فرقی نمی‌کند در چه صنعتی مشغول به فعالیت هستید و یا چه کالاها و خدماتی را با چه شرایطی به مشتریان خود ارائه می‌دهید، در هر صورت اگر خدمات‌ مشتریان ضعیفی در مرکز تماس خود داشته باشید، نمی‌توانید مشتریان خود را حفظ کنید. در واقع اگر به علایق و نیازهای مشتریانتان بی توجه باشید، آن ها نیز چشمشان را به روی شما می‌بندند.

-اهمیت خدمات مشتریان:

بیشتر شرکت‌ها تا حدودی نسبت به اهمیت ارائه خدمات مشتریان با کیفیت، آگاه هستند و تلاش زیادی می‌کنند تا بعد از هر خرید به مشتری احساس ارزشمندی بدهند و از او سپاس گزاری کنند. از سوی دیگر بسیاری از کسب و کارها فقط بعد از هر خرید کردن مشتری، از او حمایت می‌کنند؛ در حقیقت آن ها به درستی از مشتریان خود پشتیبانی و حمایت نمی‌کنند.

-تکنولوژی‌های ارتباطی:

همه مرکز تماس ها نمی‌توانند خدمات پشتیبانی یکسانی داشته باشند؛ در واقع اولویت‌های هر کسب و کاری متفاوت است و در بسیاری از موارد شرکت‌ها به جای رسیدگی به امور مشتریان، از تکنولوژی‌های ارتباطی اشتباه در این راه استفاده می کنند. این موضوع موجب می‌شود که در شرایط مختلف راه‌حل‌های مناسبی برای مشکلات مشتریان ارائه نشود. برای استفاده از تکنولوژی‌ها، شما باید بتوانید آن ها را در جایگاه و زمان مناسبی به کار بگیرید تا موثر و مفید واقع شوید.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با این فناوری ها در بخش مرکز تماس آشنا شوید.

-آیا شرکت شما هم با حجم تماس‌های زیادی روبرو است؟

اگر جواب شما مثبت است، بهتر است از فناوری‌های به روز و پاسخگوی مجازی در مرکز تماس خود استفاده کنید. استفاده از پاسخگوی مجازی راهکار مناسبی برای مشتریانی است که دوست ندارند تماس آن ها قطع شود. در واقع مشتریان شما دوست ندارند که نادیده گرفته شوند.

زمانی که یک مشتری مجبور شود چندین ساعت پشت خط های مرکز تماس‌تان منتظر بماند، احساس می‌کند که به او بی توجهی شده و از طرفی در برخی از ساعات خاص مرکز تماس با حجم بالایی از تماس‌ها روبرو می‌شود که پاسخگویی به همه این تماس‌ها در یک زمان غیر قابل انجام خواهد بود.

در این زمان بهترین راهکار استفاده از پاسخگوی مجازی است. فناوری جدیدی که تضمین می‌کند مشتری شما بدون پاسخ گویی پشت تلفن منتظر نماند. با این راهکار شما می‌توانید شماره تماس گیرندگان را ثبت کنید تا در صورت لزوم و تمایل مشتری، کارشناس مرکز تماس با او تماس بگیرد. با این روش مشتری شما نیز لازم نیست مدت زیادی پشت تلفن منتظر بماند و زمان خود را برای پاسخگویی هدر بدهد.

-مشتری با ساعات کاری شما احساس خوبی برقرار نمی‌کند؟

اگر جواب شما به سوال بالا مثبت است، بهتر است در مرکز تماس خود پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته ارائه دهید.

بسیاری از افراد در ساعات اداری درست همانند شما در حال انجام دادن کارهای خودشان هستند و امکان برقراری تماس با کسب و کار شما را ندارند. از این رو محدود کردن ساعات کار در بخش مرکز تماس ها می تواند موجب دلخوری و عدم رضایت مشتریان شود. بهترین راه حل برای این موضوع این است که خدماتی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته به مشتریان خود ارائه دهید. زمانی که شما به مشتریان خود این امکان را می‌دهید تا هر زمانی که دوست دارند با شما ارتباط برقرار کنند، مطمئنا آن ها نیز احساس رضایت بیشتری را تجربه خواهند کرد.

به یاد داشته باشید که مشتری برای رفع نیازهای خود با شما تماس می‌گیرد، بنابراین شما نباید آن ها را مجبور کنید که طی ساعات مشخصی با شما ارتباط برقرار کنند.

-آیا مشتریان شما از نرم افزارهای مختلفی استفاده می‌کنند؟

اگر جواب شما مثبت است، بهتر است شما هم از راه‌های مختلفی با آن ها ارتباط برقرار کنید.

بهتر از قبول کنیم که تماس‌های تلفنی همیشه راحت ترین روش ارتباطی برای مخاطبین شما نیست. برای مثال جوانان امروزی تمایل دارند به جای اینکه با کسی تماس برقرار کنند، از نرم‌افزارهای آنلاین برای ارتباط با افراد استفاده کنند. شما نباید مشتریان خود را وادار به تعامل از روش خاصی کنید. بهتر است ارتباط از طریق چندین نرم افزار به روز و مورد استفاده مشتریانتان را نیز در راس راه‌های ارتباطی خود در مرکز تماس قرار دهید. برای ارائه خدمات متنوع به مشتریان، بهتر است از چندین کانال مختلف با آن ها ارتباط برقرار کنید این کار  موجب می‌شود تا مشتریان شما از روش‌های مختلفی مثل پیام های متنی یا تماس‌های تصویری با شما ارتباط برقرار کنند.

-آیا مشتریان  شما دوست دارند خودشان نیازهایشان را برطرف کنند؟

بهتر است به فکر پشتیبانی آنلاین برای کسب و کار خود باشید.

ارتباط با مرکز تماس برای پاسخ دادن به سوالات سخت و پیچیده مشتریان راهکار فوق العاده ای است. کارمندان مرکز تماس می‌توانند طی فرآیندهای مختلفی مشتریان را در شرایط سخت راهنمایی کنند و به سوالات آن ها پاسخ دهند اما در این میان کاربرانی هم هستند که برای پاسخ دادن به سوالات ساده‌شان، خودشان به دنبال پیدا کردن راهکار مناسب هستند.

این افراد دوست دارند با یک جستجوی ساده در وب سایت و یا ارسال یک پیام کوتاه به مرکز پشتیبانی آنلاین به پاسخ مناسبی دست پیدا کنند. بنابراین کمک گرفتن از خدمات پشتیبانی آنلاین برای هر کسب و کاری موجب می‌شود تا مشتری احساس بهتری را تجربه کند و حس ارزشمندی بیشتری داشته باشد.

 

منبع: billgosling

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.