اپراتورهای کال سنتر (call center) هم انسان هستند و به همین دلیل نمی‌توانند همیشه سطح عملکرد خود را بالا نگه دارند. اما ایده و معنی اصل پشت هر کسب‌وکاری کسب سود در عین ایجاد خدمات مشتریان بی‌نظیر است.

در اینجا کال‌ سنترها می‌توانند کمک کنند. آن‌ها نقش واسطه و فراهم‌کننده‌ اطلاعات را بین شرکت و مشتری ایفا می‌کنند. تجربه‌ مشتری در طول یک تماس می‌تواند آینده‌ استفاده‌ آن‌ها از خدمات را تعیین کند.

سعی کنید محیط کار لذتبخش و در عین حال اثربخشی داشته باشید:

شما می‌توانید اثربخشی کارشناسان خدمات مشتریان خود را از راه بهبود روابط در محیط کار، ارتقا دهید.

لازم نیست کار سختی بکنید. به جای برگزاری جلسات رسمی که می‌تواند باعث افت عملکرد و اثربخشی شود، جلسات غیررسمی و دوستانه برگزار کنید. یک فنجان چای یا قهوه و یک دیدار دوستانه می‌تواند راه را برای افزایش بهره‌وری یک کال سنتر (call center) هموار کند.

-خرید مخفی را فراموش نکنید:

خرید مخفی یک راه ایده‌آل برای فهمیدن این است که وقتی صحبت از رویکرد مشتری به میان می‌آید، کارکنانتان چطور برخورد می‌کنند. شما می‌توانید خریدارهای حرفه‌ای استخدام کنید تا نحوه‌ عملکرد کال سنتر (call center) خود را بسنجید. دیدگاه بیرونی را هیچ‌وقت دست‌کم نگیرید. آن‌ها کال سنتر (call center) شما را از سویی دیگر می‌بینند که با استفاده از آن می‌توانید بهره‌وری کال‌سنترتان را از جنبه‌های متفاوتی ببینید.

-انگیزش مهم است:

با کارشناسان کال سنتر (call center) خود ارتباط داشته باشید، این موضوع بسیار اهمیت دارد. هر کال سنتر (call center) و هر کارشناسی نیاز به کمی انگیزه دارد تا بتواند عملکرد بهتری نشان دهد و بهره‌ور تر باشد. راه‌های بسیاری برای رسیدن به بالاترین حد اثربخشی کارشناس‌ها وجود دارد. با تک تک کارشناس‌های کال سنتر (call center) صحبت کنید تا بفهمید چه پاداشی برای بالا بردن انگیزه برایشان بهتر است.

همه علاقه‌ای به چند روز مرخصی اضافه یا داشتنِ دسترسی به گجت‌های الکترونیک شرکت ندارند. بعضی‌ها ساعت کاری شناور یا یک پاداش دیگر را ترجیح می‌دهند. ارتباط داشتن کلید حل این مشکل است.

-آموزش، حتی در کال سنتر (call center) مهم است:

کسی که تمرین می‌کند، نتیجه‌ بهتری می‌گیرد. این امر نه تنها در ورزش صادق است، بلکه در کال سنتر (call center) هم صدق می‌کند. اگر می‌پرسید چگونه عملکرد یک کال سنتر (call center) را بهبود دهیم، پاسخ این است: آموزش دائم.

مهمترین آموزش، اولین آموزش است که باید پس از استخدام کارشناسان جدید آغاز شود.

ایجاد یک راهنما برای انواع موقعیت‌های محتمل همراه با راه‌حل‌های مناسب، برای هر دو طرف سودمند است.

این راهنما یک کار یکباره نیست. باید دائما بررسی و مثال‌های جدید اضافه شود، شاید همراه با موقعیت‌هایی که در این مدت اتفاق افتاده باشد.

-سرعت، کلید رسیدن به رضایت مشتری ا‌ست:

هر مشتری‌ای (چه جدید چه قدیمی) می‌خواهد مشکلش حل شود. این یعنی بسته به تمرکز یا تخصص کال سنتر (call center) همه چیز باید در اولین فرصت حل شود.

اول از همه، کارشناس‌ها باید کاملا آموزش ببینند تا بتوانند همه چیز را به سرعت و به‌صورت اثربخش حل کنند.

-نرم‌افزار کال سنتر (call center) باید شفاف و ساده باشد:

برای اطمینان از اینکه کارشناس‌ها همیشه در مورد کارشان مطلع هستند، یک نرم‌افزار کال سنتر (call center) هوشمند در اختیارشان بگذارید.

این نرم‌افزار باید کاملا هوشمند باشد تا داده‌ها به سرعت و راحتی پیدا شوند. بهتر است این نرم‌افزار، ابری (cloud) باشد. در این صورت شما می‌توانید از هرجا و در هر زمانی به آن دسترسی داشته باشید که این امر شرایط را هنگام بروز یک مشکل ناگهانی، راحت‌تر می‌کند.

-کال سنتر (call center) خود را به چشم یک موجود زنده ببینید:

هر شرکتی در حال تغییر و تحول است. این در مورد کال سنتر (call center) که تعداد استانداری کارشناس دارد هم صدق می‌کند. آن ‌را ببینید و از نقطه‌ نظر تغییرات دائمی‌اش آن ‌را بررسی کنید. آنگاه خواهید دید که این تلاش تبدیل به عملکرد بهتری خواهد شد. یک شرکت در نهایت می‌تواند اندازه‌ کارکنانش، خوب باشد. هرچه بیشتر روی کارکنانتان سرمایه‌گذاری کنید، کال سنتر (call center) اثربخش‌تری خواهید داشت.

 

منبع: cloudtalk

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.