همراه با تغییر و رشد کسب‌وکارهای کوچک، قابلیت بزرگ یا کوچک شدنِ سریع حوزه‌ خدمات ضروری شده است. مثلا افزودن کارمندان جدید به بخش خدمات مشتریان نیاز به این دارد که مرکز تماس سیستم تلفنش را برای اضافه کردن خطوط بیشتر، سازگار کند.

این‌کار با سیستم‌های سنتی تلفن بسیار سخت است. دلیل آن هم هزینه‌های بالای تنظیم و نگه داری و نیاز به پشتیبانی IT و سخت‌افزار مستقر در ساختمان است. اما یک سیستم تلفنی ابری کسب‌وکارهای کوچک را قادر می‌سازد تا خدمات ارتباطی را به شکلی کم‌هزینه، آسان و دقیق مدیریت کنند.

نکات زیر مزیت‌های استفاده از تکنولوژی VoIP ابری را نسبت به سیستم‌های سنتی PBX برای کسب‌وکارهای کوچک توضیح می‌دهد.

 

-مزیت‌های سیستم تلفنی ابری:

  • سیستم ارتباطی کاملا یکپارچه:

یک گزارش حاصل از تحقیق شرکت Gartner نشان می‌دهد که ادغام ارتباطات یک شرکت با اپلیکیشن‌های روزانه برای فرآیندهای تجاری و نیروی کار، به افزایش اثربخشی کمک می‌کند.

ابزارهای تجاری سیستم تلفنی ابری اجرای آسانی دارند و باعث می‌شوند کارکنان مرکز تماس چه در داخل و چه خارج شرکت آنلاین باشند. از این طریق، ابر باعث می‌شود کسب‌وکارتان همیشه در دسترس باشد. همچنین به علت دسترسی دائم به ابزارهای CRM، ایمیل، پیامک، پیام صوتی و ویدیو کنفرانس، بهره‌وری افزایش پیدا می کند.

  • کنترل روی انواع ارتباطات:

یک سیستم تلفنی ابری، شرکت‌ها را روی صندلی راننده می‌گذارد و به آن ها اجازه می‌دهد آپشن‌هایی که می‌خواهند را انتخاب کنند و هرگاه خواستند آن ها را فعال/غیرفعال کنند.

همچنین راه‌حل‌های سیستم تلفنی ابری به کارکنان مرکز تماس این امکان را می‌دهند که هرگاه خواستند از طریق تلفن همراه، تلفن منزل یا شماره تلفن مجازی به تمام بخش‌های تماس دسترسی داشته باشند. حتی بهتر از این، آن ها می‌توانند دسترسی زنده به نرم‌افزار مهم کسب‌وکارشان داشته باشند.

  • ویژگی‌های مخصوص مشاغل برتر:

سیستم تلفنی ابری دسترسی به انواع اپلیکیشن‌های شبکه را که در سایر مواقع فقط در شرکت‌های بزرگ دیده می‌شوند، به مشاغل کوچک نیز می‌دهد. این اپلیکیشن‌ها شامل دستیار مجازی، انتظار خودکار (Auto Attendant)، سیستم جلوگیری از قطع شدن تماس یا راه‌حل‌های مرکز تماس (Call Center Solutions) هستند.

  • پویایی و سهولت استفاده:

محیط کار امروزی به شدت پویاست و مشاغل کوچک نیاز به این دارند که بتوانند از راه دور نیز به کارشان ادامه دهند.

با سیستم تلفنی ابری، کارکنان کسب‌وکارهای کوچک به ویژگی‌هایی دسترسی دارند که به آن ها اجازه می‌دهد از هرجایی وارد حسابشان شوند تا همزمان با دور بودن از شرکت بتوانند در دسترس باشند. با این‌کار آن ها می‌توانند از راه دور، روی بهره‌وری کارکنان مرکز تماس کنترل بیشتری داشته باشند.

