استراتژی خدمات مشتریان خود را بهتر کنید

چطور بهترین باشید؟
شاید کارکنان بخش خدمات مشتریان شما ماهر باشند و بدانند که چگونه با مشتریان شما ارتباط برقرار کنند. اما چه استراتژی های سازمانی را می توان برای خشنود کردن مشتریان به کار گرفت؟ با خوشحال کردن مشتریان خود می توانید این روند را تمرین کنید و این کار را باید قبل از این که مشتریان با مشکلات خود به شما مراجعه کنند، انجام دهید:

یک شخص واقعی باشید: مشتریان می خواهند این حس را داشته باشند که در خدمات مشتریان با یک فرد واقعی در تعامل هستند، نه ربات یا FAQ ها. خدماتی بیش از پاسخ های خودکار ایمیل را به آن ها ارائه دهید و به تلفن یا وب سایت خود اجازه ندهید که مشتریان را به دردسر جدیدی دچار کنند و آن ها را از چاله به چاه بیندازند. به صورت کامل از شبکه های اجتماعی (مانند فیس بوک، توییتر و…) بهره بگیرید و هرزمان که مشتریان بر روی پیج شما پستی قرار می دهند، فوراً به آن ها پاسخ دهید. بیوگرافی ها و تصاویری را بر روی وب سایت خود قرار دهید. این کار به مشتریان شما نشان می دهد که شما یک انسان واقعی هستید و مشغول انجام این کار هستید.

در دسترس باشید: بخش دسترسی شخصی به شما مربوط به این است که مطمئن شوید مشتریان شما می توانند به خدمات مشتریان شما دسترسی داشته باشند. برای مثال، اگر شغل شما به نوعی آنلاین است، پس با مشتریان نزدیک تر به صورت شخصی ملاقات داشته باشید یا از طریق تماس ویدئویی (مانند اسکایپ) برای افرادی که دورتر هستند، تماس برقرار کنید. در زمان ضرورت شب و روز کار کنید، خصوصاً اگر مشتریان شما در ناحیه های زمانی متفاوتی هستند. حتی اگر برای مشتریان خود یک آدرس فیزیکی از خود قرار دهید، باعث می شود اعتماد آنها به شما جلب شود و به آنها یادآوری کند که کمپانی شما وجود خارجی دارد.

مشتریان خود را در خدمات مشتریان تغذیه کنید: اطمینان حاصل کنید که به صورت کامل نیاز های مشتریان را برآورده کرده اید. درنظر داشته باشید که باید به نوعی با مشتریان خود یک رابطه برقرار کنید. روش VIP را برای پاسخ گویی به بهترین مشتریان خود برگزینید، تا بدانند از آن ها تقدیر شده است. مشتریان شما احتمالاً از چه خدمات ویژه ای استقبال خواهند کرد؟ گروه های متمرکزی را ایجاد کنید، با مشتریان مصاحبه داشته باشید، یا یک پرس و جو انجام دهید تا این گونه ایده ها را به دست آورید.

جامعه هایی را ایجاد کنید: زمانی که شما با مشتریان خود به عنوان عضوی از یک جامعه برخورد کنید، خوشحال تر هم می شود و احساس می کنند که برای آن ها ارزش قائل شده اید. شما می توانید بسیاری از مشتریان را در کنار هم، به روش ها مختلفی جمع کنید، از جمله این روش ها وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، نمایش های تجاری و قراردادها است و البته فراموش نکنید، درحالی که مشتریان شما به این گروه ها می آیند تا از شما چیزی یاد بگیرند، شما هم می توانید کمی از آن ها بیاموزید.

پیشنهاد تیم خدمات مشتریان:

کیفیت خدمات مشتریان,استراتژی خدمات مشتریان

شش نکته برای ارتقای سطح کیفیت خدمات مشتریان