وقتی در مورد cold call صحبت می‌کنیم، راضی کردن یک مشتری بالقوه به شنیدن در مورد محصول یا خدمتتان ممکن است چالش برانگیز نباشد، اما بخش سخت ‌تر پیگیری برای ایجاد یک اقدام است. تماس پیگیری زمانی‌ است که سیکل فروش شروع به کار می‌کند و بازاریاب تلفنی رابطه ‌ای را با یک دسته از مشتریان برقرار می‌کند. در نتیجه، داشتن یک استراتژی خوب و کاربردی برای تماس پیگیری تضمین می‌کند که بازاریاب ‌های تلفنی وقت خود را برای دسته ‌های بی ‌تفاوت یا اشتباه موجود در لیستش تلف نمی ‌کند. در این متن به چند استراتژی پیگیری مفید که به بازاریابان تلفنی در فروش کمک می‌کند، خواهیم پرداخت.

 

-تعهد پیگیری ایجاد کنید:

یک اشتباه ابتدایی که بیشتر بازاریاب ‌های تلفنی مرتکب می ‌شوند این است که از مشتری بالقوه در مورد تاریخ و زمان دقیق تماس پیگیری، سوال نمی ‌کنند. اگر یک مشتری بالقوه از بازاریاب بخواهد هفته‌ بعد تماس بگیرد، احتمال تماس ‌های بدون پاسخ یا چرخه‌ فروش طولانی ‌تر زیاد خواهد بود. بنابراین کارشناسان باید تاریخ و زمان دقیق تماس پیگیری را با مشتری بالقوه هماهنگ کنند. این یک تاکتیک ساده اما بسیار قدرتمند در این حوزه است.

 

-وقت‌شناس باشید:

پس از این که مشتری بالقوه تمایل به صحبت مجدد با شما در تاریخ و زمانی مشخص پیدا کرد، این تماس را فراموش نکنید. غنیمت شمردن این فرصت و وقت ‌شناس بودن، حتی در حد دقیقه ‌ها، بسیار مهم است. وقت ‌شناسی به مشتری بالقوه نشان می‌ دهد شما به وقتش احترام می‌گذارید و تصویری حرفه ‌ای از سازمان شما را در ذهن او متبادر خواهد کرد.

 

– از این لغزش‌ ها اجتناب کنید:

از عبارات معمول که تفاوت شما با سایر بازاریابان تلفنی را مشخص نکند، اجتناب کنید. «من برای پیگیری پیشنهاد تماس گرفته ‌ام.» یا «می ‌خواستم بپرسم آیا تصمیم گرفته ‌اید؟» جملات آغازینی هستند که باید همیشه از آن ها دوری کنید. تمام چیزی که باید روی آن ها تمرکز کنید، قوی کردن جمله‌ی آغازین مکالمه‌ تان است.

از چه جملاتی استفاده کنیم؟

از این چهار قدم پیروی کنید:

  • قدم ۱: خود را با نام کامل، معرفی کنید.
  • قدم ۲: شرکت خود را با نام معرفی کنید.
  • قدم ۳: بحث تماس پیشین خود را به مشتری یادآوری کنید.
  • قدم ۴: بحث تماس فعلی را آغاز کنید.

 

-مشتری بالقوه را به ستوه نیاورید:

پیگیر، مؤدب و حرفه ‌ای بودن مهم است اما به ستوه آوردن نباید بخشی از استراتژی پیگیری شما باشد. اگر علیرغم تعیین روز و ساعت تماس پیگیری موفق به تماس نشدید، پیامی با این مضمون که شما در زمان مقرر تماس گرفتید را برای مشتری بفرستید. به جای تماس گرفتن هر نیم ساعت یکبار، نصف روز را مهلت دهید که مشتری فرصت تماس پیدا کند، با این‌کار دیگر در نظر مشتری بالقوه یک بازاریاب سمج به چشم نمی‌آیید.

منبع:telephonelists