توجه داشته باشید که مشتریان باعث سرپا ماندن شرکتتان هستند. حالا نوبت شماست که فقط با نشان دادن کمی عشق، موقعیت را برای یک رابطه‌ قوی و بلندمدت آماده کنید.

نیاز به مکالمه، تماس دائم و ارتباط انسانی نیازهای اصلی یک رابطه‌ موفق و بلندمدت محسوب می‌شوند.

عشق و علاقه چیزی‌ست که وقتی از ته قلب باشد، تمام مشتریان متوجه آن می‌شوند.

-ایجاد علاقه:

برای جذب و نگه‌داری مشتری باید کاری بیشتر از معرفی برند، محصول یا خدمتتان به او انجام دهید. شما باید کاری کنید عاشقتان شوند. ایجاد علاقه در مشتریان، می‌تواند به تبلیغات دهان ‌به ‌دهان مثبت در مورد کسب‌وکارتان کمک کند.

-آن ‌را مخصوص (خاص) کنید:

 با خطاب کردن مشتریان به اسم کوچک و ارائه‌ خدمات مخصوص به آن‌ها، آغاز کنید. مشتری‌ها می‌خواهند شما رنج آن‌ها را درک کنید. اگر به مردم بگویید که احساسشان را می‌فهمید، به‌شدت باگذشت رفتار خواهند کرد.

دقت کنید که فقط روی مشتری‌های شاکی تمرکز نکنید بلکه با مشتری‌های راضی هم صحبت کنید تا تجربه‌شان را با شما به اشتراک بگذارند. این‌کار یک بخش مهم از رابطه است و ساختن رابطه یک بخش عمده از ایجاد علاقه است.

-علاقه و احترام را گسترش دهید:

 بهترین مثال از خدمات مشتریان برجسته و گسترش عشق، سایت آمازون است. هدف آن‌ها نه تنها فروش است، بلکه سعی دارند کاری کنند که همه عاشقشان شوند. آمازون در تلاش است این حس برای هر مشتری در هر تعامل اتفاق بیفتد. آمار مالی آن‌ها نیز این میزان از تعهدشان را نشان می‌دهد. مشتری‌ها باعث شدند این کسب‌وکار تبدیل به برترین شرکت جهان شود. آن‌ها مشتریان خود را دوست دارند و این یک حس دوجانبه است.

در زیر به دلیل موفقیتِ سه شرکت موفق، اشاره می‌کنیم که توانسته‌اند رابطه‌ای احساسی با مشتریانشان برقرار کنند. دلیل موفقیت این شرکت‌ها روش آموزش دیدنشان، روش کارشان، روش صحبت کردنشان، روش رفتار کردنشان با یکدیگر و همچنین روش رفتارشان با مشتری ا‌ست.

  • خدمات خارق‌العاده:

بخشی از ایجاد رابطه‌ پایدار با مشتری، ارائه خدمات استثنایی در تمام سطوح (از تجربه‌ خرید تا پشتیبانی مشتری، قوانین مرجوعی و مشاوره‌ تخصصی) است. بهترین شرکت‌هایی که می‌توان با آن‌ها کار کرد، کاری می‌کنند که مشتری تجربه‌ خاطره‌انگیز و شیرینی با آن‌ها داشته باشد، آن‌ها همیشه در دسترس‌ هستند. وقتی یک مشتری ناراحت است یا مشکلی دارد، می‌خواهد حرفش شنیده شود؛ این یعنی می‌خواهند که یک انسان صدایشان را بشنود و نه یک سیستم خودکار صوتی. مطمئن شوید مشتری‌ها به شما و کارکنانتان برای به اشتراک گذاشتن علایق، مشکلات، خواسته‌ها، نیازها و مواردی از این قبیل دسترسی دارند.

  • به محصول یا خدمت اعتقاد داشته باشید:

 بهترین شرکت‌ها همیشه پشت محصول‌ها یا خدماتشان هستند چون به آن‌ها باور دارند. آن‌ها از مشتریان پشتیبانی می‌کنند چون می‌خواهند به آن‌ها کمک کنند. وقتی کسب‌وکارها به کمک به مشتریانشان علاقه دارند (و فقط نمی‌خواهند پول آنها را بگیرند)، نتایج در طولانی‌مدت سودآورتر خواهد بود.

  • گوش دادن به مشتری:

بخشی از فرآیند ارائه‌ خدمات بی‌نظیر و ایجاد علاقه، گوش دادن به بازخوردهای مشتریان و پاسخ به آن‌هاست.

بنابراین تا حدی که می‌توانید با آن‌ها صحبت و از این فرصت برای تحکیم روابطتان استفاده کنید. با این روش می‌توانید رقابت کنید.

 

اگر بتوانید تجربه مشتریان را برایشان خاطره‌انگیز کنید، آن‌ها هیچ‌وقت شما را ترک نخواهند کرد.

  • وقتی به شما نیاز دارند در دسترس باشید.

  • خدمات بی‌نظیر ارائه دهید.

  • دائما در حال ایجاد ارزش باشید.

  • یک مشکل مشترک را حل کنید.

  • خدمات سریع‌تر را تضمین کنید.

 

گزارش تضمین کیفیت موجود در مجله SQI بیان می‌کند که تنها زمانی یک شرکت می‌تواند در بخش خدمات مشتریان پیشرفت کند که بداند مشتریانش دقیقا به چه نوع خدماتی نیاز دارند، سپس آن انتظارات را در ۱۰۰ درصد اوقات برآورده کند و همچنان سودآوری خود را حفظ نماید؛ ما این را علاقه و احترام به مشتری می‌دانیم.

جان شول: «برای نشان دادن علاقه باید در تمام جنبه‌های زندگیمان برای رسیدن به بهترین تلاش کنیم. این هم شامل حسمان به خودمان است و هم رفتارمان با دیگران.»

 

منبع: customerservicemanager

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.