنید!

 

  • کانتنت مارکتینگ فقط برای بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو (SEO) نیست

بسیاری از کسب و کارها در این مرحله از طراحی استراتژی بازاریابی محتوا گیر افتاده اند. نوشتن پست های وبلاگ با کلمات کلیدی، عنوان، آدرس، شرح و محتوایی که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است، رتبه سایت تان در صفحات جستجو را بالا می برد. اما اگر فقط به سئو سایت توجه کنید، مخاطبان شما را رها می کنند و به سراغ سایت هایی می روند که محتوای غنی تری دارند. نباید از بهینه سازی محتوا برای خوانندگانی که سوالی دارند و برای یافتن جوابش روی نام سایت شما کلیک کرده اند غافل شوید.

 

  • کانتنت مارکتینگ یعنی: تجربه مشتری

مخاطب باید از محتوا لذت ببرد. بیشتر مشتریان، شما را از طریق جستجو و خواندن محتوایتان پیدا می کنند، یا محتوای شما را در یک پلتفرم دیگر می خوانند. این اولین تجربه ای است که آنها از برند شما کسب می کنند. پس بهتر است کاری کنید این تجربه برایشان جذاب و لذتبخش باشد.