۳ راه برای کمتر منتظر بودن پشت خط تلفن

تصور کنید دوباره کودک هستید و از شما خواسته شده تا تکالیف ریاضی خود را انجام دهید. متأسفانه در انجام این تکلیف خوب نیستید و تا جایی که ممکن است با پشت گوش انداختن، انجام تکلیف را به عقب میندازید.
می دانید انجام آن بیشتر از انتظار شما زمان خواهد برد و حتی یک جاهایی این فرآیند شما را به ناکامی هم سوق خواهد داد. صحبت کردن با مرکز تماس کاملاً شبیه انجام دادن تکالیف مخوف ریاضی شماست.
تماس با مرکز تماس یک کار فوق العاده آزار دهنده است که اغلب به شدت هم خسته کننده می شود. در ابتدا، شما باید شماره تلفن صحیح را پیدا کنید، سپس باید به تلفن گویا، برای انتقال به بخش صحیح گوش دهید و اغلب اوقات وقتی پشت خط منتظر می مانید، گیر برخی موسیقی های آسانسور خواهید افتاد!
در تلاش برای کاهش خستگی، ما راه هایی را پیشنهاد می کنیم که توسط آن می توانید وقت کمتری پشت خط تلفن صرف کنید و زودتر به جوابتان برسید:

در اینجا به ۳ ترفند اشاره می کنیم:

۱ . گفتگو آنلاین ( چت کردن)
ما با خدمات مشتریان تماس می گیریم چرا که می خواهیم سریعاً به رضایتمندی برسیم. اگر ایمیل بزنیم به احتمال زیاد پاسخ آن ۲۴ ساعت طول خواهد کشید. در این مرحله، شما تنها به یک پاسخ احتیاج خواهید داشت و ممکن است چت کردن برای این نوع پشتیبانی مناسب تر باشد.
البته در این مورد نیاز است که به کامپیوتر یا تلفن دسترسی داشته باشید، ولی به احتمال زیاد راه حل سریعی را تجربه خواهید کرد. البته چت کردن مشکلاتی نیز خواهد داشت.
مثلا ممکن است نتوانید آن طور که باید، مقصود خود را منتقل کنید و یا اینکه در صورت قطع شدن ارتباط با مسئول مرکز تماس، شما باید دوباره همه موارد را توضیح دهید، چرا که بسیاری از مرکز تماس ها چت صوتی ندارند، اما امتحان کردنش قبل از تماس تلفنی ارزش دارد.

۲ . مرکز تماس با شما تماس بگیرد!
هنگامی که مجبورید با مرکز تماس ارتباط برقرار کنید؛ به این دلیل که تمام راه های دیگر ناموفق بودند و تحت فشارید که تماس را ساعت ۹ صبح روز شنبه برقرار کنید، شانس شما برای پشت خط ماندن زیاد خواهد بود.
حتی ممکن است در مورد موضوعی که تماس گرفتید عصبانی نباشید، اما بدلیل گیر افتادن پشت خط، خشم شما تازه شروع می شود. با این حال، امروز راه حل آسانی برای این مشکل رایج در مرکز تماس وجود دارد. به جای اجبار شما برای منتظر ماندن در پشت خط، یک مرکز تماس می تواند به شما تماس تلفنی ارائه دهد. به این معنی که شما حق انتخاب دارید که آیا پشت خط باقی بمانید یا درخواست کنید یکی از عوامل، زمانیکه نوبت خط شما شد با شما تماس بگیرد.
مرکز تماسی که این ویژگی را ارائه نمی دهد و یا در حال فعالیت با نرم افزارهای قدیمی است به این مورد به عنوان یک اولویت نگاه نمی کند. به هر حال، ممکن است متوجه نشوند که حتی اگر مرکز تماس آنها، یک زیرساخت قدیمی دارد، بازهم می توانند از مزایای راه حل های تماس تلفنی امروز استفاده کنند، بنابراین واقعاً هیچ بهانه ای برای ارائه این ویژگی وجود ندارد.

۳ . تماس خود را زمان بندی کنید
اگرچه زمان مشخص و مناسبی برای برقراری ارتباط با مرکز تماس وجود ندارد، ولی اگر این تماس ضروری نیست، زمان هایی هستند که باید از برقراری ارتباط جلوگیری کرد. روزهای شنبه و چهارشنبه در یک مرکز تماس تقریباً شلوغ ترین روز کاری است. به این معنی که افراد بیشتری در این روزهای خاص تماس می گیرند، مخصوصاً اگر مرکز تماس آخر هفته تعطیل باشد.
از لحاظ زمانی، مدت زمان بین ۱۰صبح تا ۱ظهر همیشه شلوغ است. در طول این زمان می توان انتظار داشت زمان بیشتری پشت خط منتظر بمانید، بنابراین اگر می توانید اجتناب کنید، چرا که نه؟
نظرسنجی ها در مورد نارضایتی خدمات مشتریان به طور مداوم نشان می دهد که انتظار کشیدن مشتریان برای پاسخگویی، از شکایت بالایی برخوردار است. امیدوارم این ترفندها کار را کمی خوشایند تر کند.

پیشنهاد تیم مرکز خدمات :

بازاریابی محتوایی ،محتوای با کیفیت برای مخاطب,پشت خط تلفن

از تفکرات محتوایی خود برای اقناع نیازهای مشتریان استفاده کنید