اگر شما یک مدیر فروش برای هدایت تیم بازاریابی تلفنی در مرکز تماس هستید، مسلما برای ایجاد روابط بهتر با مشتریانتان و همچنین گسترش دستاوردهای شرکت و فروش بالاتر، از اهمیت اولین تماس­‌هایی که تیم مرکز تماس شما با مشتریان برقرار می­‌کند، باخبر هستید و می‌دانید که این تماس‌ها از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های جذب مشتری محسوب می‌شوند.

چطور می‌توان فهمید که یک مرکز تماس استراتژی درستی را ‌در پیش گرفته و موفقیت و فروش بیشتری را در ادامه کار تجربه خواهد کرد؟

با ۵ عامل کلیدی و مهم که باید برای راهنمایی تیم بازاریابی تلفنیتان در نظر داشته باشید، آشنا شوید:

با برنامه پیش بروید:

قبل از این‌که تیم بازاریابی تلفنی مرکز تماس ما شروع به تماس گرفتن کند، هر فرد باید برای انجام کارش یک هدف و برنامه عملی داشته باشد. در حقیقت افراد تیم شما باید بدانند که هدفشان از برقراری هر تماس تلفنی چیست و اگر مهم‌ترین هدف شما هم همانند بسیاری از کسب و کارهای دیگر فروش بیشتر و شروع یک رابطه خوب تجاری با مشتریانتان است، تیم شما هم باید از این اهداف باخبر باشد.

به علاوه برای شروع این برنامه باید بدانید که، هر فرد نیز باید به طور جداگانه با همه خط مشی‌های شرکت آشنا باشد و خود را برای اجرای آن‌ها آماده کند و بتواند از آن در مسیر درستی برای هدایت کار خود بهره‎مند شود.

واضح و مختصر سخن بگویید:

هیچ‌کس دوست ندارد که به یک سخنرانی تجاری نامشخص و گنگ گوش دهد. بهتر است به تیم بازاریابی تلفنیتان بگویید که یکی از مهم‌ترین عوامل کلیدی برای ارتباط بهتر با مشتری، جلب کردن توجه مشتری است. تیم بازاریابی تلفنی شما باید بتواند با به کارگیری زبانی مثبت و گیرا و همچنین استفاده از لحنی آرام و صریح، مناسب‌ترین زمان را در تماس‌های تلفنی به کار بگیرد و زمان زیادی را برای تماس‌هایی که منجر به نتیجه‌ نمی‌شوند، صرف نکند.

با مشتریان خود مکالمه کنید:

همیشه به خاطر داشته باشید زمانی‌که تیم بازاریابی تلفنی شما بتواند ارتباط بهتر و انسان دوستانه‌تری با مشتری برقرار کند، در نتیجه راحت‌تر می‌تواند مشتریان را متقاعد کرده و در دراز مدت حفظ کند.

بهتر است به تیم بازاریابی تلفنی مرکز تماستان بگویید که در حین مکالمه با مشتریان از آن‌ها نیز سوالاتی بپرسند، با دقت و صبر به پاسخ‌ها و انتقاداتی که از طرف مشتریان ارائه می‌شود، گوش کنند و با هر مشتری طبق سطح شخصیتی و با احترام مخصوص صحبت کنند.

شروع یک مکالمه صمیمانه و حتی صحبت‌هایی که کمی هم شخصی هستند، اگرچه در راستای خط مشی‌های کسب و کار هم نباشند، موجب برقراری یک رابطه بهتر و انسانی‎تر با مشتریان می‌شود؛ فقط به خاطر داشته باشید که هیچ‌گاه نباید نکات کلیدی و ارزش‌های شرکت را فراموش کنید و زیر پا بگذارید.

مثبت باشید:

در برخورد با تماس‌های تلفنی، بسیاری از مردم تلفن را قطع می‌کنند، بی ادبانه صحبت می‌کنند و یا برای خرید از شما به هیچ طریقی قانع نمی‎شوند، بهتر است تیم بازاریابی تلفنی شما ر مرکز تماس با این واکنش‌ها آشنا باشند و بدانند که این اتفاقات در کارشان امری عادی و ممکن است بارها تکرار شود.

در واقع موفقیت در بخش بازاریابی تلفنی نیاز به صبر و پایداری زیادی دارد، اما در حقیقت ارزشش را دارد! شاید ۹۷ درصد از افرادی که با آن‌ها تماس گرفته‌اید به شما بگویند «نه» و تنها ۳ درصد اعلام رضایت کنند و پاسخ‌شان مثبت باشد و جالب است که شما تنها به همین درصد کم از مشتریان، که تجارت شما را شکل می‌دهند و ممکن است در آینده از شما خرید کنند، نیاز دارید.

به تیم بازاریابی تلفنیتان در مرکز تماس بگویید که همیشه مثبت باشند، در برابر عدم پذیرش‌هایی که با آن روبرو می‌شوند، صبور باشند و به کارشان ادامه دهند و بدانند هر «نه» که می‌شنوند، یک گام آن‌ها را برای رسیدن به پاسخ مثبت و مشتری که دنبالش هستند، نزدیک‌تر می‌کند.

تمرین را فراموش نکنید:

برای این‌که تیم بازاریابی تلفنی شما همیشه آماده باشد و در هر تماس نسبت به تماس قبل بهتر و بهتر شود، اعضای تیم باید قوانین و پاسخ‌های کلیدی آگاه باشند. برگزاری جلسات تمرین گروهی برای اعضای تیم بازاریابی تلفنی و همچنین شبیه ‌سازی  تماس‌ها در موقعیت‌های مختلف، می‌تواند تیم را تشویق کند تا به طور شخصی نیز تمرین کردن را یاد بگیرند و برای انجام مکالمات آماده‌تر شوند و از طرفی نیز بتوانند مشتریان شما را راحت‌تر متقاعد کنند.

از ابزار درستی استفاده کنید:

در آخر نیز به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید تیم فروش شما در مرکز تماس در طول روز بیشترین تماس‌ها را با مخاطبین و مشتریان داشته باشند، باید دفتر شرکت خودتان را به تجهیزات و تکنولوژی‌های مناسبی مجهز کنید تا از طریق آن‌ها فروش بهتری رو تجربه کنید. برای مثال با استفاده از نرم افزار تماس sEVS7 و یا دیگر نرم افزارهای مشابه، می‌توانید خیلی سریع‌تر میان لیست‎های گسترده شماره‌هایتان، تماس برقرار کنید و از امکاناتی نظیر تماس‌های چند خطی برخوردار شوید و در کنار آن نیز زمان و انرژی کمتری را نیز در تیم بازاریابی فروش‌تان صرف کنید.

منبع: telephonelists

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.