چگونه محتوا بنویسیم که مخاطبان مان بی صبرانه منتظر خواندن آن باشند؟

امروزه میلیون ها نفر در سرتاسر جهان وبلاگ می نویسند. ممکن است فکر کنید رقابت با آنها غیر ممکن است. حقیقت این است که از این طریق تولید محتوا برای شما آسان تر می شود!  روزانه حجم زیادی محتوا در اینترنت منتشر می شود که اکثرشان تقریبا بی ارزش هستند. در نتیجه شما راحت می توانید کاری کنید که نام کسب و کارتان در میان انبوهی از مطالب بی ارزش بدرخشد.

می خواهید یک محتوای خارق العاده بنویسید اما نویسنده خوبی نیستید و از کپی رایت چیزی نمی دانید؟ مهم نیست! فقط کافی است این نکات را رعایت کنید:

 

روی محتوا تمرکز کنید، نه روی فرم نوشتار

بسیاری از کسانی که وبلاگ ها را در فضای مجازی دنبال می کنند دنبال یک چیز هستند: اطلاعات.

آنها به دنبال یک نویسنده حماسی نیستند که استادانه تمام نکات دقیق زبان را رعایت کند و یک داستان متقاعد کننده بنویسد. بلکه به دنبال اطلاعاتی هستند که نیاز دارند و شما آنها را در اختیار دارید. پس اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که روی محتوا تمرکز کنید نه روی فرم نوشتار. مطمئن شوید که مطالب تان ارزشمند هستند، مقالات غنی بنویسید، محتوایی آموزنده خلق کنید.

 

اطلاعات زیادی در اختیار مخاطب قرار دهید

اگر می خواهید مطالب تان به دفعات دیده شود و توسط پیشوایان صنعتی به اشتراک گذاشته شود، باید مقاله های ۵۰۰ کلمه ای را برای همیشه فراموش کنید. مقالات تان باید به طور متوسط هزار تا سه هزار کلمه داشته باشند. وقتی نسبت به رقبا اطلاعات بیشتری برای مخاطبان فراهم کنید، محتوایتان حتی از جملاتی با ساختار پیچیده زبانی نیز بیشتر روی آنها اثر می گذارد.

 

تحقیق کنید

اگر می خواهید از رقبا متمایز باشید باید تحقیق و بررسی انجام دهید. نوشتن یک مقاله هزار کلمه ای با کیفیت به تنهایی کافی نیست. مردم از فراوانی محتوا در اینترنت گلایه می کنند، و بیش از پیش به دنبال مطالبی هستند که پایه و اساس علمی دارند. از مطالب علمی، مطالعات موردی، تصاویر، تصاویری که اطلاعات ارائه می دهند، یا ویدیو های یوتیوب استفاده کنید. منبع تان را ذکر کنید، و به خوانندگان نشان دهید مقالات تان اساس علمی دارند و بر پایه حدس و گمان نوشته نشده اند.

 

متفاوت باشید

آخرین و مهم ترین نکته این است که متفاوت باشید. بر خلاف جهت دیگران حرکت کنید. اگر بتوانید مطالبی جالب و منحصر به فرد بنویسید که جایی دیگر دیده نمی شوند، خوانندگان دیگر به توانایی شما در نوشتن توجه نمی کنند، بلکه نظرشان به محتوا جلب می شود. اگر بتوانید کاری کنید که در دنیایی پر از افراد مقلد، صدایتان به گوش مخاطبان برسد، مطالب تان خوانندگان بسیاری جذب می کنند.

 

نتیجه

مطمئن باشید برای خلق یک محتوای خارق العاده لازم نیست نویسنده خیلی خوبی باشید. کافیست متفاوت فکر کنید و نسبت به رقبا، خدمات ارزش افزوده بیشتری به مشتری ارائه دهید.