فروش مکمل به فروشی گفته می‌شود که در راستای فروش اصلی، مشتری را راغب به خریدن چیزی در کنار آن می‌کند که موجب تکمیل آن می‌شود.

اگر شما هم معمولا زمانی که غذایتان را سفارش می‌دهید، در نهایت یک نوشیدنی به سفارشتان اضافه می‌کنید یا موقع خرید یک وسیله برقی از سر راهتان یک باتری هم برمی‌دارید، در واقع فروش مکمل را تا به امروز، بارها تجربه کرده‌اید.

طبق اظهارات مایکل براون، مشاور بازاریابی تلفنی، یک برنامه فروش مکمل موفق، باید با کار شما مرتبط باشد تا بتوانید در این راستا به اهداف و مقاصد مختلف خود نیز دست پیدا کنید.

-ایجا بازخورد:

فروش مکمل توسط کارمندان بخش بازاریابی تلفنی، ‌شما را به توجه بیشتر به مشتریان و گوش کردن به حرف‌های آن‌ها تشویق می‌کند تا با صحبت در مورد نیازها و نحوه استفاده و برخوردشان به محصولات و خدماتی که از شما دریافت می‌کنند، بیشتر آشنا شوند.

با توجه به گفته‌های ماکسین ولفورد، چنین مکالمه‌ای بازخوردهای بسیار مفیدی به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید برای پیشرفت سازمان خود از آن‌ها استفاده کنید. پس از این‌که یک تماسِ فروش مکمل را تجربه کردید، بهتر است که همه اطلاعات و اسناد را مورد ارزیابی قرار دهید و آن را در اختیار سایر افراد در سازمان هم بگذارید و برای دست‌یابی به موفقیت‌های بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.

-افزایش سود:

یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه ارائه خدمات در زمینه مرکز تماس‌ها در شهر نیویورک آمریکا، برآورد کرده است که فروش مکمل و سود مرتبط با آن در حدود ۴۰ درصد در هر تماس در نظر گرفته می‌شود. با فروش محصولات بیشتر و البته گران‌تر در حالی که همچنان این روال ادامه پیدا کند، سود حاصل از هر تماس با توجه به فعالیت همه افرادی که این بخش در حال کار هستند، به حداکثر میزان خود خواهد رسید.

-بهبود خدمات به مشتریان:

لیندا ریچاردسون، نویسنده و مسئول آموزش بخش فروش می‌گوید که فروش مکمل در واقع یک هزینه و خرید اضافی برای مشتریان محسوب می‌شود که این فرآیند، موجب افزایش ارتباط شرکت شما با مشتریانتان می‌شود. به علاوه ریچاردسون بیان می‌کند که نمایندگانی که به مشتریان شما خدمات ارائه می‌کنند، معمولا در مورد مشتریان سریع قضاوت می‌کنند و از آن‌ها نا امید می‌شوند، در حالی که فروش مکمل این فرصت را به آن‌ها می‌دهد تا انعصاف بیشتری برای حل کردن مشکلات مشتریان خود داشته باشند و طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه بین المللی مدیریت مشتری، کلیدی‌ترین نکته‌ای که به آن‌ها کمک می‌کند این است که برای ارزیابی بهتر نیازهای مشتریان و پیدا کردن راه حل‌ها مناسب‌تر برای حل مشکلات آن‌ها، به خوبی به مشتریان خود گوش کنند.

-تلاش برای وفاداری مشتری:

ارتباط بیشتر مشتریان با شرکت شما، میزان وفاداری آن‌ها را نیز بیشتر خواهد کرد. طبق اظهارات لورا ریچاردسون، فروش مکمل می‌تواند این ارتباط را با مشتریان به وجود بیاورد و ارتباط عمیق‌تری بین کسب و کار شما با مشتریان حاصل کند و مسلما هر چه این ارتباط عمیق‌تر باشد، مشتری شما سخت‌تر به شما پشت می‌کند و به سمت رقبایتان می‌رود.

 

منبع: smallbusiness.chron

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.