من سال ها است که با یک دستیار مجازی به نام «راشل براون» ملاقات دارم و معمولا با هم درباره کسب ‌وکارهایمان، طرح‌ هایمان برای آینده و اوضاع خودمان صحبت می‌ کنیم، اما وقتی راشل گفت به واسطه یادداشت‌ برداری، مزیت ‌های زیادی نصیبش شده، تحریک شدم تا در این باره بیشتر بدانم. راشل پیش از این، یک دستیار شخصی بود و زمان زیادی را با مشتریان صرف می ‌کرد و از تعامل و برقراری ارتباط با آن ها لذت می‌ برد، علاوه بر این او تنها با حضور در شرکت مشتریانش می ‌توانست کارهای دیگری را نیز انجام دهد.

یکی از اصلی ‌ترین خدمات او یادداشت ‌برداری بود و من باور نکردم وقتی او به من گفت که این یک مهارت بسیار ارزشمند، کمیاب و استادانه است و بابت آن ساعتی ۳۰ پوند می‌ گیرد.

-تقاضا برای یادداشت ‌برداران به این دلیل بالا است که تقریبا کسی نمی ‌داند چگونه انجامش دهد:

من می ‌دانم بسیاری از کارآموزانم به یادداشت ‌برداری علاقه ‌ای ندارند، بنابراین آن ‌را به عنوان یک خدمت پیشنهاد نمی ‌دهند، اما معتقدم انجام ‌ندادن این کار به ‌عنوان یک شغل جانبی، آن ها را به عقب می ‌برد و آن ها یک منبع درآمد ماهانه را از دست می ‌دهند. لازم نیست هر روز یادداشت بردارید، کافی ا‌ست این‌کار را هفته ‌ای و یا ماهی یک یا دو بار انجام دهید. آن گاه این کار تبدیل به یک کار روتین می ‌شود و شما می ‌توانید روی درآمد حاصل از آن حساب کنید.

راشل می ‌گوید تقاضا برای این کار آن قدر زیاد است که می ‌تواند همیشه این شغل را ادامه دهد. من می ‌دانم که هیچ دستیار مجازی دیگری در حوزه‌ ما این خدمت را ارائه نمی ‌دهد بنابراین هر سئوالی در این باره داشتم از راشل پرسیدم. او به من گفت که از تمام کشور سفارش ‌هایی را انجام داده و همه از سراسر کشور به دنبال یک یادداشت ‌بردار هستند. از این که یک دستیار مجازی بتواند این نوع درآمد دائمی را فقط از یک خدمت مشخص کسب کند، آن قدر تحت‌ تأثیر قرار گرفتم که یک سال به راشل پیله کردم تا بالاخره یک دوره‌ آموزشی گذاشت که این دوره شامل موارد زیر می شود:

  • امتحان این دوره برای یادداشت ‌برداران مجرب و تازه کار به یک شکل برگزار می‌ شود و سپس به هر فرد بسته به نوع بازخوردش نمره داده می ‌شود.
  • این دوره برای کسانی مناسب است که می ‌خواهند یک مهارت دفتری رده ‌بالا را ارائه کنند.
  • شما می ‌توانید در نصف روز این مهارت را فرا بگیرید.
  • برخلاف یک دوره‌ یک ‌روزه‌ حضوری، این یک دوره‌ آنلاین است بنابراین شما می ‌توانید هنگام نیاز به آن رجوع کنید.
  • یادداشت ‌برداری تاریخ انقضا ندارد بنابراین هرچیزی یاد بگیرید در همه جا و همه‌ زمان ‌ها به کارتان خواهد آمد.
  • من حتی می ‌توانم مشتریان بالقوه ‌ای را به شما معرفی کنم و یک پیش‌ نویس ایمیل را برایتان آماده کنم تا برای آن ها ارسال کنید.

منبع: thevahandbook