شرکت ‌های استارتاپ مدرن فرصت ‌های بی‌ شماری برای استفاده از ابزارهای تکنولوژیک دارند. شرکت ‌های متعددی امروزه بخش پشتیبانی مشتریان را برون ‌سپاری می کنند تا خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند. در این مقاله نگاهی به راه‌ هایی خواهیم انداخت که برون ‌سپاری پشتیبانی مشتریان به شرکت ‌های استارتاپ کمک خواهد کرد.

با افزایش رقابت در تمام بخش ‌ها، امروز برای هر شرکتی مهم است که تمرکزش را روی کیفیت خدمات به مشتریانش قرار دهد. به‌ خصوص اگر یک استارتاپ باشید که به دنبال اثبات خود در بازار رقابت است، ارائه‌ بهترین خدمات به مشتریان و متمایز شدن از سایر رقبا برای شما اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

با افزایش تعداد استارتاپ‌ ها در جهان، اکثر آن ها به برون ‌سپاری بخش پشتیبانی مشتریان خود به کشورهایی مانند هند تمایل دارند تا بتوانند پشتیبانی بهتری از مشتریان به عمل آورند. بیایید نگاهی به مزیت های برون ‌سپاری برای استارتاپ ‌ها بیندازیم.

 

-بهینه ‌سازی هزینه ‌های کسب‌ و کار:

یکی از مهمترین دلایل برون ‌سپاری پشتیبانی مشتریان توسط استارتاپ ‌ها، کاهش هزینه‌ ها است. با کمک برون ‌سپاری، هزینه‌ های ثابت کسب ‌و کار را می‌ توان به متغیر تبدیل کرد؛ این ‌کار باعث می‌ شود استارتاپ ‌ها پول کمتری خرج کنند و آن ‌را روی فعالیت ‌های تجاری مهم دیگرشان سرمایه ‌گذاری کنند. با برون‌ سپاری بخش پشتیبانی مشتریان، یک استارتاپ دیگر نیاز به استخدام، آموزش و برآورده کردن نیازهای کارکنانش ندارد و در عوض فقط پول خدمات را می ‌دهد.

 

-دانش صنعت:

حرفه ‌ای ‌هایی که خدماتتان را به آن ها برون ‌سپاری می کنید، دانش چندین صنعت را بهبود بخشیده‌ اند. مدیران و کارشناسان شرکت‌ های برون ‌سپاری، درک خیلی خوبی از نیازهای مشتریان عصر جدید دارند و از استراتژی ‌های کوتاه ‌مدت برای کمک به شما در رسیدن به اهداف شرکتی و ارائه‌ بهترین خدمات به مشتریانتان بهره می ‌برند. خدمات بهتر به مشتریان، به‌ صورت اتوماتیک باعث افزایش تعداد آن ها خواهد شد که این امر بخش صف شما را قوی ‌تر خواهد کرد.

 

-انعطاف ‌پذیری و مقیاس ‌پذیری:

حجم تماس‌ ها کم و زیاد می شود. در نتیجه، کارشناسان داخلی شما در هنگام پایین بودن حجم تماس ‌ها، عملا بیکار هستند اما شرکت ‌های برون‌ سپاری خارجی با چندین مشتری کار می کنند و همین امر باعث جلوگیری از کاهش زیاد حجم تماس ‌هایشان می ‌شود. در نتیجه کارشناس‌ های خارج از شرکت می‌ توانند اثربخش‌ تر باشند و مدیرانشان نیز می ‌توانند کارشناسانشان را برای کاهش هزینه تماس، بهتر هدایت کنند. علاوه بر این، این شرکت ‌ها کارشناس لازم برای پاسخگویی در هنگام افزایش شدید حجم تماس‌ ها به دلیل یک فعالیت فصلی یا کمپین بازاریابی را نیز دارند.

 

-کنترل کیفیت:

توافق ‌های بین شرکت ‌ها و مراکز برون‌ سپاری شامل این است که تمام تماس ‌ها و پیام ‌های مشتریان از تمامی کانال ‌ها به‌ صورتی کاملا حرفه ‌ای مدیریت شود. حل کردن مشکل مشتری در اولین تماس و در کمترین زمان دو اولویت این شرکت ‌ها هستند. برای رسیدن به این اولویت ‌ها، آن ها از انواع مختلفی از ابزارهای نظارت، طرح‌ های بهبود و ارزیابی ‌ها برای اطمینان از بالا بودن کیفیت پشتیبانی استفاده می ‌کنند. از سوی دیگر، تیم پشتیبانی مشتریانِ داخلی ممکن است به ابزارها یا منابع لازم برای نظارت مداوم کیفیت خدمات دسترسی نداشته باشند.

 

-مشتریان خود را بهتر بشناسید:

به‌ عنوان یک استارتاپ، فهمیدن اولویت ‌ها و رفتارهای مشتریتان بسیار مهم است. با کمک این اطلاعات، مدیران شرکت می ‌توانند خدمات و محصولات بهتری در راستای انتظارات مشتریان به آن ها ارائه کنند. اما استارتاپ ‌ها عموما تخصص یا لوازم لازم برای استخراج این اطلاعات را ندارد. با برون ‌سپاری بخش پشتیبانی مشتریان، آن ها می ‌توانند مشتریانشان را بهتر بشناسند و خریداران جدیدی جذب کنند.

 

این ها برخی از دلایل سودمند بودن برون ‌سپاری خدمات مشتریان برای استارتاپ ‌ها است. با کمک افراد آموزش ‌دیده و حرفه ‌ای برای پاسخ به سئوالات مشتریان، شرکت‌ ها می ‌توانند تمرکزشان را روی ارائه خدمات و محصولات بهتر به مشتریان و افزایش سودآوریشان قرار دهند.

منبع: iccs-bpo

 

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.