مفهوم کال‌سنتر تغییر کرده است. امروزه پشتیبانی مشتریان به اشکال بسیار متفاوتی از جمله پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر، پیام نوشتاری و چت در وب‌سایت پیدا کرده است. این قضیه باعث ظهور ایده‌ی «مرکز تماس» شده است؛ مکانی که مشتریان شما می‌توانند از هر طریق دلخواهشان برای پشتیبانی با شما تماس بگیرند. به خوبی می‌دانید که برآوردن انتظارات مشتریان برای مرکز تماس کار سختی‌ست، به همین دلیل بهتر است به فکر شراکت با یک تأمین‌کننده‌ی مناسب باشید. هنگام برون‌سپاری خدمات مرکز تماستان به یک تأمین‌کننده به دلایل زیر نیز برای تضمین دریافت بهترین تکنولوژی‌های کال سنتر فکر کنید.

۴. نیاز به کانال‌های ارتباطی متعدد دارید.

تمام مواردی که همراه با اسم «کال سنتر» می‌آیند امروزه آنقدرها هم دقیق نیستند. امروزه عملیات پشتیبانی از مشتری را مکان‌هایی به نام «مراکز تماس» انجام می دهند چون مشتری‌ها به چند روش می توانند با شرکت‌ها در ارتباط باشند. در واقع ارائه‌ی کانال‌های بیشتر ارتباطی توسط شرکت‌ها به مشتریان کار معمولی شده است. بعضی مشتری‌ها ممکن است با تماس تلفنی مشکلی نداشته باشند، اما سایرین ممکن است ارسال پیام یا چت در وب‌سایتتان را ترجیح دهند. بعضی دیگر نیز طرفدار ارسال ایمیل یا پر کردن فرم مربوطه در وب هستند. مشتریان این چنینی قبل از تماس یا ارسال ایمیل سایتتان را به خوبی می‌گردند، به همین دلیل بهتر است بخش سئوالات متداول یا اطلاعات مفید را به سایتتان بیفزایید.

۳. تکنولوژی بهتر به معنی پشتیبانی قوی‌تر است.

یکی از انتقادات معمول مشتری‌ها در مورد کال سنترها همیشه زمان انتظار طولانیشان بوده. حجم بالای تماس همیشه به این معنی بوده که مشتری‌ها قبل از وصل شدن به یک کارشناس باید زمان‌های نسبتاً طولانی منتظر می‌ماندند. هرچه زمان انتظار مشتری بیشتر باشد، میزان کلافگیشان وقتی به کارشناس وصل می‌شوند هم بیشتر می‌شود.

تکنولوژی‌های جدید مراکز تماس را بهتر از هر موقعی کرده‌اند. مثلاً خدمات انتظار مجازی: مشتری می‌تواند شماره تلفنش را ثبت کند و سیستم او را در صف می‌گذارد. پس از آن مشتری تلفن را قطع می‌کند و به ادامه‌ی کارش می‌پردازد. وقتی نوبتش شد کارشناس مربوطه با او تماس می‌گیرد. سایر تکنولوژی‌ها مثل محاسبات ابری و دیتا ماینینگ (data mining) هم در ایجاد تجربه‌ی مشتری بهتر به کمک کسب و کارها آمده‌اند.

۲. ترکیبی به خاصیِ کسب و کارتان

بعضی شرکت‌های برون‌سپاری راه‌حل‌های همه فن حریف دارند که معمولاً مشکلاتش بیشتر از مزیت‌هایش است. در حالیکه قیمتشان ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، معمولاً پول خدماتی را می‌دهید که نه لازم دارید و نه می‌خواهید. تأمین‌کننده‌ی

شما باید همیشه ترکیبی از مناسب‌ترین تکنولوژی‌های مرکز تماس را به شرکتتان ارائه کند. آنها باید یک منو از خدماتشان داشته باشند. شما باید بتوانید پکیج مخصوص خودتان را براساس خدماتی که می‌خواهید و لازم دارید آماده کنید و آنهایی که نمی‌خواهید را حذف کنید.

آیا مشتری‌هایتان عاشق چت کردن هستند اما از توییتر یا فیسبوک استفاده نمی‌کنند؟ پول اضافی بابت خدماتی که نیاز ندارید، ندهید.

۱. خدمات مقیاس‌پذیر

یک مشکل دیگر با شرکت‌های برون‌سپاری این است که فقط یک سری پکیج از پیش آماده شده دارند. نه تنها نمی‌توانید خدمات موردنیازتان را انتخاب کنید، بلکه مقیاس خدمات‌دهی به شما در سطح خاصی باقی می‌ماند. اگر پکیجی را انتخاب کنید که فقط دو کارشناس را برای خدمات مشتریانتان تضمین می‌کند، وقتی حجم تماس‌ها بالا برود زمان انتظار مشتریان سر به فلک خواهد برداشت. اما انتخاب پکیجی که پاسخگویی شش کارشناس را تضمین کند، برای وقت‌های خلوتی برایتان اضافی‌ست.

شرکت تأمین‌کننده‌ی شما باید خدمات مقیاس‌پذیر به شما بدهد، درست همانند مورد قبل در زمینه‌ی تکنولوژی. آیا فقط عصرها یا آخر هفته‌ها به خدمات چت نیاز دارید؟ آیا در زمان‌های خاصی از سال (به اقتضای صنعتتان) نیاز به پشتیبانی بیشتر دارید؟ همه‌ی اینها را از شرکتی بخواهید که خدمات مقیاس‌پذیر ارائه کند.

منبع:billgosling

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.