وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می‌شود، همراه بودن با بهترین شیوه‌های سئو به‌منظور تضمین اینکه محتوای شما بالاترین شانس را برای دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو دارد، امری ضروری‌ست.

یعنی باید در مورد اینکه موتورهای جستجو چگونه محتوای شما را می‌بینند و چگونه رتبه‌بندی‌ها را براساس میزان مفید بودن محتوا در خصوص سئوال پرسیده شده در موتور جستجو اولویت‌بندی می‌کنند، کاملا آگاهی داشته باشید.

چگونه می توانید بهترین شیوه‌های سئو را به‌کار ببرید تا محتوایتان کاربرها را به سمت سایت تان جذب کند و در نهایت، همانطور که می خواستید، آنها را به مشتری تبدیل کنید؟ ما بهترین روش ها را برای جای دادن قوانین امروزی سئو در بازاریابی محتوا به شما ارائه می دهیم.

 

محتوا را قالب بندی کنید

یک راز دیگر در خصوص انتخاب زبان درست هنگام خلق محتوا به شکلی‌که موتورهای جستجو پرسش یک کاربر را به پاسخ‌های شما متصل کنند این است که محتوای خود را قالب‌بندی کنید. از تگ‌های سرصفحه‌ خود عاقلانه استفاده کنید تا به درستی کاربر را به سوی مکان یافتن پاسخ سئوالش راهنمایی کنید. قالب‌بندی H1، H2 و H3 تنها برای ایجاد عنوان‌های زیبا استفاده نمی‌شوند؛ این تگ‌ها برای بخش‌بندی محتوا به تکه‌های قابل بررسی برای موتورهای جستو و کاربرها استفاده می‌شوند. تگ عنوان H1 شما باید مهمترین و کلی‌ترین زمینه‌ محتوایتان را در بر داشته باشد. از H2 برای زیربخش‌های محتوای H1 و از H3 برای زیربخش‌های محتوای H2 استفاده کنید.

پاراگراف بالا به شما می گوید که همین الان پست های وبلاگ، مقاله‌ها و سایر محتواهایتان را چک کنید. آیا عنوان‌های شما منعکس‌کننده‌ی سئوالاتی که احتمال پرسیده شدنشان توسط یک کاربر ایده‌آل وجود دارد، هستند؟ اگر نه، بروید و تصحیحش کنید! سرصفحه‌های شما باید به سادگی قابل خواندن باشند تا به خوبی نشان دهند چقدر برای کسی که سئوال می‌پرسد ارزش دارید.

یک تقویم محتوایی منسجم تهیه کنید 

در بحث بازاریابی محتوای با رعایت قوانین سئو ، جدول زمان‌بندی انتشار محتوا حرف اول را می‌زند. به‌روزرسانی‌های منسجم، منظم و قابل پیش‌بینی شما را چندین قدم به قانع کردن موتورهای جستجو در مورد اینکه محتوایتان برای کاربر امروزی به روز، مرتبط و به جاست، نزدیک می‌کند. “امتیاز نوآوری” گوگل نشان دهنده‌ی محتوای به‌روز و به جاست– شما به امتیاز نوآوری برای بالا ماندن در لیست نتایج جستجو احتیاج دارید. برای رسیدن به این هدف، با فواصل زمانی کم پست بگذارید، محتوای خود را دائماً به‌روز کنید ( محتوای جدید باید پاسخگوی سئوالات جدیدی باشد که کاربر ایده‌آل می‌پرسد )، و دائماً صفحات جدیدی به سایتتان بیفزایید. مطمئن شوید تقویم محتوا به خوبی سازماندهی و تهیه شده است. پیشنهاد می‌کنم نه تنها دائماً محتوا تولید کنید، بلکه پیگیر این نیز باشید که آن محتوا ، از معیارهایی مانند دسته‌بندی‌ انواع محتوا ، فراوانی انتشار، لحن مناسب، فراخوانی برای اقدام، URL (کاری کنید قابل جستجو باشند)، کلمات کلیدی اصلی و یک زمان‌بندی مربوط به شبکه‌های اجتماعی جهت ترفیع پست های موجود در فیدهایتان بهره برده باشد.

 

از منابع آنلاین برای محتوا و کلمات کلیدی ایده بگیرید

از منابع آنلاین برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد آنچه مردم در حال حاضر در موردش حرف می‌زنند، بهره ببرید. آنها را بررسی کنید تا متوجه شوید در حال حاضر کاربران ایده‌آل‌تان چه سوال هایی را بیشتر می پرسند. یک سرمایه‌گزاری زمانی، از چند دقیقه تا یک روز، ایده‌های محتوایی کافی را برای پر کردن راحت‌تر تقویمتان به شما ارزانی می‌دارد.

همگام بودن با لیست طولانی بهترین شیوه‌های سئو در خصوص بازاریابی محتوا کار سختی است، اما اینجا، بهترین نقطه برای شروع است!

 

قسمت اول این مقاله را بخوانید…