همه کسب و کارها به دنبال افزایش میزان فروش خود هستند. آن ها همزمان در تلاش برای افزایش مشتری های خود و همچنین نگه داشتن مشتری های سابقشان می باشند. این به این معنی است که با به هماهنگی رسیدن تیم های فروش و بازاریابی، شما می توانید فرمول، تعریف و اهداف جدیدی برای شرکت تعیین کنید. همچنین توجه داشته باشید که تعریف استراتژی های بازاریابی حول محور یک چرخه درآمد واحد، باعث افزایش فروش و به دنبال آن افزایش بازگشت سرمایه می شود.

در این مقاله به توضیح این می پردازیم که نرم افزار CRM چگونه باعث ارتقای استرتژی های فروش و بازاریابی شما می شوند:

 

-ارتقای روابط درون سازمانی:

بنا بر آمار سازمان بازاریابی، ایمیل های متعدد و جلسه های کاری زیاد، راندمان کاری بازاریاب ها را پایین می آورد. این گزارش همچنین نشان داد که ضعف در ایجاد ارتباط بین اجزای یک سازمان، شایع ترین دلیل کشمکش های آن سازمان است. یک نرم افزار CRM با ایجاد یک محیط کاری مطلوب که کارایی تیم فروش و بازاریابی را افزایش می دهد، باعث بهبود این شرایط می شود. این نرم افزار همچنین این توانایی را به شما می دهد تا گزارشی از آمار فروش خود، راه های موثر بازاریابی، پرونده ها و بازاریابی خود داشته باشید.

-نرم افزار CRM به شما دید عمیق تری می دهد:

شما باید استراتژی های فروش و بازاریابی خود را هر چند وقت یک بار مرور کنید. نرم افزار CRM به شما اجازه دسترسی به همه اطلاعات مربوط به فروش و بازاریابی را می دهد. به علاوه می توانید تمرکز بیشتری بر روی مخاطبان اصلی خود بگذارید. حتی اگر خریدار هم هستید، دسترسی به اطلاعات مفیدی از قبیل پس زمینه یک شرکت، بازار رقابتی اش و رقیبانش برای شما آسان تر می شود .

-افزایش ارتباط بین تیم بازاریابی و تیم فروش:

برای داشتن موفقیت بیشتر، تیم های شما باید تجربیات و اهداف خود را با هم به اشتراک بگذارند؛ به عبارتی دیگر تیم ها باید فعالیت های خود را با اولویت های مدیریت وفق داده و به میزان فروش مورد نظر برسند. بنابراین یک شرکت موفق به جای تعیین اهداف مختلف برای هر تیم، آن ها را توسط پلی به هم وصل کرده تا بتوانند نظرها و ایده های خود را با هم به اشتراک بگذارند و این گونه میزان هزینه ها و شکست ها کاهش پیدا می کند.

-از تلاش های بی جهت بپرهیزید:

تلاش های بی جهت باعث هدر رفتن انرژی و زمانی می شوند که می توانستید آن ها را در جاهای دیگر سرمایه گذاری کنید. به لطف محیط اتوماسیون شده ای که نرم افزار CRM فراهم می آورد، در نظر گرفتن اولویت و اهداف خریداران برای تیم بازاریابی و فروش آسان تر می شود. این گونه به راحتیمی توانید مشتری مورد نظر و اولویت هایش را شناسایی و در راستای آن تلاش کنید؛ در واقع نرم افزار CRM شما میزان فروشتان را افزایش می دهد.

بنا بر یک گزارش، اکثر شرکت ها ۳۰ تا ۴۰ درصد از منابع خود را در فروش و بازاریابی، سرمایه گذاری می کنند؛ به این معنی که اگر این دو تیم با هم به خوبی کار کنند، می توانند هزینه ها را پایین بیاورند و نتایج را افزایش دهند.

-آموزش باعث افزایش فروش می شود:

وقتی که تیم بازاریابی یک مشتری را برای خرید راضی کرد، قبل از این که او را به تیم فروش معرفی کند، باید ملاحظاتی را در نظر بگیرد. واقعیت این است که حدود ۷۰ درصد از تلاش های تیم بازاریابی به فروش منجر نمی شود. مواردی وجود دارند که باعث می شوند کار یک مشتری که به بخش فروش ارجاع داده شده، به خاطر نبود آگاهی به موفقیت نهایی نرسد. برای جلوگیری از این پیشامد نا خوشایند، شما باید سیستم اتوماسیون خود را به نرم افزار CRM متصل کنید  تا باعث افزایش آگاهی مشتریان شود و این گونه میزان فروش را افزایش دهد.

همه چیز بستگی به مشتری دارد. نرم افزار CRM باعث بهبود روابط بین بخش فروش و بازاریابی می شود. این گونه این تیم ها با هم برای رسیدن به نتیجه ای بهتر تلاش می کنند و این باعث افزایش مشتری، کارایی و همچنین دوری از تلاش های بی مورد می شود.

 

منبع: customerthink

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.