مطالعات آماری روی جامعه مصرف کنندگان همیشه نشان داده که برای افزایش رضایت مشتری ها باید به فکر ارتقای کیفیت مرکز پاسخگویی به مشتریان بود. خیلی از شرکت ها که انتظارات مشتری ها برایشان مهم نیست، به سرعت وفاداری مشتری های خود را از دست می دهند. ثبت برند، مدیریت بخش، افزایش فروش یا هر فاعلیت دیگری از شرکت نیازمند ارتقای رضایت مشتریان است.

درک کردن کارایی مرکز تماس و برطرف کردن نیاز آن ها برای همه صاحبان مشاغل و بازاریاب ها اهمیت زیادی دارد.

توجه نشان دادن به نظر مشتریان همیشه می تواند کارایی یک محصول خاص در بازار را نشان دهد. این که یک محصول چگونه توانسته نظر مشتریان را جلب کند، می تواند برای شرکت یک کلید موفقیت به حساب آید.

کمک گرفتن از یک شرکتی که خدمات مرکز تماس ارائه می دهد، می تواند نقش موثری در نظارت بر رضایت مشتریان ایفا کند. استفاده از چنین سیستم پشتیبانی مشتریان می تواند ثمر بخش باشد. این که چرا رضایت مشتری برای موفقیت یک تجارت مهم است چند دلیل دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

-دلایل اصلی برای اولویت دادن به نظرات مشتریان:

-رضایت مشتریان باعث تداوم وفاداری و خرید آن ها می شود.

-رضایت مشتریان باعث می شود مدت زمانی که آن ها از خدمات شرکت شما استفاده می کنند، افزایش یابد.

-با افزایش رضایت مشتری، تبلیغات نفر به نفر افزایش می یابد.

-به دنبال افزایش رضایت مشتریان، نگه داری آن ها آسان تر خواهد شد.

-استراتژی هایی برای ارتقای مرکز تماس:

چند راه برای ارتقای مرکز تماس و مرکز پاسخگویی وجود دارد که افزایش رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت:

-میزان فروش را به هر مشتری افزایش دهید:

تشویق مشتریان به خرید دیگر محصولات یا محصولات مکمل، مرسوم ترین روش های افزایش فروش هستند. این کارها می توانند نتایج خوبی داشته باشند. اما در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از این تاکتیک ها می تواند به ارتباط شما با مشتری آسیب بزند.

یک شرکت همچنین می تواند با مشتری صحبت کند تا محصولی را به او ارائه دهد که مطابق نیازش است و این گونه فروش خود را افزایش دهد. مثال های بسیاری از شرکت های بزرگ وجود دارند که از یک شرکت پشتیبانی خواسته اند تا این کار را بریشان انجام دهد. یک شرکت برای موفقیت در این تاکتیک ها باید از بهترین استراتژی استفاده کند.

-ارزیابی محصول توسط مشتری:

شما باید مشتری خود را از کارایی و امکانات مختلف محصول تان آگاه کنید تا به سمت دیگر شرکت ها نرود.

-پاداش برای مشتریان وفادار:

محصول یا خدمات رایگان هر کسی را خوشحال می کند و باعث می شود که مشتری باز هم به سراغ شما بیاید.

-تجربه مشتریان:

همیشه دنبال مواردی باشید که سبب نارضایتی مشتریان شده اند و سعی کنید آن ها رفع کنید.

-هزینه خدمات شما باید کاهش یابد:

این که قیمت خدمات خود را پایین نگه دارید نکته ای بسیار مهم برای حفظ کردن مشتریان است.

-انتخاب استراتژی های عملی:

شما نخست باید فکر کنید که توان و شرایط استفاده از کدام روش ها را دارید و کدام استراتژی برای ظرفیت های شرکت شما مناسب هستند و از طریق همکاری با یک شرکت که خدمات مرکز تماس را ارائه می دهد، توان رقابتی شرکت خود را افزایش دهید.

-زمان بندی مناسب:

این که چه زمان و روشی را برای ارتباط با مشتریان انتخاب می کنید، اهمیت بسیاری دارد. این انتخاب باید با در نظر گرفتن اولویت های زمانی مشتری انجام شود، نه مرکز پشتیبانی.

-خرید های مشتریان را بررسی کنید:

همیشه باید بررسی کنید که بیشترین خرید مربوط به کدام خدمات شما است و همچنین باید قادر باشید بیشترین فروش بعدی را پیش بینی کنید.

داشتن یک مرکز پشتیبانی حرفه ای، می تواند انتخاب خوبی برای بررسی این داده و ارائه فرمولی مناسب باشد.

با ارتقای کیفیت شرکت و رضایت مشتری های شما، پولی که خرج می کنید به شما باز می گردد. در این روزهای مدرن فقط رضایت مشتری و کیفیت مرکز پاسخگویی می تواند تضمین کننده حیات یک تجارت باشد.

به این ترتیب همکاری با یک شرکت که خدمات مرکز تماس و پشتیبانی ارائه می دهد، راهی عالی برای ارتقای کیفیت به شمار می رود. توجه داشته باشید شرکت هایی که پول و انرژی زیاد و بیهوده در این راه صرف می کنند و خواستار نتایج فوری هستند، مورد پسند مشتریان نیستند.

 

منبع: iccs-bpo

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.