هنگام ایجاد هر اقدامی برای فروش، طرح‌ ریزی جامع یکی از الزامات است. بازاریابی تلفنی B2C نیز از این قاعده مستثنی نیست. موفقیت هر کمپین بستگی به مطالعه و تحلیل فاکتورهای متعددی از جمله درک ماهیت و قابل ‌فروش بودن محصول و تحلیل عمیق رفتار مشتری دارد. طرح ‌ریزی برای یک کمپین بازاریابی تلفنی شامل چند عنصر حیاتی مانند آموزش کارشناسان، پروتکل‌ های مدیریت مشتریان مشتاق و درست کردنِ لیستی دقیق برای کلد کال می شود. بنابراین برای پیدا کردن راهتان در این هزارتو، ادامه این مطلب را بخوانید.

 

-اهداف واضح تعیین کنید:

برای روشن کردن رویکردتان در هنگام تعیین اهداف کمپین، هم روی اهداف کوتاه‌ مدت و هم اهداف بلند مدت تمرکز کنید. طرح شما باید براساس هدف نهایی تان تنظیم شده باشد. آن هدف می ‌تواند فروش محصول، ارتقای دیتابیس، پرورش مشتریان مشتاق، ایجاد رابطه با مشتریان یا تقویت رابطه شرکت با مشتریان کنونی باشد. وقتی نیازهای تجاری دقیق خود را مشخص کنید، راه رسیدن به آن ها هم مشخص خواهد شد. در زیر پیش‌ نویسی از اهداف یک کمپین بازاریابی تلفنی B2C را می ‌خوانید:

  • تعداد ملاقات ‌ها با مشتری ‌های بالقوه
  • تعداد مشتری ‌های ایجاد شده
  • تعداد تماس ‌های گرفته‌ شده
  • نرخ موفقیت هوشمندی بازار

 

-منابع و بودجه‌ تان را در نظر بگیرید:

اگر منابع لازم برای اجرای یک کمپین را نداشته باشید، حتی هوشمندانه‌ ترین طرح‌ ها هم با شکست مواجه خواهند شد. در نتیجه ضروری ا‌ست که منابع خود را بشناسید و پیش از پیشبرد طرح تان، بودجه ‌تان را تحلیل کنید. یک تحلیل کامل از بودجه و منابعتان به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که این کمپین را به ‌صورت داخلی اجرا کنید یا از طریق برون ‌سپاری. در بسیاری از موارد، اجرای داخلی یک کمپین به دلیل هزینه ‌های متغیر مانند حقوق کارکنان و هزینه نرم ‌افزار و لیست کلدکال، گران ‌تر تمام می ‌شود.

 

لیست هدف خود را درست انتخاب کنید:

بهینه ‌ترین راه برای هدف ‌گذاری درست لیست، ایجاد یک لیستِ هدف درست است. البته شما باید روی استراتژی ‌هایی تمرکز کنید که در مورد مشارکت بهتر مشتری است و آن استراتژی ‌ها را طوری تنظیم کنید که در راستای اهداف تجاری ‌تان باشند. هدف ‌گذاری روی مشتریِ اشتباه، باعث هدر رفتن زحماتتان می ‌شود. شما نه تنها باید اطلاعات دقیق را برای کارشناسانتان فراهم کنید، بلکه این اطلاعات باید با اهداف کمپین شما هماهنگ باشند. اگر فقط به دنبال مشتریان مشتاق باکیفیت هستید، باید فقط مشتریان بالقوه‌ مشتاق یا «میوه‌ های پایین درخت» را در لیست خود قرار دهید.

 

-کانال ‌های ارتباطی مناسب فراهم کنید:

یک کانال ارتباطی مستحکم، رگ حیاتی کمپین بازاریابی تلفنی B2B شما است. دلیلش این است که شما نیاز به انتقال اطلاعات به سایر اشخاصی دارید که در حال مدیریت و کارکردن در کمپین B2B هستند و در عین حال می ‌خواهید از یکپارچگی این انتقال مطمئن باشید. این شامل روش گزارش ‌دهی شما به مشتریان مشتاق، بدون در نظر گرفتن گزارش ‌دهی روزانه یا هفتگی، برای به ‌روز نگه ‌داشتن کمپین و اطمینان از پاسخ به ‌موقع به نیازهای پروسه است.

 

-افراد مناسب را به ‌کار بگیرید:

همان طور که داده ‌های دقیق، پیش ‌فرض هر کمپین موفقی هستند، حضور افراد مناسب نیز باعث تغییر در هر کمپینی می ‌شود. پس افراد حرفه ‌ای و باتجربه ای را که دارای مهارت ‌های مورد نیاز کمپین هستند و نسبت به اهداف تجاری شما غیرت دارند، انتخاب کنید. کلد کال آن طور که به نظر می ‌آید ساده نیست و شما احتیاج به کارشناس ‌های پرانرژی مشتاق و مهم‌ تر از همه با استعداد دارید.

 

منبع: telephonelists

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.