ویروس کرونا باعث تعلیق فروش B2B شده است. حتی اگر کسب‌وکاری در مرحله‌ی رشد باشد و ارزش فروش تلفنی یک سالش را در دست داشته باشد، شرکت‌های کمی توانسته‌اند از چنگ اوضاع بد اقتصادی و کاهش فرصت‌های تجاری جان سالم به در ببرند. طبق تحقیقات مکنزی و شرکا پیش‌بینی می‌شود ۵۰ درصد خریداران فروش تلفنی B2B خریدهای خود را به دلیل شیوع کرونا و اثرات اقتصادی بد آن محدود کرده‌اند. این شرکت‌ها (به خصوص در صنایع خودرو، جهانگردی و هتلداری) بودجه‌ی بازاریابی تلفنی خود را کاهش داده‌اند. در این شرایط، داشتن یک استراتژی فروش تلفنی B2B اثربخش برای دوران شیوع کرونا به شدت به کارتان خواهد آمد.

کسب‌وکارهای کمی برای ادامه‌ی فعالیت خود در دوران‌هایی مانند این برنامه‌ریزی کرده‌اند. اگر هم شرکتی این کار را کرده باشد مطمئناً در جایی بایگانی‌اش کرده‌اند که حالا حالاها پیدا نمی‌شود. با اینحال در ادامه به چند استراتژی برای تیم فروش می‌پردازیم که می توان از آنها برای جاری نگهداشتن کانال فروش استفاده کرد.

۱. افزودن یا تجمیع کردن مشتریان مشتاق (leads) جدید

به دنبال مشتریان بالقوه و مشتریان مشتاق بگردید. درست مثل انبار کردن دستمال توالت/ ماده‌ی ضدعفونی، برای تجمیع مشتریان مشتاقتان وقت بگذارید. این کار برای شرایط بدتر اقتصادی در نتیجه‌ی پاندمیک به کارتان می‌آید. حتی اگر کرونا تا سال نوی میلادی تحت کنترل قرار بگیرد (کم شود)، کسب‌وکارتان با این‌کار جلوتر از برنامه خواهد بود. اما اگر کرونا کنترل نشود و اقتصاد امریکا به رکود برسد، با این نوع استراتژی بازاریابی تلفنی B2B می‌توانید فروش تلفنی خود را تا حد معقولی حفظ کنید.

۲. خدمات B2B خود را مطابق با نگرانی‌های کنونی مردم در مورد ویروس کرونا تغییر دهید.

بسته به نوع خدمات B2B که می‌فروشید، مشتریان بالقوه‌تان ممکن است نگرانی‌هایی در مورد مشکلات مربوط به ویروس کرونا داشته باشند. از تیم‌های فروشتان بخواهید مزیت‌های کلیدی محصولات و خدماتتان را دوباره با توجه به نگرانی‌های مشتریان در مورد ویروس کرونا، بررسی کنند. از آنها بخواهید دستورالعمل جدیدی برای محصولاتتان بنویسند و خدمات را طوری تنظیم کنند که روی مزیت‌های شرکتتان در خصوص شرایط کنونی ویروس کرونا تأکید شود. مثلاً تیم‌های فروشتان می‌توانند روی جنبه‌ی خدمات آنلاین/ دورکاری مانند جلسات مجازی یا بازاریابی تلفنی از راه دور شرکتتان تأکید کنند.

۳. مجازی شوید محصولاتتان را بصورت آنلاین پرزنت کنید.

در شرایط شیوع جهانی، تمام اتفاقات حضوری تبدیل به وقایع آنلاین شده‌اند. از تیمتان بخواهید یاد بگیرند چگونه در معرفی محصول خلاق باشند. از آنها بخواهید پرزنت کردنشان را با نرم‌افزارهای ملاقات آنلاین (مثل zoom) تمرین کنند.

آماده باشید که مشتریان را به تور آنلاین شرکت یا کسب‌وکارتان ببرید و محصولات جدید را بصورت مجازی به آنها نشان دهید. کارتان را مفرح کنید.

در نهایت، نترسید. تقریباً تمام شرکت‌ها در کارشان با مشکل مواجه شده‌اند. خبر خوب این است که مشتری‌ها این را فهمیده‌اند و بسیار با درک با آن برخورد می‌کنند. با بررسی بیشتر مطمئناً می‌توانید بخشی را در ارتباطات آنلاین این دوره‌ی خاص پیدا کنید که کسب‌وکارتان می‌تواند از آن سود ببرد.

پس یک نفس عمیق بکشید، کامپیوترتان را روشن کنید و به دنبال راه‌های مؤثر برای توسعه‌ی کسب‌وکارتان در این دوره بگردید.

منبع:grindstone

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.