۸ نوع از انواع بازاریابی محتوا که کارایی دارند

در این مقاله به انواع محیط های مناسب برای گسترش و رشد بازاریابی محتوایی اشاره می‌کنیم.

۱٫ پست های بلاگ
نباید با دیدن پست های وبلاگ در این لیست تعجب کنید-زمانی که مردم به بازاریابی محتوا فکر می کنند، احتمالاً اولین چیزی که به ذهنشان می رسد، همین وبلاگ ها است. تنها دلیل آن هم این است که وبلاگ ها طبیعی ترین راه برای منتشر کردن پیام های شما هستند.

۲٫ پست های بلاگ میهمان
به همان اندازه ای که در بازاریابی محتوا، نوشتن پست بر روی وبلاگ خودتان اهمیت دارد، همکاری کردن با وبلاگ های آنلاین دیگر هم دارای اهمیت است. در واقع طبق گفته یکی از بزرگان عرصه بازاریابی محتوا، “پست های میهمان قطعاً موثرترین و مهم ترین استراتژی برای رشد ارتباطات وبلاگ شما بالا رفتن خوانندگان آن است”. زمانی که شما بر روی وب سایت های دیگر مقاله ای را نوشته و قرار می دهید، محتوای خود را در مقابل مخاطبین جدیدی قرار داده اید و می توانید حرف های خود را بهتر به گوش آن ها برسانید.

۳٫ قرار دادن راهنمای How-to
چه در یک ویدئو، چه در یک پست وبلاگ، چه در یک دسته از تصاویر، یا چه بر روی یک صفحه وب سایت، قرار دادن یک راهنمای “چگونه” (How-to) باعث می شود که خوانندگان محتواهای شما، شانس بیشتری برای آشنا شدن با مهارت های موضوع شما در بازاریابی محتوا داشته باشند.

۴٫ تصاویر
به گفته یکی از روانشناسان، به راحتی می توان فهمید که در بازاریابی محتوایی، حدود ۹۳ درصد از ارتباطات غیرکلامی هستند، این جمله به این معنی است که تقریباً همه چیزهایی که شما به مخاطبان خود می گویید، خارج از کلمات شما اتفاق می افتند. زمانی که شما بر روی وب سایت خود تصاویر قوی، توضیح ها، گرافیک ها و شکل و شمایل خوبی قرار می دهید، این شانس را خواهید داشت که تاثیر بسزایی را بر روی مخاطبان محتوای خود داشته باشید و بازاریابی محتوایی خود را گسترش دهید. با این کار می توانید پیام خود را برسانید، ایده خود را توضیح دهید، و توجه کاربران را به محتوای خود جلب کنید.

۵٫ اینفوگرافی (داده نمایی)
در بازاریابی محتوایی، یکی از انواع قدرتمند تصویر، اینفوگرافیک (داده نمایی) است. این روش روبه رشدترین روش در بین برندهای B2B بازاریابی محتوا محسوب می شود.
بازاریابی B2B(business to business) یا بازاریابی تجارت به تجارت، در راستای اهداف مختلفی است که اصلی ترین اهداف آن در سه اولویت، هدایت مشتریان به سمت کسب‌وکار و جذب مشتریان بالقوه، افزایش آگاهی از برند و رهبری اذهان، خلاصه می شود.
یک اینفوگرافیک که به خوبی طراحی شده باش می تواند اطلاعات فنی و جزئی را سازماندهی کرده و آن ها را به تبادل گذاشته و همه را به شکلی بصری و جذاب درآورد، به این ترتیب پردازش و خواندن آن آسان خواهد شد. به علاوه، داده نمایی در سایت های به اشتراک گذاری اجتماعی مانند Pinterest، جایی که تصاویر حرف اول را می زنند، به خوبی عمل می کنند.

۶٫ ویدئو
چگونه می توانید با استفاده کردن از فیلم ها، بین خود و رقبای خود در بازاریابی محتوایی تمایز ایجاد کنید؟ ویدئوها یک ابزار ایده آل برای مصاحبه ها، اظهارنظرها، قرار دادن راهنما و هر نوع از محتوایی هستند که شما می خواهید از طریق آن به صورت شفاف تری با کاربران خود در ارتباط باشید. به این طریق، کاربران بیشتر با شخصیت شما آشنا می شوند.

۷٫ تصویر سازی
مانند اینفوگرافی، تصویر سازی هم روشی مفید در بازاریابی محتوایی است که اطلاعات را به صورت واضح تر و قابل فهم تری سازماندهی می کند، پس هرچه تصویر سازی در محتوای شما بیشتر باشد، ابعاد محتوای شما بیشتر خواهد شد.

۸٫ رضایتنامه
اعلام رضایت و خشنودی از سوی مشتریان خشنود، به عنوان یک تصدیقی بر ارزش کمپانی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. چه شما این رضایتنامه را بر روی وب سایت خود قرار دهید، چه در شبکه های اجتماعی، یا چه به صورت مستقیم در سایت های نقد و بررسی، به هرحال قدرت چنین دیدگاه هایی غیرقابل انکار است.

 

پیشنهاد تیم محتوا :

محتوای , استراتژی تولید محتوا , تولید کننده محتوا,انواع بازاریابی محتوا

چرا استراتژی بازاریابی محتوای شما موثر واقع نمی گردد؟