ممکن است برخی از وب سایت ­های برون سپاری را دیده باشید که فریلنسرها می توانند برای مشاغل به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت ها و افراد در سراسر جهان ثبت نام، پیشنهاد و درخواست کار کنند. سرویس ­های Per Hour, 3desk, Fiverr, Guru, oDesk و Elance فقط تعدادی از این سایت ­های کاریابی هستند اما اگر خوب نگاه کنید، می بینید که تعداد بسیاری از آن ها وجود دارد اما این نوع وب سایت­ ها واقعا منجر به کار درآمدزایی می ­شوند؟

-تجربه من از سایت ­های فریلنسینگ:

من شخصا هرگز منشی مجازی پیدا نکرده­ ام که کار شایسته ­ای از یک سایت فریلنسینگ دریافت کرده باشد، اما این بدان معنا نیست که نمی ­خواهند یا نخواهند این کار را انجام دهند. من انیماتور دیجیتالی می ­شناسم که مشتریان را از سایت شغلی تخصصی می ­یابد، اما فکر می کنم مشکل با سایت­ های اصلی این است که در آن جا بسیاری متخصصان با یکدیگر رقابت می کنند و شما مجبور هستید زمان زیادی را صرف نوشتن پیشنهادات و سفارش کار کنید، اما هیچ کاری برای انجام دادن پیدا نمی کنید.

من یک بار در چند سایت کاریابی ثبت نام کردم اما از میان آن ها هیچ کاری پیدا نکردم. همچنین این احساس به من دست داد که در یک بازار خرید و فروش در تلاش هستم تا ارزشم را به کسی ثابت کنم و اگر صادق باشم باید بگویم که این بی شباهت به موقعیت «مرا انتخاب کن، مرا انتخاب کن» نبود.

-به ارزانی چیپس و بادام زمینی:

صادقانه بگویم من فکر می کنم بسیاری از افرادی که کارهای خود را در سایت ­های فریلنسینگ به اشتراک می گذارند به دنبال فرد با دستمزد پایین هستند. آن ها می ­دانند که می ­توانند هر کسی را استخدام کنند که مایل است با نصف قیمت شخصی که در آن کشور زندگی می کند کار انجام دهد و نیمی از دستمزد هر کس دیگر به او پرداخت شود و این باعث می ­شود که از کار بیرون بیایید مگر این که تمایل به انجام کار بی ارزش با دستمزد  پایین داشته باشید. من مخالف برون سپاری برون مرزی نیستم اما اگر شرکتی یک فریلنسر از کشور خود استخدام کند، این شرکت به اقتصاد آن کشور کمک و بهای فعلی خدمات برای کمک متخصص را پرداخت می کند. به علاوه آن ها به طور بالقوه می ­توانند رابطه قوی تری با آن فرد ایجاد کنند زیرا می­ توانند هر زمان که خواستند با هم ملاقات داشته باشند.

-راه درست:

من فکر می کنم خیلی بهتر است که خود را از میان این تعداد زیاد فریلنسر معمولی بیرون بکشید و یک متخصص در این حرفه باشید و دنبال مشتری ­هایی بروید که می خواهید با آن ها کار کنید و بهتر است به این امید نشینید که روزی انتخابتان کنند و در این رقابتِ شرکت ­ها بر سر کارگر ارزان شرکت نکنید.

-نتیجه گیری و منابع:

توصیه من این است که سایت های کاریابی فریلنسینگ را با این ذهنیت که چیزی برای از دست دادن ندارید، امتحان کنید و اگر آن ها برایتان کارایی نداشتند دیگر وقتتان را برای این کار تلف نکنید و چیز دیگری را امتحان کنید.

  • مقاله خوبی به نام «خطرات Elance، , oDesk و سایر بازاریابی ­های فریلنسر در وب سایت مشاور کار آزاد موجود است.
  • این هم جنبه دیگر داستان؛ مقاله ­ای نوشته شده توسط کسی که در سایت بازاریابی Elance درآمد بالایی کسب کرده است.

منبع: thevahandbook