آیا شما از آن دسته کسانی هستید که می خواهید از خانه به صورت دورکاری کار کنید اما نمی دانید چه کاری انجام بدهید؟ کارهای مربوط به کامپیوتر را  که در آن ها خوب هستید تجزیه و تحلیل کنید و آن ها را بنویسید. آیا شما مهارت های اجرایی دارید؟ آیا می توانید وبسایت طراحی کنید؟ آیا در کار با شبکه های اجتماعی حرفه ای هستید؟ پس یک دستیار مجازی شوید. کار دستیار مجازی به سرعت در حال گسترش است و میلیون ها نفر در حال کار کردن از خانه و لذت بردن از رئیس خود بودن و درآمد بالا هستند.

به عنوان یک دستیار مجازی شما یک پیمانکار مستقل به حساب می آیید. مشتری برای انجام خدمات، هزینه ای به شما پرداخت می کند و شما مسئول پرداخت مالیات، بیمه، تجهیزات، آموزش و سلامت خودتان هستید.

برای شروع کار به عنوان یک دستیار مجازی به تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر، یک خط اینترنت پرسرعت، یک خط تلفن اختصاصی، یک پرینتر و یک اسکنر است. سپس شما قادر خواهید بود بنا به لیست مهارت هایتان مشتری بگیرید. بیشتر دستیارهای مجازی بنا به مهارت و سابقه شان درآمدی بین ۳۵ تا ۷۵ دلار در ساعت دارند.

خودتان تصمیم بگیرید که دوست دارید این کسب و کار تازه را نیمه وقت کار کنید یا تمام وقت. وقتی من کار دستیار مجازی بودنم را در ۲۰۰۵ آغاز کردم پاره وقت کار می کردم و در کنار آن یک کار تمام وقت داشتم. من شب ها و روزهای تعطیل کار می کردم تا تجربه و مهارت کافی را به دست بیاورم. بعد از نه ماه به اندازه ای مشتری و درآمد داشتم که کار تمام وقت خود را رها کردم تا بتوانم تمام زمانم را برای دستیار مجازی بودن بگذارم.

یک کاغذ بردارید و مهارت هایتان در زمینه کامپیوتر را در آن بنویسید و سپس مشتری هایی را که می توانند ارباب رجوع شما شوند، هدف قرار دهید. به این کار «بازار جاویژه» شما گفته می شود. هر چه بازار جاویژه شما گسترده تر باشد پولدارتر خواهید شد. همه مهارت های شما را ندارند اما بسیاری از کارآفرینان هستند که به آن ها نیاز دارند.

بیشتر دستیارهای مجازی در محیط راحت خانه و در یک دفتر خانگی کار می کنند. به محض این که مشتری هایتان را پیدا کردید، از طریق ایمیل، پیام، پیامک و یا فکس کارهایتان را تحویل بگیرید. به محض این که یک مشتری ثابت یافتید، می توانید با او یک تماس تلفنی برقرارکنید و یا از او مصاحبه بگیرید. فقط کافی است مطمئن شوید که کسب و کارهایتان با هم سازگاری دارند. به محض این که سر کار کردن با هم به توافق رسیدید، قراردادی بین خودتان و مشتری منعقد کنید. قرارداد از این جهت نیاز است که مطمئن شوید وظایف دو طرف به صورت شفاف بیان شده است. درباره مبلغ کار و زمان های تسویه حساب و نحوه پرداخت تصمیم بگیرید تا آماده شروع به کار باشید.

امیدوارم شما هم به اندازه من از دستیار مجازی بودن لذت ببرید.

منبع: huffingtonpost