معمولا بخش‌ های فروش و خدمات بازاریابی تلفنی برای ارائه‌ راه ‌حل‌ های اتوماتیک و تحلیل ‌های پیش‌ ‌بینی‌کننده تلاش می کنند. شرکت‌ های فروشنده از استراتژی ‌های مبتنی بر داده برای مطالعه‌ رفتار مشتری از یک سو و بهبود مشارکت کارکنان از سوی دیگر استفاده می کنند. در این سناریو، شما نه از کمپین ‌های فروش انتظار تولید نتایج سنتی (قدیمی) را دارید و نه فرآیندهای آن ها را به شماره ‌گیری دستی، محدود می کنید. بنابراین در سناریوی کنونی، بازاریابی تلفنی شامل مدیریت اطلاعات و بهینه ‌سازی CRM است.

 

-مدیریت اثربخشِ اطلاعات: راز رسیدن به بهینه ‌سازی CRM:

بازاریابی تلفنی در مرکز تماس، علاوه بر انتشار اطلاعات محصول، شامل تنظیم وقت ملاقات و پرورش مشتری ‌های مشتاق است و هر دو این کارها نیاز به ساماندهی، مرتب‌ سازی و مدیریت اطلاعات دارد. دلیل این کارها این است که هر راه‌ حل در مدیریت روابط مشتریان، با اطلاعات عجین شده است. این اطلاعات، تعاملات مشتری را به کمک استراتژی ‌ها، تجربیات و تکنولوژی ‌ها بررسی می‌ کند تا فروش را بالا ببرد و خدمات و روابط مشتریان را غنا بخشد.

استخراج نتایج استراتژیک از یک نرم‌ افزار CRM نیاز به مدیریت جامع داده‌ ها دارد که این یعنی شما باید داده ‌های قدیمی را پاک کرده و همیشه اطلاعات خود را دقیق و به روز نگه دارید. بسیاری از شرکت‌ ها بدون تمرکز زیاد روی مدیریت اطلاعات، به سرمایه‌ گذاری روی اجرای CRM در شرکتشان ادامه می ‌دهند؛ در نتیجه:

نمی ‌توانند کیفیت اطلاعات و موارد زیر را درک کنند:

  • مدیریت اطلاعات کار دشواری ا‌ست، به ‌خصوص وقتی باید حجم بالایی از داده‌ ها را مدیریت کنید که با سایر تیم ‌های داخل سازمان، به اشتراک گذاشته شده‌ اند.
  • استفاده‌ بهینه از فرآیندها برای ادغام داده ‌ها و حفظ کیفیت آن‌ ها برای موفقیت هر پلتفرم CRM حیاتی ا‌ست.
  • مدیریت اثربخش اطلاعات باید موازی با تمام استراتژی ‌های CRM به جلو برود.

باید این را بفهمیم که اگر مدیریت اطلاعات به شکل اثربخش اجرا نشود، نتیجه‌ اش از دست دادنِ فرصت‌ های فروش متعدد است. اغلب شرکت‌ هایی که تا سال ۲۰۱۷ در مدیریت اثربخش اطلاعات یا MDM (ابزارها، رویه‌ ها، سیاست ‌ها، استانداردها و استفاده از داده‌ های حیاتی یک شرکت) موفق نشدند، با کاهش ۲۵ درصدی سود مواجه خواهند شد. با دانستنِ این ضرورت ‌ها، اطلاعات خود را پاکسازی کنید و لیست ‌های بازاریابی تلفنی شرکتتان را پیش از شروع سیستم، در دقیق ‌ترین حالت خود نگه ‌دارید. از نکات زیر برای بهینه‌ سازی مدیریت اطلاعات بهره ببرید.

-بگذارید رهبران CRM کار را به دست بگیرند:

وظیفه‌ مدیریت اطلاعات را به بخش IT شرکتتان محول نکنید؛ وظیفه‌ این بخش پشتیبانی با فناوری و نرم ‌افزارهای مناسب برای تسهیل این فرآیند است. بگذارید رهبران CRM در مرکز تماس شما کار را به دست بگیرند؛ به آن ها اجازه دهید فرآیند مدیریت داده‌ ها را ساماندهی و اجرا کنند.

-با یک حوزه شروع کنید:

اگر می ‌خواهید اطلاعات تمام حوزه‌ های شرکتتان را یک باره مدیریت کنید، با نتیجه ‌ای فاجعه‌ بار رو به رو خواهید شد. بهترین کار، شروع کردن با حوزه‌ ای است که احتیاج به بیشترین توجه را دارد.

-از فناوری درست، استفاده کنید:

ادغام مناسب و همبستگی با سایر سیستم‌ های جانبی یک سازمان، دلیل موفقیت آن سازمان است. پس وقتی یک نرم ‌افزار مدیریت اطلاعات می ‌خرید با بخش IT سازمان تعامل داشته باشید تا در نهایت به تصمیمی برسید که به بهترین نحو به علایق و نیازهای شرکتتان رسیدگی کند. ابزارهای خوب برای مدیریت اطلاعات از استایل ‌های معماری متعددی پشتیبانی می کنند و با یک فناوری می ‌توانند به حوزه‌ های متعددی کمک برساند.

-پاکسازی داده ‌ها را مرتبا اجرا کنید:

اطلاعات به سرعت منقضی می‌ شوند. جای تعجب نیست که چرا مدیریت داده‌ ها یک فرآیند پیچیده برای اکثر سازمان ‌ها است. تنها از طریق یک فرآیند پاکسازی دائمی، می‌ توانید داده ‌های خود را به‌ روز نگه ‌دارید؛ این‌ کار را به چشم یک رویکرد استراتژیک ببینید نه یک کارِ یکباره.

 

-سایر مزیت‌ های بازاریابی تلفنی:

  • مقرون به صرفه است.
  • بازاریابی از راه ایمیل را تسهیل می کند.
  • به آزمایش حوزه‌ فروشتان کمک می کند.
  • هوشمندی بازار را ارتقا می ‌دهد.
  • میزان آگاهی از برند و محصولتان را افزایش می‌ دهد.
  • ارتباط با مشتریان را بهبود می ‌بخشد.
  • فروش را بالا می ‌برد.

-نکته آخر:

خدمات بازاریابی تلفنی به نظر اغلب ما چیزی بیشتر از تنظیم قرارهای ملاقات و ایجاد مشتریان مشتاق نیست. اما میزان اهمیت آن، ورای این نتایج است. یک کمپین بازاریابی تلفنیِ ساماندهی ‌شده، تنها راه برای پیشرفت نیست، بلکه یک فرآیند برای تست کردنِ ابزارهای تکنولوژیک و بهبود و بهینه‌ سازی CRM شما است.

منبع: telephonelists

 

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.