اینفوگرافیک، یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی محتوا

یک اینفوگرافیک، به معنی ارائه یک سری اطلاعات یا داده ها به روشی بصری است که به آن داده نمایی هم گفته می شود. به همین دلیل اسم آن از ترکیب info (اطلاعات) با graphic (گرافیک) ساخته شده است.
یکی از انواع قدرتمند تصویر در بازاریابی محتوایی، اینفوگرافیک (داده نمایی) است – این روش روبه رشدترین روش در بین برندهای B2B بازاریابی محتوا محسوب می شود. یک اینفوگرافیک که به خوبی طراحی شده باشد، می تواند اطلاعات فنی و جزئی را سازماندهی کرده و آن ها را به تبادل گذاشته و همه را به شکلی بصری و جذاب درآورد، به این ترتیب پردازش و خواندن آن آسان خواهد شد. به علاوه، داده نمایی در سایت های به اشتراک گذاری اجتماعی مانند Pinterest، جایی که تصاویر حرف اول را می زنند، به خوبی عمل می کنند.

در بازاریابی محتوایی، داده نمایی، بیشتر به اشتراک گذاشته می شود، بیشتر خوانده می شود و کاربران آن را بیشتر از دیگر انواع محتوا می پسندند و دوست دارند. این نوع از تصاویر، یک روش قدرتمند برای منتشر کردن اطلاعات شما به بیرون با استفاده از یک فرمت تصویری و بصری اند. مطالعه ای نشان داد که اینفوگرافیک (داده نمایی) در شبکه های اجتماعی نسبت به دیگر محتواهای دیگر سه برابر بیشتر به اشتراک گذاشته شد و خوانده شد. همین امر، داده نمایی را در رده بالای از بازاریابی محتوایی قرار داده است.

نحوه انجام داده نمایی
اگر شما در شبکه حرفه ای خود یک طراح گرافیک دارید، می توانید به او بگویید که برای شما یک داده نمایی درست کند. البته برخی از هنرمندان در زمینه گرافیک در مبحث داده نمایی تخصص دارند. اگر بودجه شما به شما اجازه می دهد، می توانید از سرویس هایی مانند Visual.ly برای این کار استفاده کنید.
چه زمانی از داده نمایی استفاده کنیم
در بازاریابی محتوایی، داده نمایی ها از جمله محتواهایی هستند که تقریباً برای هر ایده ای و در هر جایی می توان از آن ها استفاده کرد. در داده ها، پژوهش ها، آمار و یافته ها، همگی قابل استفاده اند.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید
داده نمایی در بازاریابی محتوایی می تواند گران باشد.
در اصل باید افرادی در بازاریابی محتوایی به انجام کارهای داده نمایی اقدام کنند که در داده نمایی تخصص دارند. این دیگر امکان پذیر نیست. همه در حال انجام این کار هستند. به همین دلیل برای این که کاربران کار شما را بپسندند، باید به خوبی آن را انجام دهید.
از یک gifographic استفاده کنید. Gifographic از مدل اینفوگرافیک (داده نمایی) استفاده می کند، اما به جای ساختن تصاویر خشک و غیرمتحرک، فایل های متحرک gif را ایجاد می کند. می توانید با جستجوی این عبارت در اینترنت، مثال هایی را از این کار مشاهده کنید.

پیشنهاد تیم محتوا :

محتوا,اینفوگرافیک

چطور محتوا را منتشر کنیم؟