بیشتر ما زمان‌هایی را تجربه کرده‌ایم که برای انجام کارهای بزرگ به بازاریابی تلفنی B2B نیاز پیدا کرده‌ایم. این موضوع نیز برای ما روشن است که اغلب روابط خوب معمول از تماس‌های سرد و از طریق یک بازاریابی تلفنی آغاز می‌گردد. با این وجود بهترین شرکت‌ها هم روزهایی را سپری کرده‌اند که در آن جز ناامیدی در فروش تلفنی به چیز دیگری ختم شده است و این موضوع برای همه ما امری طبیعی است.

لحظه‌ای را تصور کنید که یک تیم بزرگ با سیل عظیمی از افراد پشت تلفن که در حال تماس با شما هستند روبرو می‌شوید. در این زمان شما چه می‌کنید؟ زمانی که تنها هدف شما بازاریابی تلفنی B2B باشد می‌توانید از ابزارهای کاربردی دیگری نیز برای کنترل بازاریابی تلفنی استفاده کنید در ادامه می‌توانید با چهار روش عالی برای افزایش انگیزه بازاریابی تلفنی B2B آشنا شوید.

۱. در رقابت کمی دوستانه پیش بروید

رقابت داشتن برای رسیدن به هدف راهی عالی برای تزریق انرژی و سرگرمی است. تشکیل میزهای مذاکره اشتراک گذاشتن دست یافته‌ها و موفقیت‌های تیم و علامت زدن تیکه‌های مراحل موفقیت همه و همه می‌توانند مثل یک سرگرمی در بین اعضای یک تیم رقابت ایجاد کنند و با بالا بردن روحیه افراد از طریق بازاریابی تلفنی B2B یک جو رقابتی دوستانه به وجود آورند. برای تشویق اعضای تیم و تماس گیرنده‌ها می‌توانید برای رفتارها و عملکردهای مناسب پاداش در نظر بگیرید. برای مثال می‌توانید به تماس گیرنده‌هایی که برای اولین بار با شما تماس می‌گیرند و یا فرم نظرسنجی را پر می‌کنند یک جایزه کوچک اهدا کنید و به سایر مشتریان نیز در مورد این افراد که از شما جایزه گرفتند، خبر دهید.

برای تحقق بهتر این موضوع بهتر است لحظه‌ای اهداف پروژه و فروش تلفنی بیشتر را کنار بگذارید. شما برای ایجاد انگیزه در میان مشتریان می‌توانید از یک پاداش کوچک استفاده کنید. زمانی که پیامی از سوی مدیریت یک کسب و کار برای فردی ارسال می‌شود و از او به خاطر کاری که کرده و خریدی که کرده تشکر می‌شود، مشتری احساس خوبی دریافت می‌کنند و برای خرید بعدی مصمم‌تر می‌شود. در نظر گرفتن یک پاداش برای تشویق عملکرد مشتریان می‌تواند به رضایت بیشتر مشتری و سرگرم کردن او منجر شود.

۲. افرادی که کارها را درست انجام می‌دهند را پیدا کنید

آیا تا به حال مدیری داشته‌اید که درست زمانی که با مشکل مواجه می‌شوید بالای سرتان ظاهر شود؟ برخی افراد توانایی خاصی در انجام دادن کارهای خودشان دارند. مدیرانی که چنین ویژگی دارند همیشه افرادی را که مرتکب کار نادرست می‌شوند به راحتی پیدا می‌کنند. مدیریت باید بتواند افراد را به انجام درست کارها تشویق کند و با دریافت گزارش‌های مستقیم و پیگیری کارها همه امور را زیر نظر داشته باشد. از طرف دیگر یک مدیر باید کاری کند که کارمندان به او حس اعتماد و احساس نزدیکی داشته باشند. هر فرد که در یک کسب و کار مشغول به فعالیت است باید بتواند در جایگاه خودش به بهترین شکل رفتار کند. افراد باید در یک تیم به منظور موفقیت در بازاریابی تلفنی B2B یکدیگر را حمایت کنند و طرفی مدیریت با ایجاد انگیزه در تیم‌های بازاریابی، فروش تلفنی را به حداکثر برساند.

۳. ایجاد کردن یک فضای مناسب برای یادگیری

استفاده از ابزارهای، گرافیکی نمودارهای مختلف و انیمیشن‌های کارتونی روش‌های خوبی برای الهام بخشیدن و گسترش یادگیری در بازاریابی تلفنی B2B هستند. ارائه دستورالعمل‌های از پیش تعیین شده به افراد به آنها این حس را می‌دهد که میان شما و آنها اعتمادی وجود ندارد و آن‌ها مجبور هستند کاری که شما دوست دارید را انجام دهند. بهتر است به جای ابراز قدرت، حس اعتماد به نفس در اعضای تیم ایجاد کنید. برای یادگیری بیشتر تیم از ابزارهای بصری و افراد خلاقانه کمک بگیرید. افراد خلاق توانایی خوبی در استفاده از روش‌های مناسب، برای فهماندن یک موضوع به افراد دیگر دارند.

لحظاتی را به گپ زدن و صحبت کردن در مورد موقعیت‌های خاص و یا خانواده اعضای تیم اختصاص دهید. بیان کردن احساسات در اعضای تیم کمک می‌کند تا افراد حس بهتری به هم داشته باشند و از طرف دیگر به مدیران نیز کمک می‌کند تا هر فرد را با شخصیت واقعی او ببینند.

۴. از افراد بپرسید چه می‌خواهند

شاید شما هم این عبارت را شنیده باشید که با هر استخدام شما یک مغز رایگان در دسترس دارید!

این موضوع در بازاریابی تلفنی و فروش تلفنی B2B نیز صادق است. باید این موضوع را بپذیرید که کمک خواستن به معنای ضعف نیست و این یک قدرت است. افراد از طریق کنترل عناصر زندگی کاری رضایت و رشد بیشتری کسب می‌کنند. از طرف دیگر حضور در تیمی که برای اتخاذ تصمیمات از مشورت استفاده می‌کند، موجب القای احساس مثبت به تمام اعضای تیم می‌گردد.

مطمئناً رهبران وظیفه هدایت تیم را بر عهده دارند، اما مشورت کردن با اعضای تیم و استفاده از ایده‌ها و دیدگاه‌های آنها می‌تواند تأثیر مثبتی بر روند موفقیت تیم داشته باشد. این موضوع موجب می‌شود افراد در تیم با انگیزه بیشتری به مسئولیت‌های خود رسیدگی کنند و زودتر به نتایج مورد نظر دست یابند.

منبع:bluedonkey

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.