مرکز تماس‌ها، معمولا مملو از افراد مختلف هستند و جایگزینی کارمندان در آن امری معمول است. این می‌تواند منجر به شرایطی شود که همکاران زیادی وجود داشته باشند؛ شما به غیر از گفتگوهای کوتاه قبل از تعویض شیفت و گپ‌و‌گفت‌های سریع بین برقراری تماس، واقعا آن‌­ها را نمی­‌شناسید.

به منظور کمک به برون‌رفت از چنین شرایطی، چهار ایده تیم­‌سازی برای مرکز تماس‌ها را که می‌تواند به شناخت بهتر تیم شما از یکدیگر کمک کند، مطرح می‌­سازد.

اجرای ایده ­های زیر بسیار ساده و بدون هزینه است.

البته این ایده ­ها تنها برای مرکز تماسهای تلفنی کاربرد ندارند بنابراین می‌­توانید آن‌­ها را با هر گروه دیگری درون سازمان خود در میان بگذارید.

  • پرسیدن سوال­ های به ظاهر پیش پا افتاده:

چه کسی از پاسخ دادن به پرسش­‌های پیش پا افتاده در محل کار خوشش می‌­آید؟ اما چه می­ شد اگر می­‌توانستید برخی از اطلاعات پیش پا افتاده و کم اهمیت را با سوالاتی که طراحی شدند تا گروه را برای یافتن پاسخ وادار به تعامل با یکدیگر می‌­کند، ترکیب کنید.

  • برگزاری المپیک­ های دفتری:

هیچ چیز مانند یک ورزش رقابتی برای تقویت پیوند اعضای گروه و ایجاد روحیه در مرکز تماس شما مؤثر نیست.

برای این که مطمئن شوید همه کارمندان با فیزیک و سنین­ مختلف می‌­توانند در این رقابت­‌ها شرکت کنند، بازی‌­های متنوعی را انتخاب کنید که کارمندان بتوانند در طول زمان استراحت خود در آن‌­ها شرکت داشته باشند. گزینه‌­های زیر می­‌تواند برای این منظور مناسب باشند:

  • رقابت‌های بسکتبال یا هندبال
  • مسیرهای پر از مانع
  • دارت (یا با تخته دارت یا ترکاندن بادکنک)
  • پاهای بادکنکی (دویدن همزمان با نگه داشتن بادکنک بین دو پا بدون استفاده از دست‌­ها)
  • مینی گلف
  • تخم مرغ با قاشق (دویدن همزمان با نگه داشتن یک تخم مرغ در قاشق، می­‌توانید برای کم کردن آشفتگی و به هم ریختگی از سیب‌زمینی استفاده کنید)
  • مسابقه دویدن در شرایطی که جفت پاها درون یک گونی است
  • پرتاب توپ درون سطل
  • بویلینگ

برای بیشینه کردن تأثیر این ایده، بازی‌­ها را در طول یک هفته برگزار کرده و نتایج را در تابلوی امتیازات ثبت کنید.

از این طریق همه می­‌توانند روند پیشرفت خود را مشاهده کنند. ضمن این‌که این کار اجازه می‌­دهد کارکنان شیفت‌­های دیگر نیز در مسابقه شرکت کنند. شما می­‌توانید برای شخصی یا تیمی که بهترین عملکرد را داشته، جایزه‌­ای در نظر بگیرید.

اگر شما به اندازه کافی خوش‌­شانس هستید که در یک مرکز تماسی کار می‌­کنید که دارای دوره‌های زمانی خاموشی (بیرون ندادن اطلاعات) است، می­‌توانید به کارمندان اجازه دهید در طول این دوره­‌های زمانی در یکی از این مسابقات شرکت کنند.

  • عکس ­های بچگی:

این شیوه تا حدودی کلاسیک است اما همواره برای کمک به کارمندان در شناخت هر چه بهتر یکدیگر، بسیار عالی است. مراحل انجام آن بدین صورت است:

-از هر عضو گروه خود بخواهید یکی از تصاویر مربوط به دوران کودکی خود را بیاورند.

-همه عکس‌­ها را روی دیواری بچسبانید و شماره‌­گذاری کنید.

-به هر عضو گروه خود یک برگه کاغذ بدهید که روی آن شماره­‌های متناظر عکس‌­ها نوشته شده باشد و فضای جلوی شماره‌­ها نیز خالی باشد.

-هر یک از اعضا حدس خود را در مورد تصویری که کنار شماره متناظرش روی دیوار می‌­بیند، یادداشت کند.

-اولین شخصی که زودتر از همه برگه را تحویل داده و به طور کامل اسامی صحیح را نوشته باشد، برنده است.

  • تعیین تم روز برای پوشیدن لباس:

شما می­‌توانید برای یک سری از روزهای خاص، یک تم برای پوشیدن لباس، در نظر بگیرید. درگیر کردن همه در این چنین مراسم‌­هایی می­‌تواند راهی مفرح برای گذراندن روز باشد.

برای اطمینان از موفقیت این ایده، مطمئن شوید که همه در آن شرکت خواهند کرد (به ویژه مدیران) و برای افراد زمان بیشتری به منظور آماده شدن در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن جایزه برای شخص یا تیمی که بهترین لباس را پوشیده، می‌­تواند افرادی را که تلاش بیشتری کرده‌­اند، تشویق کند.

 

منبع: cxcentral

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.