برای اطمینان از اینکه بخش خدمات مشتریان در سازمان شما عملکرد مفید و فوق العاده‌ای دارد، نیاز است که یک برنامه ریزی مطمئن داشته باشید.

در این مقاله همراه ما باشید تا با ۸ مرحله برای شروع برنامه ریزی کاری در بخش خدمات مشتریان بیشتر آشنا شوید.

اغلب اوقات خدمات و سرویسی که از طرف یک سازمان یا شرکت، ارائه می‌شود برای بخش مدیریت در اولویت قرار ندارد. آن‌ها ترجیح می‌دهند تا بیشتر روی افراد، مشتریان و شماره‌های آن‌ها تمرکز کنند. اما این مدیران گاهی درک نمی‌کنند که اگر تنها کمی بیشتر به نیازهای مشتریانشان توجه کنند و سعی در برآورده کردن این نیازها داشته باشند، این خود مشتریان هستند که به دنبال آن‌ها خواهند آمد.

برای افزایش فروش و سود، سازمان‌ها باید خدماتی به مشتریان ارائه دهند که نیازهای مشتری را برطرف کرده و موجب حفظ و وفاداری او به شرکت شود. این موضوع به این معنا نیست که تنها در تبلیغات بنویسید همیشه حق با مشتری است بلکه شما باید این موضوع را با خدماتی که ارائه می‌دهید ثابت کنید، زیرا مشتری تنها به عملی که شما انجام می‌دهید توجه دارد نه حرفا‌هایی که در تبلیغات به کار می‌برید.

برای موفقیت در این موضوع شما باید وارد عمل شوید و خدمات مشتریان را در اولویت کار خود قرار دهید. باید ببینید که مشتریان شما چه می‌خواهند و به دنبال چه هستند و به سرعت، مشتاقانه و دقیق همان کار را انجام دهید. برای اطمینان از این که ارائه چنین خدماتی به عنوان الگوی کار شما قرار بگیرید، باید یک برنامه ریزی مطمئن داشته باشید و همانند زمانی که برای رسیدن به یک هدف بزرگ در زندگی‌تان تلاش می‌کنید، این هدف را نیز برای شرکت خود تعیین کنید.

قبل از شروع این برنامه ریزی بهتر است در ادامه این مقاله با مراحلی که ذکر شده است، آشنا شوید.

-تجارت و نوع کسب و کارتان را درک کنید:

صرف نظر از آنچه که چه می‌فروشید و چه خدمات و محصولاتی به مشتریانتان ارائه می‌دهید، بدانید که باید در مورد کار خودتان اطلاعات کافی داشته باشید تا بهترین خدمات را در حوزه کاری خودتان به مشتریان ارائه دهید و تجربه خوبی به مشتری ببخشید.

-عناصری را که موجب خدمات مشتریان برتر می‌شوند، شناسایی کنید:

سعی کنید همه موانعی که بر سر مسیر یک خدمات مشتریان خوب وجود دارد، کنار بزنید و روی این موضوع که چطور می‌توانید خدمات بهتری را ارائه دهید تمرکز کنید. خدماتی که موجب شود مشتری شما راحت‌تر باشد، ساعت‌هایی را که مشتری راحت‌تر است پیدا کنید و بررسی کنید که  کارمندان برای ارائه خدمات به مشتری درست آموزش دیده‌اند یا خیر. آیا خدماتی که ارائه می‌دهید واقعا شبانه روزی است و ۷ روز هفته و همه ساعات روز قادر به پاسخگویی هستید؟

-نیازها و خواسته‌های مشتریانتان را شناسایی کنید:

اگر مشتریان خود را درست نشناسید، نمی‌توانید نیازهای آن‌ها را برآورده کنید. بهتر است اگر امکان آن وجود دارد بیشتر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، آن‌ها را ملاقات کنید و اطلاعاتی از نیازها و علایقی که دارند به دست آورید تا بتوانید خدمات مشتریان با کیفیتی ارائه دهید.

سازمان خود را مقایسه کنید:

برای اینکه عملکرد خود را در خارج از سازمان ببینید باید خودتان را با رقبا و بهترین‌های بازار مقایسه کنید. ببینید که آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند که شما نمی‌دهید؟

-به قول خودتان وفا کنید:

یک ضمانت خدماتی ایجاد کنید تا مشتریان شما ضمن استفاده از خدمات‌تان احساس آرامش داشته باشند. بسیاری از شرکت‌های معروف دنیا تنها به خاطر ارائه خدماتی خاص در بازده زمانی مشخص بسیار موفق هستند. مثلا مشتریانی که همه مدارک و اطلاعات خود را ظرف ۱۵ روز بعد از پر کردن فرم ثبت نام ارائه دهند، به عنوان پاداش از کد تخفیف یا وجه نقدی برخوردار شوند.

-به دنبال پیشرفت باشید:

برای ارزیابی نحوه انجام کار و ارزیابی تاثیر خدمات مشتریان از خریداران و نظرسنجی‌هایی که ارائه می‌دهند، استفاده کنید. قبل از اجرای طرح نگاهی به فروش و سهم خود در بازار بیندازید و سپس وضعیت ۶ ماه آینده‌تان را  با شرایط امروزتان مقایسه کنید.

-برنامه را پیش ببرید:

آموزش مداومی برای کارمندان خود در بخش خدمات مشتریان داشته باشید و انگیزه آن‌ها را افزایش دهید. به افرادی که عملکرد خوبی دارند و مدام در حال پیشرفت و بهتر شدن هستند، پاداش بدهید و برای این موضوع در بین همه کارمندان شوق و هیجان ایجاد کنید.

-تعهد ایجاد کنید:

ایجاد فرهنگ خدمات مشتریان نیاز به زمان دارد. اگر کارمندان این بخش متعهد نباشند، قطعا شکست خواهید خورد.

زمانی که سازمان‌ها می‌دانند برای مشتریان خود چه اهمیتی دارند و متوجه کمبودهای خود می‌شوند، زمان خوبی برای شروع یک برنامه ریزی موفق در خدمات مشتریان است. تهیه و اجرای این برنامه به تعهد مدیریت، استراتژی بلند مدت و تلاش مستمر برای بهبود خدمات نیاز دارد. قطعا رسیدن به چنین موفقیتی زمان بر است اما باید بدانید که ارزش تلاش کردن را دارد.

 

منبع: customerservicemanager

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.