دو روش برای بهبود خدمات مشتریان

۱٫از نظرات کارمندان خود در خدمات مشتریان مطلع باشید
شما می توانید بهترین مهارت های مربوط به خدمات مشتریان و بهترین آموزش های دنیا را داشته باشید، اما اگر تعداد تکرار خود را بررسی کنید، دیگر اهمیتی ندارد. بهبود دادن در امور مربوط به مشارکت کارمندان خدمات مشتریان، راه دیگری برای این است که اطمینان حاصل کنیم که مشتریان کاملاً راضی هستند. بعید است کارمندان ناراضی بتوانند با وجود مشکلاتی که دارند، کار خود را در بخش خدمات مشتریان به خوبی انجام دهند، پس یک بسته پیشنهادهای ناشناس یا یک مشارکت به صورت پرسش و پاسخ را برای کارمندان قرار دهید، تا بتوانید نظر آن ها را بدانید.
شما باید بدانید که تیم مربوط به خدمات مشتریان شما چه نظری راجع به شرایط کاری و پاداش ها، فرصت های مربوط به ترفیع شغلی، آموزش ها و بازتاب نظرات آنها، دارند.
مشارکت در خدمات مشتریان ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت باشد.

۲٫ راهی برای مشتریان فراهم کنید تا بازخورد خود را به شما برسانند
هر چقدر هم که شما حرفه ای و فعال باشید، هرگز در بخش خدمات مشتریان قادر به حل کردن مشکلات همه مشتریان نخواهید بود. برای کسب اطمینان از این که شما از این تجربیات خوب، بد و زشت مشتریان خود درس گرفته اید، باید یک راه ساده ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند از آن طریق به راحتی بازخوردهایی را به شما اعلام کنند.
این روش می تواند یک پرس و جو از طریق گوشی در انتهای یک سرویس تماس، یک ایمیل که مستقیماً از ابزار CRM شما ارسال می شود، یا یک لینک “با ما تماس بگیرید” در صفحه وب سایت شما باشد، همه این روش ها ابزارهایی برای مشتریان هستند که بتوانند بازخوردهای خود را به دست شما برسانند تا شما با دیدن آن ها و کسب تجربه، بهبود هایی را در کار خود ایجاد کنید. مزیت دیگر بازخورد این است که برخی از مشتریان عصبانی دیگر صدای اعتراض خود را آشکار نکرده و از طریق شبکه های اجتماعی به گوش همگان نمی رسانند.
هر روشی که شما در بخش خدمات مشتریان انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که بازخورد ها در رضایت مشتریان نقش مهمی دارند. آیا از نقاط ضعف و قوت خود باخبر نیستید؟ آیا نمی دانید که چرا تعداد درحال کم شدن است؟ پس تلاش کنید که به هردوی مشتریان خود و کارمندان خود نزدیک تر شوید.
با انجام این کار نه تنها می توانید نقاط اساسی را برای بالا بردن مهارت های خود و انجام بهبودهای موردنیاز به دست آورید، بلکه مشتریان شما نیز با دیدن فعالیت های شما و احترام گذاشتن به آنها خوشحال می شوند و شما را به عنوان یک خدمات مشتریان فعال خواهند شناخت.

پیشنهاد تیم مرکز تماس :

کیفیت خدمات مشتریان,خدمات مشتریان

شش نکته برای ارتقای سطح کیفیت خدمات مشتریان