خدمات مشتریان برای کسب و کارهای کوچک ضروری است

برای کسب و کار های کوچک، روی آوردن به تلاش مستمر برای ارائه خدمات مناسب به مشتریان، خصوصا به دلایل زیر مهم است:

۱)کسب و کار ها (به خصوص کسب و کارهای کوچک) نمی توانند در اثر فشار های طولانی بد، دوام بیاورند.
مشتریان، خدمات مشتریان هر یک از کسب و کار هایی که با آن در ارتباطند را نقد می کنند و بسیار تمایل دارند که نقاط منفی را با سایر مردم در میان بگذارند تا نقاط مثبت.
چه اتفاقی بعد از یک تجربه ضعیف مشتری رخ می دهد؟
بعد از خدمات ضعیف مشتریان، ۷۸% مشتریان، معاملات و خرید های در نظر گرفته شده را کنسل می کنند (نتیجه یک بررسی آمریکایی در ۲۰۱۱)
۹۶% مشتریان به خودشان زحمت شکایت از کسب و کار را نمی دهند و ۹۱% هرگز بر نمی گردند.(“فهمیدن مشتریان” از روبی نوول-لگنر)
مشتریان ناراضی، تجربه خود را به ۹ تا ۱۵ نفر از مردم خواهند گفت، و حدود ۱۳% از مشتریان ناراضی به حدود ۲۰ نفر از مردم درباره تجربه ضعیفشان خواهند گفت. از طرف دیگر، مشتریان راضی، از تجربه خود برای ۴ تا ۶ نفر خواهند گفت.
گاهی خطرات بالاتر هم هستند، به طوری که شکایت در مورد خدمات به مشتریان می تواند به راحتی بر روی سیستم عامل رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر منتشر شود و در بررسی آنلاین منعکس شود.

۲)ارائه خدمات به مشتریان درجه یک یکی از چند راه کسب و کارهای کوچک است که می تواند با خرده فروشان بزرگ تر رقابت کند.
در حقیقت، این “تجربه خریدار” جایی است که صاحبان کسب و کار های کوچک سود بسیار زیادی از شرکای فروشگاه های زنجیره ای خود دارند. “آن ها در حقیقت می توانند با مشتریانشان در ارتباط باشند و ارتباطات شخصی ایجاد کنند.”

بنابراین برای کسب و کار های کوچک، شعار های حزبی برای خدمات مشتریان باید ارزیابی شده و گسترش یافته باشد. بالا بردن سطح خدمات مشتریانتان در ۳ مرحله، به شما نشان می دهد که چگونه می توانید اجزای کوچک خدمات مشتریان کسب و کار کوچکتان را گسترش دهید.

ارائه خدمات مشتریان عالی، یکی از راه هایی است که یک کسب و کار کوچک می تواند خود را در یک رقابت متمایز کند.

پیشنهاد تیم محتوا :

محتوای ویدئویی,کسب و کار,کسب و کار کوچک

اهمیت محتوای ویدئویی در بازاریابی محتوا