قبل از آن که همت کنید و این شاخص ها را در تولید محتوای با کیفیت لحاظ کنید، لازم است چگونگی تولید چنین محتوایی را درک کنید

محتوای با کیفیت

همانطور که پیش تر اشاره شد، بازاریابان محتوا برای تولید محتوای با کیفیت، باید شاخص هایی را مد نظر قرار دهند:
• در دسترس بودن محتوا
• خوانا بودن محتوا
• قابل فهم بودم محتوا
• کاربردی بودن محتوا
• قابل انتشار بودن محتوا
قبل از آن که همت کنید و این شاخص ها را در تولید محتوای باکیفیت لحاظ کنید، لازم است چگونگی تولید چنین محتوایی را درک کنید. پیش از هر چیز، سعی کنید اشخاص حرفه ای را درگیر فعالیت تولید محتوای با کیفیت کنید؛ یعنی کسانی که کار و حرفه شان همین است و در این حیطه ورزیده شده اند.

کانتنت مارکتینگ , محتوای با کیفیت

محتوای با کیفیت برای سایت

• برای صفحات وبسایت تان فقط از یک تگ H1 یا چند تگ H2 استفاده کنید
چرا که این هدرها به رده بندی موتورهای جستجوی کمک می کنند و روی صفحه متن ها را از یکدیگر تفکیک می کنند. اطمینان حاصل کنید که در صفحه کپی، آن ها را هایلایت کرده اید؛ بنابراین، انتشار دهنده محتوا بر روی سایت متوجه می شود که آن ها را چطور کدگذاری کند. در صورت لزوم، از تگ H3 استفاده کنید، اما بدانید که نتیجه ای که تگ های H1 و H2در سئوی سایت به شما خواهند داد، تگ H3 نخواهد داد.
• متادیتا ها (تیتر، واژگان کلیدی و برچسب های توصیفی) را به یکدیگر مرتبط کنید
با این کار، محتوای هر صفحه بر اساس جستجوی هر کلیدواژه ارائه خواهد شد.
• محتوا ها باید دربردانده لینک هایی باشند که هر صفحه را به صفحات دیگر سایت شما مرتبط کنند
این کار باعث می شود ارزش گذاری محتوای شما که توسط ربات های خزنده موتورهای جستجو انجام می گیرد، افزایش یابد (ربات های خزنده طوری طراحی شده اند که سرتاسر وبسایت شما را جستجو می کنند و محتوای مرتبط با واژه های جستجو شده را می یابند).
• از تگ های alt برای تصاویر و عکس ها در وبسایت خود استفاده کنید
در محتوای باکیفیت، استفاده از این تگ ها باعث می شود، محتوای تصویری سایت شما در جستجوها ظاهر شود. تصویری را که می بینید را توصیف کنید. همچنین از این تگ ها برای هایلایت کردن محتوای خود استفاده کنید. برای نمونه، اگر عکسی دارید که پزشکان را حین جراحی نشان می دهد، تگ alt می تواند این باشد: «پزشکان در بیمارستان سوییت ولی کالیفرنیا در جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده متخصص هستند؛ همچنان که در تصویر قابل مشاهده است».

محتوای با کیفیت برای ویدئو

• محتوای ویدئویی تان را روی یوتیوب یا فیسبوک انتشار دهید
انتشار محتوای ویدئویی در شبکه های اجتماعی باعث می شود محصول شما بیشتر دیده شود. ما معمولا یوتیوب را ترجیح می دهیم، چرا که تعداد مشاهده های محتوا را به ما نشان می دهد. هر کجا که محتوای ویدئویی خود را انتشار می دهید، حتما از تگ های مرتبط استفاده کنید، چرا که باعث می شود محتوای شما قابل یافتن و در دسترس جستجوکننده ها باشد. برای تگ زدن، ترجیحا از کلیدواژه هایی استفاده کنید که در عنوان محتوای ویدئویی وجود دارد.

محتوای باکیفیت صوتی

• محتوای صوتی خود را در فرمت های گوناگون تولید کنید و آن را انتشار دهید؛
فرمت هایی چون MP3, WAV و WIFFمی تواند برای محتوای ویدئویی شما مناسب باشد. در این صورت، کاربران گوناگون می توانند از محتوای شما استفاده کنند. اگر یک مشتری بالقوه، نتواند به محتوای صوتی شما به دلیل فرمتش گوش کند، هدف شما در کانتنت مارکتینگ برای تولید و انتشار محتوا تحقق پیدا نکرده است.
• یک عنوان و خلاصه ای از محتوای صوتی خود تهیه کنید
اطلاعاتی از قبیل اینکه محتوای صوتی شما از کجا می تواند دانلود شود را به مخاطب خود ارائه دهید؛ مثلا سیستمی که همه محتواهای صوتی شما را دربردارد، مثل iTunes، یا حتی می تواند یک وبسایت باشد که شما محتوای صوتی خود را آن جا پست کنید.
• هر محتوای صوتی را روی یک صفحه مرتبط با محتوای آن قرار دهید
با این کار، متن و فایل صوتی، یکدیگر را ساپورت می کنند و این ارتباط محتوایی در کلیت سایت شما، باعث بهینه سازی سئوی سایت شما و ارزش گذاری توسط موتورهای جستجو می شود.

محتوای باکیفیت متنی

• به هرم معکوس در سبک نگارش محتوای متنی دقت کنید
همیشه به خاطر داشته باشید که مهم ترین اطلاعاتی که در متن می خواهید به خواننده بدهید، باید در بالاترین نقطه پاراگراف باشد. عکس زیر، توسط نرم افزاری تهیه شده است که رد چشمان کاربران را روی صفحات محتوا یا پاراگراف های متن نشان می دهد. می توانید ببینید که چشمان کاربران چه قسمت هایی از صفحه را نگاه انداخته است؟ همانطور که می بینید، توجه چشم مخاطب به محتوای متنی، دقیقا شکل یک هرم واژگون را دارد. بنابراین از یاد نبرید که اصلی ترین و تاثیرگذارترین محتوای خود را در بالاترین بخش پاراگراف بنویسید.

محتوای متنی , محتوای ویدئویی
• محتوای متنی حجیم
همیشه سعی کنید پاراگراف های کوتاه بنویسید. ما قانون «سه» را دنبال می کنیم: بیشتر از سه جمله در یک پاراگراف نباید باشد و بیشتر از سه پاراگراف نباید زیر یک تیتر بیاید.
• بولت ها و لیست های شماره دار در محتوای متنی
ما همواره دوست داریم اطلاعات را به صورت خلاصه و سریع به دست آوریم. برای همین، بولت ها و لیست ها می توانند برای محتوای باکیفیت متنی مفید باشند.
• زبان منسجم و یکدست در محتوای متنی
نگذارید محتوای شما خواننده را گیج کند. برای مثال، در وبسایت خود چطور کاربران را به شرکت تان، فعالیت تان و کسب و کارتان ارجاع می دهید؟ اگر برای رفت و برگشت کاربران در صفحات وبسایت خود، از اصطلاح پرکاربرد «ما» استفاده می کنید، مخاطب خود را گیج خواهید کرد. یک راهنمای مخصوص را برای سایت خود تهیه کنید تا کاربران برای رفتن به هر صفحه ای از آن استفاده کنند.