شش تعریف مهم بازاریابی محتوا برای بازاریاب های محتوا

تعاریف ما از بازاریابی محتوا بستگی به این دارد که با چه کسی صحبت می کنیم یا از این تعاریف چه استفاده ای قرار است بکنیم. چیزی که همه می دانیم این است که تعاریف بسیار زیادی برای بازاریابی محتوا وجود دارد، اما بسیاری از این تعاریف برای بازاریاب های محتوا و مبتدی ها غیر کاربردی و بیهوده هستند. پس، در این جا چند تعریف از تعاریف بازاریابی محتوا را با توجه به نیاز های شما ارائه می دهیم.

تعریف رسمی

بازاریابی محتوا یک فرآیند بازاریابی و تجاری برای ایجاد کردن و توزیع کردن محتوای مرتبط و باارزش جهت جذب، به کارگیری، و مشارکت دادن دامنه تعریف شده و مشخصی از مخاطبین است که هدف از این جذب، به کارگیری مشتریانی است که برای شما سود به همراه می آورند.
یک استراتژی می تواند تمامی کانال های داستان (چاپ، آنلاین، شخصی، موبایل، اجتماعی، و غیره) را برای شما تبدیل به اهرم کند، و در هر مرحله ای از فرآیند خرید، از استراتژی های جلب توجه تا استراتژی های وفاداری و صمیمیت، می تواند به کار گرفته شود و دربردارنده گروه های خریدار زیادی می باشد.
بازاریابی محتوایی با چیزی که کمپانی های رسانه ای از آن به عنوان تجارت مرکزی و اصلی خود استفاده می کنند، قابل مقایسه است، به غیر از مواردی مانند محتوای پولی یا اسپانسر گرفتن به عنوان معیاری از موفقیت، برندها تعریف متفاوتی از موفقیت دارند و این تعریف فروش هرچه بیشتر محصولات یا خدمات است.

 تعریفی با رسمیت کمتر

بازاریابی محتوا عبارت است از مالکیت؛ مالکیتی که در زمینه به کارگیری کامل رسانه ها است. بازاریابی محتوا یک فرآیند بازاریابی است که مشتریان را جذب کرده و با استفاده از ایجاد محتواهای زیبا و وسوسه کننده مشتری را مشتاق تر می کند تا رفتار مشتری بیشتر به سمت یک خدمت یا محصول خاص جلب شود.

تعریف غیررسمی

بازاریابی محتوا و تبلیغات به دنیا می گویند که شما یک ستاره موسیقی راک هستید یا کارشناس تولید محتوا.

برای کارورزها (مبتدی ها)

بازاریابی محتوا عبارت است از تحویل محتوا به مخاطبینی که به دنبال جایی برای جستجوی این محتواها می گردند. این محتوا یک ترکیب جذاب و تاثیر گذار از محتواهای زیبا است.
بازاریابی محتوا یک فرآیند توسعه و به اشتراک گذاری محتواهای مرتبط، جذاب و باارزش با مشتریان و مخاطبین خاص، با هدف جذب کردن مشتریان بیشتر یا گسترش دادن تجارت مورد نظر است.

برای افرادی که به آن باور ندارند

مشتریان شما به شما، محصولات شما، خدمات شما و غیره اهمیتی نمی دهند، آنها به فکر خودشان هستند، آنها به دنبال خواسته ها و نیازهای خودشان هستند. بازاریابی محتوا در این بین وظیفه دارد اطلاعات جذاب و جالبی را برای مشتریان شما فراهم کند که با این اطلاعات احساس همدلی کنند تا این که درنهایت بتوانید توجه آن ها را جلب کنید.

پیشنهاد تیم محتوا :

اینفوگرافیک,بازاریابی محتوا چیست؟

اینفوگرافیک، یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی محتوا