یکی از اصلی ترین سرویس هایی که به عنوان یک دستیار مجازی می توانید ارائه دهید و البته درآمدی خوبی از آن کسب کنید «صورت جلسه نویسی» است. 

من سال ها است که با یک دستیار مجازی به نام «ریچل براون» دیدار می کنم و او را می شناسم. ما معمولا درباره کارمان، برنامه هایمان برای آینده حرف می زنیم و از اخبار هم جویا می شویم. وقتی ریچل گفت که درآمد بسیار بالایی از صورت جلسه نویسی کسب می کند، کنجکاو شدم که در این باره بیشتر بدانم.

ریچل، یک دستیار شخصی سنتی است و زمان زیادی را با مشتری هایش می گذراند چرا که او واقعا از فعل و انفعال و برقراری ارتباط با مشتری ها لذت می برد، علاوه بر این او معمولا فقط با حضور در دفتر مشتری ها، می تواند پروژه های کاری بیشتری بگیرد. یکی از اصلی ترین سرویس هایی که ریچل ارائه می دهد صورت جلسه نویسی است. در کمال تعجب، او به من گفت این کار چنان با ارزش، کمیاب و نیازمند مهارت است که او می تواند به ازای هر ساعت ۳۰ الی ۴۰ یورو درآمد ایجاد کند. به نظر می رسد که سازمان های زیادی شامل انجمن ها و گروه های داوطلب، می خواهند که از جلسه هایشان توسط یک دستیار شخصی و شرکت های دارای حق مدیریت (RTM) به صورت قانونی صورت جلسه تهیه شود.

-تقاضا برای صورت جلسه نویسی بسیار بالا است چرا که کمتر کسی می داند چگونه آن را انجام دهد:

می دانم که بسیاری از کارآموزان من صورت جلسه نویسی را دوست ندارند و در نتیجه آن را به عنوان سرویس ارائه نمی دهند اما به نظر من علاقه نداشتن به انجام آن به عنوان بخشی از کار، باعث شده که مقدار تضمین شده ای از درآمد را به صورت ماهانه از دست بدهند. شما مجبور نیستید هر روز صورت جلسه بردارید، اگر بخواهید شاید بتوانید یک یا دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

-این کار ثابت است و شما می توانید روی درآمد آن حساب کنید:

ریچل معتقد است که درآمد این کار به قدری بالا است که او می تواند شب و روز همین یک کار را انجام دهد. او تمام ناحیه محلی را در دست گرفته و می گوید که اکنون تلفن هایی از تمام لندن دریافت می کند که به دنبال اشخاصی هستند که بتوانند صورت جلسه بنویسند. من از این که یک دستیار مجازی می تواند فقط با ارائه یک سرویس چنین درآمد ثابتی را داشته باشد، به قدری شگفت زده شدم که با اصرار از ریچل خواستم تا من را به مدت یک سال آموزش دهد.

-درباره دوره های صورت جلسه نویسی، بهتر است چند نکته ای را بدانید:

  • این دوره ها توسط صورت جلسه نویسان با تجربه و همچنین تازه واردان امتحان شده و بر اساس بازخوردها، دوره ها تشکیل شده اند.
  • مناسب غیر تکنیسین هایی است که به دنبال کسب مهارت های ویژه منشی گری هستند.
  • شما در یک نیم روز تمام آن را فرا می گیرید.
  • صورت جلسه نویسی هرگز از مُد نمی افتد؛ پس هر آن چه را که بیاموزید می توانید در تمام مدت کارتان از آن استفاده کنید.

منبع: thevahandbook