  • مدیریت زمان و اثربخشی:

پرتال‌های مشتری مبتنی بر وب، کارکنان IT را قادر می‌کند تا سیستم شان را بهتر مدیریت کنند. با دانستن نحوه نصب، تنظیم خدمات، تیکت‌های مشکل، آموزش، تحلیل صورتحساب‌ها و تماس‌ها، این دسترسیِ کامل به سیستم و حساب کاربری مشتری، آن ها را قادر می‌کند تا برای مدیریت پروژه از منابع کمتری استفاده کنند و بیشتر تمرکزشان را روی کارهایی بگذارند که به بخش صف بپردازد.

راه‌حل‌های سیستم تلفنی ابری همچنین می‌توانند به سادگی با سایر اپلیکیشن‌های ابری ادغام شوند و به کارکنان مرکز تماس دسترسی کامل به تمام ویژگی‌ها و کارهایی بدهد که نیاز به انجامش هست.

  • انعطاف پذیری:

همراه با رشد یک کسب‌وکار نیاز به استخدام کارکنان جدید، افتتاح شعب جدید و افزایش بستر مشتری نیز افزایش پیدا می کند. این موضوع نیاز به یک سیستم ارتباطی دارد که بتواند همگام با نیاز شرکت، حوزه‌اش را گسترش داده یا کم کند.

با یک سیستم تلفنی ابری، مشاغل می‌توانند هرچقدر می‌خواهند شماره داخلی ایجاد کنند یا در صورت نیاز داخلی‌های اضافی را پاک کنند. برخلاف سیستم‌های سنتی، کسب‌وکارها فقط پول داخلی‌ها را تا زمانی که به آن ها نیاز داشته باشند، می‌پردازند.

  • تداوم کسب‌وکار:

کار با یک سیستم تلفنی ابری به مشاغل اجازه می‌دهد بدون توجه به محیط، همیشه با مشتریان خود در تماس باشند. یک سیستم تلفنی ابری از عوامل خارجی مانند آب‌وهوای بد یا سایر مسائلی که باعث شود کارکنان به شرکت نروند، مصون است.

با یک سیستم تلفنی ابری، شرکت‌ها می‌توانند همیشه حاضر باشند و به ابزارهای موردنیاز دسترسی داشته باشند تا امور شرکت را با سهولت مدیریت کنند.

  • خدمات مشتریان بهبودیافته:

با منشی مجازی (VR) یا انتظار خودکار، مشاغل به سادگی می‌توانند تماس‌ها را به ادارات منتقل کنند یا حتی متن خوشامدگویی مخصوص هر اداره را تنظیم کنند.

مثلا یک کسب‌وکار می‌تواند از قبل یک متن تبریک عید تنظیم کند و تنظیمات را طوری قرار دهد که فقط در یک تاریخ خاص به متن خوشامدگویی معمولی تغییر وضعیت دهد. همچنین می‌توان یک پیام انتظار با محتوای تخفیفات جدید یا سوالات متداول روی آن پیاده کرد.

  • امکان افزودن ساده ویژگی‌های خدماتی جدید:

در طول فصول شلوغ، بعضی مشاغل ویژگی‌های تماسیِ خاص را برای افزایش اثربخشی تماس و استخدام‌ها تنظیم می‌کنند. مثلا گروه‌های تماس به تماس‌های ورودی اجازه می‌دهند تا روی چندین داخلی وصل شوند.

صف‌های تماس یک «فضای انتظار پویا» برای تماس‌گیرندگان فراهم می‌کند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تجربه‌ انتظار خود را تنظیم کنند و حجم تماس را بهتر مدیریت کند. هر دوی این ویژگی‌ها به کاهش پیام‌های صوتی، تماس‌های از دست رفته و خوردنِ بوقِ اشغال کمک کرده و باعث می‌شود خدماتِ مرکز تماس به حداکثر تعداد ممکن، ارائه شود.

  • صرفه‌جویی در هزینه:

صرفه‌جویی در هزینه‌ها یکی دیگر از مزیت های سیستم تلفنی ابری‌ در مرکز تماس ها است. تغییر سیستم تلفنی از پلتفرم‌های PBX به سیستم تلفنی ابری می‌تواند از نظر نرخ خدمات ماهانه مقرون به صرفه‌تر باشد تا در کاهش هزینه‌ها و در نهایت افزایش سودآوری به شرکت کمک کند.

 

منبع: smallbiztrends

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.