وجود مشتریان وفادار در هر کسب و کاری حائز اهمیت است و طبیعتا ارائه خدمات عالی به مشتریان موجب حفظ و وفادار ماندن آن ها می‌شود. در ادامه این مقاله می‌توانید با راهکارهایی آشنا شوید که به شما کمک می‌کند تا در مرکز تماس خود به مشتریان تان خدماتی که واقعا شایسته آن هستند، ارائه دهید.

کسب و کارها برای جذب مشتریان جدید، وقت و هزینه زیادی را صرف تبلیغات می‌کنند، در حالی که رشد و گسترش تجارتشان اهمیت بیشتری دارد و از طرفی حفظ کردن مشتریان نیز موضوع حائز اهمیتی است که گاهی نادیده گرفته می‌شود.

نیازهای مشتری را پیش‌بینی کنید:

برای پیش‌بینی نیازهای مشتریان باید اطلاعات خود را در مورد آن ها و محصولاتی که از گذشته تا به امروز خریداری کرده‌اند، بالا ببرید. این موضوع به آن ها شما نشان می‌دهد که شما در مرکز تماس تان به مشتریان خود اهمیت می‌دهید و تمام تلاش خود را می‌کنید تا خدماتی در خور علایق و نیازهای آن ها فراهم کنید.

-با لبخند به مشتریان خود سلام کنید:

باتوجه به اینکه در مرکز تماس، تعاملات با مشتری بیشتر از طریق تلفن صورت می‌گیرد، باید با گرمی و لبخندی که به لب دارید با مشتریان خود صحبت کنید.

-برای مشتری خود وقت بگذارید:

شما به عنوان یک کارمند مرکز تماس باید همیشه مشتریان را در اولویت قرار دهید. به مشتری احساس مهم بودن بدهید؛ برای مثال می توانید با استفاده از اسم مشتری در زمان استقبال و خوش آمدگویی، حس مهم بودن را به او القا کنید. افراد هنگامی که ببینند برایشان ارزش قائل هستید،احتمال این که دوباره از شما خرید کنند و به برند شما وفادار بمانند، خیلی بیشتر است.

-وقتی اشتباهی رخ داده است، معذرت خواهی کنید:

هیچ کسب و کاری به طور قطع کامل نیست و هر کس در هر جایگاهی ممکن است اشتباه کند. معمولا این که شرکت‌ها اشتباه خود را بپذیرند یا خیر بیشتر از خود اشتباه در مورد اینکه آیا مشتری دوباره برای خرید از آن شرکت اقدام خواهد کرد یا خیر، اهمیت دارد. زمانی که به نظر می‌رسد از سوی شرکت خطایی رخ داده،  بهتر است آن را بپذیرید و از مشتری خود به خاطر مرتکب شدن به چنین خطایی صمیمانه عذرخواهی کنید و همه تلاشتان را برای جبران کردن آن اشتباه به کار بگیرید.

-به مشتری بیشتر از آنچه که انتظار دارد ببخشید:

مشتریان معمولا نسبت به شرکت‌هایی که فراتر از انتظاراتشان عمل می‌کنند، وفادارتر هستند. چه از نظر خدمات‌رسانی به مشتریان در بخش مرکز تماس‌شان باشد و چه از نظر کالایی که از شما می‌خرند، باید بدانید که مشتریان سورپرایز شدن را به شدت دوست دارند.

-نظر مشتریانتان را بپرسید:

هر کسب و کاری ممکن است تصور کند که کارش را به بهترین شکل انجام می‌دهد و عملکرد خوبی دارد، اما تا زمانی که شما بازخورد مشتریان خود را دریافت نکنید، هرگز نمی‌توانید در مورد این موضوع به طور مطمئن نظر دهید.

پس از جمع آوری نظرات مشتریان درباره عملکرد بخش خدمات مشتریان خود در مرکز تماس، باید برای رفع مشکلات و کاستی‌های خود تلاش کنید. به عنوان کارشناس مرکز تماس از مشتریانی که بازخوردشان را با شما به اشتراک می‌گذارند تشکر کنید و حتی برای آن ها پاداش در نظر بگیرید.

-با کارمندان به خوبی رفتار کنید:

کارمندان مرکز تماس معمولا مهم‌ترین افرادی هستند که قرار است با مشتریان تماس داشته باشند؛ هر چقدر با آن ها بهتر رفتار شود، چهره خوشحال‌تری خواهند داشت و در نتیجه با مشتریان بهتر برخورد خواهند کرد. در محیط کاری باید جوی حاکم باشد که در آن هم کارمندان و هم مشتریان احساس رضایت و خرسندی کنند.

-در مورد محصولات صادق باشید:

اگر مشتری در مورد محصولی از شما سوال پرسید، باید صادقانه به او پاسخ دهید؛ زیرا اگر نتیجه دلخواهش را از محصول شما دریافت نکند و درباره صداقت شما دچار تردید شود، اعتمادش نسبت به برند شما سلب خواهد شد و در نتیجه دیگر هیچ وقت از شما خرید نخواهد کرد.

-در صورت لزوم قوانین را کمی تغییر دهید:

اگر یک مشتری از شما درخواست ویژه‌ای دارد که در شرایط عادی جزئی از سیاست‌های شرکت نیست، باید به درخواست او توجه کنید نه اینکه به سرعت به او جواب منفی بدهید. مطمئن باشید که مشتریان از اینکه کارمندان مرکز تماس چنین قدرتی داشته باشند که بتوانند در شرایط خاص تصمیم درستی بگیرند، قدردانی خواهند کرد.

 

منبع: customerservicemanager

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.