محتوای صحیح بر اساس برنامه تولید می کند، آن را ترویج می دهد، ولی نمی داند که برای چه کسی دارد می نویسد.

 

باید بدانیم، این سؤالی است که تا به حال ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده و ما سعی داریم در اینجا به آن پاسخ دهیم. قبل از همه و البته مهم تر از تمامی موارد دیگر، می بایست به این نکته اشاره کنیم که در بازاریابی محتوا، در بسیاری از مواقع ما تنها در حال تکرار حرف های دیگران در پیام های خود هستیم. درست است که ارزش گذاری راه درستی است، امّا با کیفیت متوسط به دنبال موفقیت نگردید. مطمئن شوید که محتوای ده برابری تولید می کنید – یعنی محتوایی که ۱۰ برابر بهتر از آن چیزی است که مخاطبان شما می خوانند و اینکه ۱۰ برابر بهتر از کار رقبای شما است.
دومین نکته ای که عدم موفقت شما را در پی دارد، به اشتراک نگذاشتن محتوا است. بازاریابی محتوا صرفاً تولید محتوا نیست. شما می بایست آن چه که تولید کرده اید را توسط شبکه های اجتماعی و دیگر وسایل ممکن به اشتراک بگذارید و ترویج دهید.
دلیل دیگر( سومین دلیل) در این بین، این است که محتوای شما به طور صحیح طرح ریزی نشده است. این طرح به سان قیفی می ماند که مخاطب را از بالا به درون خود می کشد و او را سپس به سمت هدف راهنمایی می‌کند. حال در این بین با امتیازاتی همچون دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی، سمینار های آنلاین و … مخاطب خود را به هدف خود جذب کنید. چهارمین دلیلی که می تواند سبب عدم موفقیت استراتژی محتوا گردد، نداشتن ارتباط با مخاطب است. شاید بسیار متعجب شوید اگر بدانید که این موضوع به چه میزان برای بازاریاب شایع است که استراتژی مستند دارد، محتوای صحیح بر اساس برنامه تولید می کند، آن را ترویج می دهد، ولی نمی داند که برای چه کسی دارد می نویسد. اگر شما ندانید که مخاطب شما و همچنین نیاز اصلی او چیست، نمی توانید به طور مؤثر آن نیاز ها را مد نظر قرار دهید، به طوری که خواننده شما آن را بفهمد. در نتیجه آن ها اعتنایی نمی کنند و از آن می گذرند.
بنابراین وقت بگذارید و بدانید که با چه کسی می خواهید تجارت کنید و از خود این سؤال ها را بپرسید:
– مشتری ایده آل من چگونه است؟
– دغدغه و نگرانی های اصلی او چیست؟
– من چطور می توانم آن مشکلات را برای او حل کنم؟
پنجمین و البته آخرین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، این است که شما برای مخاطب خود فراخوان ندارید. بدون این مهم، باید بدانید که شما حرکت بعدی را به مخاطب واگذار کرده اید و او می تواند به حرکت در مسیر مورد نظر شما ادامه دهد و یا به سمت دیگر که خود انتخاب می کند برود. شما می بایست با نکاتی همچون sign up، اشتراک گذاری نظر، دنبال کردن در شبکه های مختلف و … هر چه بیشتر مشتری را به خود جذب کنید.