منظور از بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) چیست؟

حتماً بارها و بارها در اینترنت، کنفرانس ها و جلسات مرتبط با استراتژی بازاریابی با عبارت بازاریابی ایمیلی مواجه شده اید. ایمیل مارکتینگ ارتباطات مشاغل، اهداف کلیدی و خاص بازارهای مختلف را ارتقاء می بخشد و بسیار مقرون به صرفه است.
اما ایمیل مارکتینگ دقیقاً چیست و چگونه عمل می کند؟ چطور تأثیر یک ایمیل بیشتر از تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی خواهد بود؟ و چرا مشاغل باید وقت صرف تهیه لیست ایمیل کنند؟

بازاریابی ایمیلی با این هدف روی می دهد که شرکتی با استفاده از ایمیل، تبلیغ تجاری یا پیامی را برای گروهی از مردم ارسال می کند. اغلب هر ارتباط ایمیلی از طریق تبلیغات، درخواست برای مشاغل، خرید و فروش و یا درخواست کمک مالی، با هدف بازاریابی ایمیلی ارسال می شود و اگر به ایجاد مشتری متعهد کمک کند نتیجه این است که دریافت کننده ایمیل به شناخت محصول، یا شرکت و یا نام تجاری اعتماد کرده است.

ایمیل مارکتینگ راهی موثر برای دوام ارتباط شما با مشتریان است که همین موضوع به ترویج کسب و کارتان نیز کمک می کند.
با بازاریابی ایمیلی، می توانید به راحتی و بدون نیاز به چاپ، تلویزیون، رادیو و یا هزینه های بالای تبلیغات به هدف بازاریابی خود برسید. به لطف نرم افزار مفید ایمیل مارکتینگ، شما می توانید لیست ایمیلی را داشته باشید که بر مبنای چند عامل از جمله طول آدرس ها در این فهرست، علاقمندی های مشتریان، عادات و معیارهای مهم تقسیم شده است. پس از آن، ایمیل مورد نظر ایجاد و به طور خاص برای اعضای لیست انتخابی شما ارسال می شود و با جزئیات اطلاعات شخصی ایمیل در اختیار آنها گذاشته می شود به طوریکه یا جزء علایق آنها بوده یا درخواست آن را لغو کرده بودند. این روند به ترویج اعتماد و وفاداری یک شرکت کمک می کند و همچنین باعث افزایش فروش می شود.

چندین نمونه از کمپین های ایمیل مارکتینگ وجود دارد، که با یک ایمیل خوش آمدگویی شروع می شوند. با این مضمون که از مخاطبین جدید برای پیگیری شما تشکر می کند. نامه خوش آمدگویی نه تنها می تواند اطلاعات با ارزشی در مورد شرکت شما بدهد، بلکه می تواند اطلاعات کلیدی در مورد مشتری جدید نیز بدهد. همین به شما کمک می کند تا این شخص را در تلاش های آتی بازاریابی در دریف درست دسته بندی کنید. سایر کمپین های ایمیلی شامل ارسال اطلاعیه های مربوط به محصولات یا خدمات، خبرنامه مربوط به شرکت و یا محصولات، کوپن برای خرید در آینده و مواردی مشابه می شود.
هر ایمیلی که ارسال می کنید باید اطلاعات شرکت را در قسمت انتهایی صفحه داشته باشد. به این ترتیب مشتریان این شانس را دارند تا با شرکت شما بیشتر آشنا شوند و همین طور انتخاب می کنند که در دوره های بعدی نیز ایمیلی از طرف شما دریافت کنند یا خیر. برنامه های تشویقی که به اعضا یک کد تبلیغاتی برای تخفیف در خرید می دهد به شما اجازه می دهد تا میزان اثربخشی کمپین خود و اینکه مخاطبین به چه مواردی علاقمند هستند را ببینید.

با کمک نرم افزار ایمیل مارگتینگ، بازاریابی ایمیلی نه تنها یک راه موثر برای رسیدن به بازارهای مدنظر شماست، بلکه بطور مداوم با اساس خرید و فروش شما نیز وابسته باقی خواهد ماند. با استفاده موثر از ایمیل مارکتینگ، می توانید مشتریان فعلی را حفظ کنید و هدف بازارهای جدیداً روی کار آمده را پیش ببرید. شما می توانید به راحتی ببینید که کمپین بازاریابی چقدر تاثیرگذار است و بازگشت سرمایه شما در مقایسه با سایر کمپین های سنتی بازاریابی بطور چشمگیری بالاتر است. اجازه دهید اینترنت، مشتریان شما را با کمپین موثر ایمیل مارکتینگ به سمت خودتان چند باره و چند باره هدایت کند.

 

پیشنهاد تیم محتوا:

کانتنت مارکتینگ , محتوای ویدئویی,بازاریابی ایمیلی