با تغییر دادن نوع محتوا که مشغول تهیه آن هستید، به طور قابل توجهی تصویر شرکت خود را بهبود ببخشید

 

اگر بازاریابی محتوای شما حالت راکد دارد، شما در حال انتشار دادن حداقل یکی از انواع محتواهایی هستید که در این مقاله به شما معرفی خواهد شد. بنابراین، توجه کردن به مطلب زیر، برای کسانی که در کانتنت مارکتینگ فعالیت می کنند، در حکم کارت رهایی از زندان است. این مطالب طوری تهیه شده است که به شما برای متوقف کردن اشتباهاتی که اغلب کارآفرینان در بازاریابی محتوا، مرتکب آن می شوند، کمک می کند.
با تغییر دادن نوع محتوایی که مشغول تهیه آن هستید، به طور قابل توجهی تصویر شرکت خود را بهبود ببخشید و همچنین درآمدتان را در کانتنت مارکتینگ افزایش دهید.
۱- محتوای عمومی
اولین اشتباه بزرگی که کارآفرینان کانتنت مارکتینگ مرتکب آن می شوند، انتشار محتوای عمومی است. منظور از محتوای عمومی، آن دسته از محتواهایی است که خاص و منحصر به فرد نیستند؛ چرا که از این دست محتوا زیاد تولید شده است به همین جهت قابل پیش بینی است. بسیاری از بازاریابان محتوای آنلاین تمایل دارند این گونه محتواها را که برای مخاطبین زیاد کاربردی و جذاب نیست، منتشر کنند.
چند مثال:
• بازاریابی محتوا چیست؟
• چطور وزن خود را کاهش دهید؟
• برای مسافرت دور دنیا چه کاری باید انجام دهید؟
مثال های زیادی در این رابطه موجود است. سایر انواع محتواهای عمومی در واقع الگو گرفته شده از سایر محتواها است. اینکه شما سایر ایده هایی که قبلا استفاده کردید را دوباره در بازاریابی محتوای خود بازیافت و استفاده کنید، خود ایده خوبی نیست؛ زیرا این خود باعث از دست دادن اعتماد مشتریان به برندتان می شود.
۲- محتوای پرکننده
آیا می دانید در کانتنت مارکتینگ چه محتوایی حتی از نوع محتوای عمومی هم بدتر است؟ محتوایی که با نیت پر کردن فضا تولید می شود! هر مطلبی که شما می نویسید، باید یک هدف مشخص داشته باشد. حال ممکن است معرفی یک محصول جدید باشد یا مطلع کردن مخاطبان خود درباره یک عنوان خاص یا فراهم آوردن یک راهنمایی کامل درباره یک موضوع معین.
اگر شما سرگرم نوشتن یک مقاله برای پر کردن وب سایت خود هستید، دست نگه دارید. بهتر است یک مقاله در هفته منتشر کنید، اما بتوانید روی همان مقاله قسم بخورید که معتبر و ارزشمند است.
قبل از نوشتن درباره یک موضوع از خود بپرسید:
• هدف من در این محتوا چیست؟
• برای چه کسی این محتوا را تولید می کنم؟
• چه ارزشی را با نوشتن این محتوا ایجاد می کنم؟
• چه مشکلی را با این محتوا حل خواهم کرد؟
اگر در بازاریابی محتوای خود نمی توانید به راحتی به این سوالات پاسخ دهید، پس منتشر کردن آن محتوا را متوقف کنید.

۳- محتواهای بسیار کوتاه
هرگز محتواهای بسیار کوتاه را منتشر نکنید، زیرا مطالب کوتاه اغلب به درد یک قشر خاص با تخصص خاص می خورند. موقعی که افراد روی یک محتوا کلیک می کنند، آن ها این کار را انجام می دهند، زیرا برایشان جالب است که چه چیزی داخل آن محتوا است و اگر شما تنها ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه درباره موضوع صحبت کرده باشید، در واقع در حال فروش مخاطبان و کوچک کردن بازاریابی محتوای خود هستید.
مخاطبان شما می خواهند وارد جزئیات محتوایی که شما عنوان کردید بشوند. آن ها می خواهند یک راهنمای کاربردی و ارزشمند و کامل را درباره موضوع بدانند و اگر با چند خط کوتاه مواجه شوند، دلسرد خواهند شد. بنابراین شما باید وقت زیادی را صرف تولید یک محتوای کامل کنید که مخاطبان به بازاریابی محتوای شما اعتماد کرده و ترغیب شوند.

نتیجه
در دنیای کانتنت مارکتینگ، تولید محتوای خوب کار آسانی نیست و مستلزم آن است که شما به انواع مخاطبان خود آشنا باشید و بدانید که آن ها چه محتوایی را می پسندند و چه محتوایی را نمی پسندند. همچنین شما باید درباره محتوایی که مشغول تولیدش هستید، اطلاعات عمیقی داشته باشید تا چیزی که می گویید، کاملا معنی دار و ارزشمند باشد.
هیچکدام یک از این کارهای آسان نیستند، ولی ارزش آن را دارند که در بازاریابی محتوا، برای آن ها وقت صرف شود.
اگر شما این سه نوع محتوا را بتوانید حذف کنید، کسب و کار شما مقابل چشمانتان متحول خواهد شد و مخاطبان ارزش بیشتری برایتان قائل می شوند.