کسب و کار شما به منظور دستیابی به نتایج دلخواه از طریق بازاریابی تلفنی بر مبنای فناوری اطلاعات، نیاز به یک استراتژی دارد. همان طور که می‌دانید بازاریابی تلفنی انواع مختلفی دارد تماس‌های بازاریابی تلفنی ورودی و خروجی، تماس‌های در جهت تنظیم قراردادها و سایر فعالیت‌های شرکت بسیاری از کسب و کارها از ترکیب چند رویکرد مختلف برای رسیدن به اهداف خود استفاده ‌می‌کنند. بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ببینید چطور ‌می‌توانید از روش‌های مؤثر بازاریابی تلفنی بر مبنای فناوری اطلاعات استفاده کنید.

 تنظیم قرارداد و رهبری نیروها در شرکت‌های B2B

اگر در کسب و کار خود به افراد متخصص و استراتژی‌هایی مشخصی دسترسی دارید، بازاریابی تلفنی ‌می‌تواند یکی از بهترین راهکارها برای جذب مشتریان و رهبران شرکت‌ها به سمت تجارت شما باشد. در بازاریابی تلفنی شماره‌های تماس شرکت‌ها و افرادی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و همچنین متقاعد کردن آنها برای برداشتن گام بعدی مهم ترین امر بازاریابی B2B محسوب می‌شود. بازاریابی تلفنی برای رهبری مدیران سایر شرکت‌ها می‌تواند بسیار زمان بر باشد، اما لازم است به چند نکته در این نوع بازاریابی توجه شود.

اولین چیزی که باید در مورد بازاریابی و فروش تلفنی به آن توجه کنید پیدا کردن راه حل‌های مناسب برای تماس با مشتریان هدف است. برای این کار می‌توانید یک لیست از شماره‌های شرکت‌ها و مشتریان هدف تهیه کنید. در مرحله بعدی باید تمام تلاش خود را برای یک ارتباط مؤثر انجام دهید و یا سعی کنید این تماس به تنظیم قرارداد و یا رزرو خرید ختم شود. برای این مرحله ‌می‌توانید از تیم فروش حرفه‌ای خودتان کمک بگیرید. شاید به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل بازاریابی تلفنی بر مبنای فناوری اطلاعات را به خدمات تخصصی دیگر ترجیح می‌دهند، زیرا درست است که بازاریابی تلفنی یک تخصص و تجربه زمان‌بر است، اما اگر درست انجام شود به نتایج مثبتی ختم خواهد شد.

بازاریابی تلفنی برای آماده سازی

باید این موضوع را بپذیرید که بازاریابی تلفنی همیشه نتایج فوری به همراه ندارد. برخی از شرکت‌ها و مدیران آنها برای خرید آماده نیستند و یا در زمان مناسبی برای خرید قرار ندارند. اما این موضوع بدان معنا نیست که در آینده از شما خرید نخواهند کرد. سعی کنید با پیگیری‌های منظم و ایجاد کمپین‌های مختلف ذهنیت خوبی از برند خودتان در ذهن مخاطب ایجاد کنید. این زمان فرصت خوبی است تا علاقه مخاطب را تحریک کرده و او را برای خرید آماده کنید. حتی اگر بلافاصله این اتفاق نیفتد، این بازاریابی تلفنی موجب می‌شود تا ذهن افراد برای این موضوع آماده شود و این زمینه ایجاد شود که افراد در زمان مناسب برای خرید از شما اقدام کند. استفاده از این روش همچنین برای مشتریانی که هیچ آشنایی با برند و کسب و کار شما ندارند بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

بازاریابی تلفنی تماس‌های خروجی

نوع دیگری از بازاریابی تلفنی وجود دارد که عمدتاً شامل شرکت‌های B2C‌ می‌باشد. در این روش (با استفاده از تماس‌های سرد که تأثیر آن مشخص نیست) با مشتری تماس می‌گیرید و شروع به توضیح دادن می‌کنید. رویکرد شما از این تماس فروش تلفنی و افزایش آگاهی از محصولات و خدمات جدید است. از طرف دیگر تماس‌های خروجی ‌می‌تواند برای انجام تحقیقات بازار اهداف دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

بازاریابی تلفنی تماس‌های ورودی

چه اتفاقی می‌افتد اگر مشتریان با شما تماس بگیرند؟ برخی از مواقع با برگزاری کمپین‌ها و تبلیغات‌های مختلف مشتری اقدام به تماس گرفتن با کسب و کارها می‌کند و در صدد برطرف کردن سوالاتی که در ذهن دارد است. یک تماس فرصت طلایی برای ایجاد رابطه برقرار کردن با مشتریان، القای حس ارزشمند بودن به مشتری و ارائه خدمات خارق ‌العاده به آنها است. از طرف دیگر شما ‌می‌توانید از این فرصت طلایی برای جذب مشتری و همچنین فروش تلفنی محصولات خود نیز استفاده کنید.

اگر شما هم به دنبال راهکارهایی برای بازاریابی تلفنی هستید و یا نگران هستید که چطور از وقت خود به طور مؤثر تری استفاده کنید، بهتر است از همین امروز یک استراتژی حساب شده برای بازاریابی تلفنی خودتان تنظیم کنید؛ برای این منظور ‌می‌توانید از شرکت‌های شناخته شده و معتبر کمک بگیرید و گام اول را حساب شده بردارید.

منبع:itfocus-tm

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.