شصت درصد بازاریابان می گویند «  تولید محتوا  » در بازاریابی درونگرا برای آنها در اولویت قرار دارد.

معمولا گفته می شود که اهداف تولید محتوا در بلاگ، با اهداف تبلیغات سنتی متفاوت است. وبلاگ نویسی برای کسب و کار مزایای بسیاری دارد، از جمله افزایش میزان فروش. نتایج آن نیز کمتر مشهود است، اما در نهایت، به اندازه نتایج تبلیغات از روش های سنتی ارزشمند است. مهم است بدانیم که تولید محتوا کاری ظریف و دقیق است. و به دلیل همین ظرافت است که شروع  و بهره وری از آن کار آسانی نیست. اجازه دهید سه روش به شما نشان دهیم که از طریق آنها بهترین محتوا را برای بلاگ تان بنویسید و روی مشتریان حداکثر اثرگذاری را داشته باشید.

 

فراتر از تبلیغات فکر کنید!

مهم است بدانید که هدف از محتوا نویسی برای بلاگ، صرفا تبلیغات نیست. یکی از مفیدترین اهداف بلاگ نویسی این است که بین کسب و کار و مخاطبانی که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را دارند یک رابطه حقیقی ایجاد می کند. اما این رابطه سریعا از بین می رود، اگر مخاطب حس کند دارید به او کالا یا خدماتی را می فروشید. اگر بلاگ نویسی درست انجام شود، برای برندتان اعتبار ایجاد می کند؛ که حتی از فروش هم مهم تر است. یک نام تجاری معتبر، منجر به فروش و بهره وری پایدار می شود؛ و این چیزی نیست که تنها با تبلیغات بتوانید به راحتی به آن برسید. وبلاگ نویسی یک بازی زمان بر است. اما این به این معنا نیست که بلاگ نویسی از تجارت کاملا جداست. هدف بلاگ نویسی باید شناسایی مشتریان باالقوه، ترغیب آنها به مشارکت و دیگر عواملی باشد که مخاطب را به مشتری تبدیل می کنند.

 

برای محتوا لحن مناسبی در نظر بگیرید.

برای اینکه بلاگ نویسی به نتیجه برسد، هر کسب و کاری باید یک « صدای برند » تعریف شده داشته باشد که مشتری بتواند آن را به خوبی درک کند. در مورد هدف کسب و کارتان فکر کنید. آیا شرکتی هستید که به مشتریان تکنولوژی برتر ارائه می دهید؟ یا به آنها روش زندگی و راه حل های جالبی ارائه می دهید که زندگی شان را بهبود می بخشند؟ پاسخ به این سوال ها به شما کمک می کند تصمیم بگیرید صدای برندتان باید فوق هوشمند و جدی باشد یا سرگرم کننده؟ اما این چیزی نیست که قبل از شروع بلاگ نویسی به آن برسید. گاهی اوقات بهتر است شروع کنید، و با گذشت زمان به طور طبیعی به نتیجه برسید. ولی در آخر زبان بلاگ تان باید منسجم و نامتناقض باشد. همین موضوع به شما کمک می کند برندتان را بسازید.

 

ثبات داشته باشید.

مسلما کیفیت محتوا بسیار مهم است. این مساله آنقدر مهم و بدیهی است که حتی نیازی نیست به آن اشاره کنیم. اما ثبات هم مهم است؛ نه تنها برای ترغیب مخاطبان به مشارکت، بلکه برای چیزهای دیگری مانند رتبه بندی سئو که تعیین می کند نام شرکت شما در فضای مجازی چقدر دیده می شود. چون ثبات خیلی مهم است، شرکتی که تازه شروع می کند به بلاگ نویسی سعی می کند استراتژی هایی طراحی کند که از طریق آنها به طور منظم محتوایی جذاب تولید کند.

مثلا به جای اینکه مستقیما در مورد کالا یا خدمات تان صحبت کنید، سعی کنید درباره مسائل بزرگتر و مرتبط تری مطلب بنویسید. استفاده از موضوعات مرتبط و جدید، و صحبت درباره آنها از دیدگاهی منحصر به فرد در بلاگ تان، باعث می شود طیف گسترده تری از خوانندگان را به سمت بلاگ تان جذب کنید.

 

نتیجه

همانطور که می بینید، طراحی یک استراتژی «به‌هنگام» برای تولید محتوای بلاگ امری مهم است؛ اما مسائل مهم دیگری هم وجود دارد. یک بلاگ فوق العاده محصول طرز تفکرکلی شما در مورد وبلاگ هاست. هرچه یک کسب و کار بتواند چشم اندازش را نسبت به اهداف بلاگ نویسی گسترش دهد، محتوای بلاگ اش غنی تر و اثرگذارتر خواهد بود.