یک مشتری راضی به احتمال بیشتری تبدیل به مشتری دائم خواهد شد. آیا می‌دانید چگونه خریداران خود را راضی نگه دارید؟ احتمالاً نه چون فکر میکنید خدمات مشتریان در مرحله‌ی پایان خرید به انتها می‌رسند. مشتریان شما بالاخره می‌خواهند با شما تماس بگیرند. چه نیاز به کمک در مورد محصولتان داشته باشند و یا بخواهند بازخورد بدهند، شما باید به تماس‌های آنها پاسخ دهید.

متأسفانه اغلب سازمان ها از منابع لازم برای تأسیس ادارات داخلی خدمات مشتریان را در اختیار ندارند. وقتی قرار باشد این کارها داخل شرکت انجام شود، وظایف معمولاً به کارمندهای اداری محول می‌شود که از قبل کار زیادی سرشان ریخته. این باعث محدود شدن تواناییشان در ارائه‌ی خدمت مناسب به مشتریان شده و در نهایت باعث افزایش بی‌رویه‌ی هزینه‌ها خواهد شد.

به همین دلیل شرکت‌های بسیاری برای بهبود کیفیت خدمات مشتریان خود بخش کال سنتر را برون سپاری می‌کنند. مرکز تماس خارج شرکت می‌تواند منابع بیشتری در اختیار داشته باشد که به شما در برآوردن نیازهای مشتریانتان کمک می‌کند. اگر کنجکاوید که بدانید چطور این کار را انجام می‌دهند، ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

آنها به مشتری توجهی که لیاقتش را دارد مبذول می‌کنند.

مشتریان شما هیچوقت نباید برای وقت گرفتن از شما بجنگند. آنها با خریدن محصولات شما در کسب و کارتان سرمایه‌گزاری می‌کنند و این باعث می‌شود حق دریافت سطح مشخصی از پشتیبانی را داشته باشند. اگر کارکنانتان مجبور شوند تماس‌هایشان را با سایر نگرانی‌های عملیاتی متعادل کنند، هیچ کمکی به مشتریانتان نخواهید کرد.

برون سپاری کال سنتر تضمین می‌کند که سئوالات مشتریانتان هیچوقت بی‌جواب نماند. این کار مسئولیت پشتیبانی از مشتریان را از دوش کارکنانتان برمی‌دارد تا آنها بتوانند روی وظایف روتین‌ترشان تمرکز کنند. وقتی مشتری با شما تماس می‌گیرد به یک کارشناس مجرب خدمات مشتریان وصل می‌شود که می‌تواند به خوبی به نیازهای خاص او رسیدگی کند.

هزینه‌های خدمات مشتریان را خیلی کمتر می‌کند.

طرح تأسیس یک اداره‌ی داخلی خدمات مشتریان از عمل به آن راحت‌تر است. شما باید یک تیم جدید از کارکنان تمام‌وقت را برای رسیدگی به حجم‌های بالای تماس‌ها استخدام کنید اما این تنها خرجتان نخواهد بود. کال سنترها برای ذخیره‌ی حجم بالای داده‌های مشتریان نیاز به چند سرور دارند، برای دسترسی به این اطلاعات به کامپیوتر نیاز دارند، برای تسهیل تماس‌ها نیاز به تجهیزات تلفنی دارند و برای جا دادن این تجهیزات نیاز به فضا دارید و خیلی موارد دیگر.

اگر بودجه‌ی کمی برای این موارد اختصاص دهید در نهایت نخواهید توانست از پس هزینه‌ها بربیایید. برون‌سپاری کال سنتر تضمین می‌کند که بدون خرید این تجهیزات بتوانید از تمام آنها استفاده‌ی بهینه کنید. شرکت برون‌سپاری خوب تمام زیرساخت‌های لازم برای دریافت تماس مشتریان را حفظ می‌کند و این به شما کمک می‌کند بدون شلوغ کردن سرِ کارکنان صف خود، به مشتریان خدمات بهتری ارائه کنید.

از آخرین تکنولوژی استفاده می‌کنند.

یک کال سنتر خوب نمی‌تواند همیشه برای به روز ماندن هزینه کند. شرکت‌های بسیاری از ابزارهای جدید برای همراهی با تغییرات درخواست‌های مشتریان استفاده می‌کنند. کارشناسان پشتیبانی می‌توانند از نرم‌افزار مدیریت روابط با مشتریان (CRM) برای شناخت بیشتر تقاضای قبلی تماس‌گیرندگان استفاده کنند و در عین حال تکنولوژی پاسخ صوتی تعاملی (IVR) به مشتریان کمک می‌کند اطلاعات مربوط به مشکل خود را پیش از وصل شدن به کارشناس وارد کنند.

این کارها باعث می‌شود مشتری‌ها به کارشناس مناسب نیازشان وصل شوند و همین به پاسخ سریعتر و راحت‌تر به سئوالهای مشتریان کمک می‌کند.

به حفظ اعتبار برندتان کمک می‌کنند.

کاهش بودجه باعث شده بعضی شرکت‌ها در سیاست‌های خدمات مشتریان خود تجدیدنظر کنند. این سازمان‌ها به جای فراهم کردن پشتیبانی مخصوص مشتری وب‌سایت‌هایی ایجاد می‌کنند که مشتریان متعهد پاسخ سئوالات بقیه را می‌دهند. اسم این پروسه «آن‌سورسینگ» (unsourcing) است و در حالیکه بازاریاب‌ها ممکن است بگویند به حفظ برندتان کمک می‌کند، معمولاً به آن آسیب می‌زند.

شما فقط زمانی خودتان را در معرض آسیب قرار می‌دهید که از مشتریان بخواهید به‌صورت رایگان در مورد محصولاتتان بنویسند. کاربرها می‌توانند اطلاعات اشتباه در مورد برندتان را پخش کنند و به اعتبار شرکتتان لطمه بزنند. علاوه بر این آن‌سورسینگ بسیار عام و غیرشخصی‌ست. این پروسه به مشتری‌ها می‌گوید که شرکت شما آنقدر برای مشتریانش ارزش قائل نیست که روی پشتیبانی از آنها سرمایه‌گزاری کند. شما باید ارزش مشتری را به او نشان بدهید و برون سپاری بخش پشتیبانی مشتریان می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

منبع:billgosling

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.