معنی اصطلاح کلد کال از کلماتش کاملا مشخص است؛ یک تماس بدون خبر قبلی که با یک مشتری یا یک کسب ‌و کار گرفته می ‌شود و هدفش فروش محصولات یا خدمات شرکت تماس‌ گیرنده است.

-تفاوت بین بازاریابی تلفنی و کلد کال چیست؟

برعکس کلد کال که در آن تماس ‌ها همیشه بدون خبر قبلی هستند، بازاریابی تلفنی همیشه شامل این گونه تماس‌ ها نیست. برخی اوقات بازاریاب ‌های تلفنی با افرادی که به یک محصول یا خدمت علاقه نشان داده ‌اند و ایمیلشان را در وب‌ سایت وارد کرده ‌اند یا قبلا با شرکت تماس گرفته‌ اند، تماس برقرار می کنند.

-مقایسه بازاریابی تلفنی و کلدکال:

برای تعریف بهتر بازاریابی تلفنی، هدف بازاریابی تلفنی و کلد کال را مقایسه می کنیم. در حالی که هردوی این تکنیک ‌ها تقریبا به سمت فروش سوق پیدا می کنند، بازاریابی تلفنی می ‌تواند هدف گسترده ‌تری داشته باشد. یعنی هدفش می ‌تواند افزایش آگاهی در مورد محصولات یا خدمات شما باشد. با این که اهداف کلد کال و بازاریابی تلفنی گاهی اوقات با هم متفاوت ‌هستند، شما همچنان می‌ توانید از نکات متعددی که در اینترنت در مورد کلد کال وجود دارد برای بهبود نتیجه‌ بازاریابی تلفنی در کسب ‌و کارتان استفاده کنید.

 

-کلد کال چگونه کار می‌ کند؟

در ابتدا، عموما یک شرکت یک لیست از مشتریان باکیفیت را از تأمین‌کننده‌ ای مثل telephonelists.biz خریداری می کند؛ این لیست ‌ها را می ‌توان با استفاده از فاکتورهای متعدد مانند موقعیت مکانی، درآمد، صنعت و وضعیت تأهل تغییر داد. با هدف ‌گذاری این لیست ‌ها، می ‌توانید مشتریان بالقوه ‌ای که بیشترین احتمال خرید را دارند، شناسایی کنید. وقتی این لیست را خریدید، می ‌توانید آن ‌را وارد CRM کرده و شروع به تماس گرفتن کنید. شما می ‌توانید در مورد تماس ‌هایتان یادداشت بنویسید و زمان تماس پیگیری ‌تان را نیز مشخص کنید. همچنین می ‌توانید اطلاعات هر نفر را بنا بر ضرورت، به‌ روزرسانی کنید.

پیش از شروع به تماس، مهم است که آن ‌را با لیست «تماس نگیرید» تان مقایسه کنید. این‌ کار را سالی حداقل یک ‌بار انجام دهید.

 

-کلد کال چه مزیت ‌هایی برای کسب ‌و کارها دارد؟

کلد کال می ‌تواند از روش‌ های مختلف، به شرکت ‌ها سود برساند. مهم ‌ترین مزیت آن، این است که می ‌تواند افراد را در مراحل پیشرفته‌ فانِل فروش همراهی کرده و در نهایت باعث افزایش فروش شود. به عبارت دیگر، کلد کال می‌ تواند شخص را از یک مشتری بالقوه به یک مشتری مشتاق به محصول یا خدمتتان تبدیل کند. حتی اگر کلد کال باعث افزایش فروش نشود، می ‌تواند باعث شود افراد بیشتری از برند شما و چیزی که می ‌فروشید، آگاه شوند. این روش همچنین می‌ تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد دلیل خرید/عدم خرید محصول یا خدمتتان به شما بدهد. این اطلاعات ممکن است فرصت ‌هایی را برای تغییر تاکتیک ‌های بازاریابی، بهبود محصولات یا خدماتتان و یا معرفی محصولات جدید به شما بدهد.

 

منبع: telephonelists

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.