مسلما امروزه ” میزان وفاداری مشتریان ” مهم ترین فاکتور در کسب و کار است.

برای افزایش میزان وفاداری مشتریان ، این ۳ نکته را در نظر بگیرید:

 

با هر کدام از مشتریان یک رابطه شخصی برقرار کنید.

یکی از مهم ترین جنبه های وفاداری مشتریان به میزان محبوبیت شما میان آنها بستگی دارد. مردم همیشه به برندی متعهد می مانند که با آنها رابطه ای واقعی و مفید برقرار کند. از هر فرصتی برای برقراری رابطه شخصی با مشتریان استفاده کنید. به بیانی دقیق تر، به هر مشتری یک تیم ویژه از نمایندگان اختصاص دهید. با این کار، می توانید با مشتریان به خوبی به توافق برسید؛ و مهم تر از همه، از این طریق اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار می گیرد که در تماس های بعدی با مشتریان به دردتان می خورد و باعث می شود رابطه تان با آنها حفظ شود.

 

سعی کنید محتوای مناسب تولید کنید.

گوگل دیگر برای سایت هایی که سعی می کنند از طریق سئو و گنجاندن کلمات کلیدی محبوب در تگ های متا و لینک ها، رتبه سایتشان را در نتایج موتور های جستجو بالا ببرند ارزشی قائل نمی شود. در عوض، موتورهای جستجو امروزه محتوا را بر اساس آنچه در کل صفحات وب سایت منتشر شده است قضاوت می کنند و به آن رتبه می دهند. بنا بر این سعی کنید محتوا را مناسب با مخاطبان تان اصلاح کنید. برای مثال، اگر شرکت شما در چند کشور مختلف فعالیت می کند، سعی کنید در وب سایت تان اطلاعاتی متناسب با فرهنگ هر کدام از این کشور ها منتشر کنید. یعنی محتوایی تولید کنید گویش اش برای این مکان ها مناسب باشد.

 

از قوانین پیروی کنید.

در نهایت، ” میزان رضایت مشتری ” فاکتوری تعیین کننده برای ایجاد و حفظ وفاداری در میان مشتریان شما است. این امر مستلزم پیروی از ” قانون طلایی ” و ” قانون پلاتین ” گوگل است.

قانون طلایی که از ما می خواهد “با دیگران طوری رفتار کنیم که مایل هستیم با ما رفتار کنند”، به سادگی می تواند منجر به رضایت صد در صد مشتریان از شما شود. اجرای این قانون تا حدودی ساده است، اما نمی توان از میزان اهمیت اش در جلب رضایت مشتریان چشم پوشی کرد.

قانون پلاتین که می تواند در ارتباطات اعمال شود، به ما توصیه می کند به روش دلخواه مردم با آنها تعامل کنیم. اگر کسی ترجیح می دهد از طریق ایمیل با شما در ارتباط باشد، شما نیز از طریق ایمیل به او پاسخ دهید. اگر کسی دوست دارد در شبکه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار کند، شما نیز از همین طریق با او در ارتباط باشید. علاوه بر این، اگر مخاطبی ارتباط اش را با شما قطع کرد، سعی نکنید از طریق پیغام فرستادن دوباره با او ارتباط برقرار کنید. احتمالا او برای این کار دلیلی داشته است.

ترکیب این دو قانون برای ایجاد یک رابطه سالم میان کسب و کار و مشتری امری ضروری است. این رابطه بسیار مهم است، و احتمالا روی درجه ابقاء شما اثر می گذارد.