شش استراتژی ضروری سئو(SEO) برای شرکت ها

اگر با بهینه سازی موتور جستجو( سئو ) به خوبی کار کنید، درآمد کسب و کار شما از طریق این فعالیت به میزان قابل توجهی خواهد رسید. وقتی یک جریانِ ثابت از ترافیک برای سئو خود تولید می کنید، باید به منظور حفظ رنکینگی که به سختی آن را بدست آورده اید، بطور مداوم سئو را حفظ و بهبود بخشید. بطور کلی، دو آیتم مهمی که باید در رنکینگ موتور جستجو به آن توجه کنید، لینک های مرتبط با وب سایت و محتوا هستند. کار اصلی شما تولید محتوایی عالی و لینک دادن به آنهاست. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که گوگل، فاکتورهای بسیار زیادی برای رنکینگ دارد که برخی از آنها نیز نسبت به دیگری از اهمیت بیشتری برخوردار هستند:

۱_ یک فرد تأثیرگذار استخدام کنید که کارشناس SME باشد.(شخصی که به نوعی در تهیه یا انتشار محتوای آموزشی متخصص باشد).
فرد تاثیرگذار شخصی است که مردم بصورت آنلاین به او گوش می دهند. وقتی زمان بهینه سازی موتور جستجو فرا می رسد مشخص می شود که وجود یک فرد تاثیرگذار، افراد بیشتری را به وب سایت شما ارتباط می دهد و پست های وبلاگ شما را به اشتراک می گذارد و به محتوای شما اعتماد می کند.

۲_ استراتژی بازاریابی محتوا را گسترش دهید.
هر وب سایتی باید یک استراتژی محتوا داشته باشد که تمرکز آن پیرامون کلمات کلیدی باشد. زمانی که محتوایی مانند پست های وبلاگ ها، ویدئوها، مقالات، گزارش تحقیق و یا وبینار تولید می کنید لینک هایی ایجاد کنید که مردم با شما ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، محتوایی که ایجاد می کنید می تواند به خودی خود در موتورهای جستجو رتبه بندی شود. مثلاً، اگر یک پست وبلاگ با این عنوان بنویسید ” چگونه یک سئو انتخاب کنیم” ، ممکن است بخاطر کلمات کلیدی که در عنوان و در متن اصلی از آن استفاده کردید، رتبه بندی شوید. بویژه اگر این پست ها از وب سایت های دیگری لینک شده باشند یا در رسانه های اجتماعی زیاد به اشتراک گذاشته شوند.
وقتی بطور منظم محتوا تولید می کنید، نشان دهنده این است که وب سایت شما در گوگل فعال است و ارسال مستمر مطالب تازه به گوگل، باعث رتبه بندی بهتر وب سایت شما خواهد شد.

۳_ برای وب سایت خود بک لینک های قدرتمند ایجاد کنید.
وجود فرد تأثیرگذار و داشتن استراتژی بازاریابی محتوا می تواند در زمینه گسترش بک لینک ها برای وب سایت به شما کمک کند، البته این نکته مهم را به خاطر بسپارید که باید بطور فعالانه به دنبال راه هایی باشید که مخاطب را به شما لینک دهد. نوشتن یک مقاله بزرگ، انجام مصاحبات صنعتی و پیشنهاد محتوای قدرتمندتان به افراد علاقمند به آن، بهترین راه های ممکن است. در این زمینه می توانید یک شرکت روابط عمومی یا شرکت سئو استخدام کنید که از بخش روابط عمومی دیجیتالیِ قوی برخوردار باشد تا به شما در آغاز این مسیر کمک کند.
علاوه بر این می توانید برای اینکه ببینید چه کسانی به رقبای شما لینک شده اند از ابزاری نظیر Majestic SEO استفاده کنید. وقتی که لینک های ارتباط داده شده به سایت های رقبا را شناسایی کردید، می توانید با آنالیز این سایت ها یاد بگیرید که چگونه به سایت رقیب لینک شده اند و سپس استراتژی مشابه آنها را برای وب سایت خودتان پیاده سازید.

۴_ وب سایت خود را با قابلیت نمایش بر روی موبایل طراحی کنید.
آخرین تحولات گوگل در سال ۲۰۱۵ الگوریتم Mobilegeddon بود. الگوریتم Mobilegeddon این نکته را بیان کرد که عدم پیاده سازی نسخه موبایل در وب سایت منجر به از دست رفتن حجم قابل توجهی از رنکینگ در لیست جستجوی گوگل در نسخه تلفن همراه می شود. به این ترتیب لازم است که سایت خود را در سال جدید با نسخه موبایل تجهیز کنید. همچنین گوگل در حال حاضر وب سایت هایی که برای برنامه های خود از سئو استفاده کرده اند بالاتر رتبه بندی می کند. بنابراین اگر، برنامه ای در وب سایت خود دارید، برای پیاده سازی سئو بر روی آن وقت بگذارید.

۵_ وب سایت خود را امن و HTTPS کنید.
طبق گفتۀ کارشناسان گوگل “اگر متخصص سئو عدم استفاده از HTTPS را توصیه می کند، پس بهتره بدانید که سخت در اشتباه است”. حرف S در HTTPS مخفف امنیت است و اگر نشان اینترنتی شما به جای HTTP با HTTPS درج شود، وب سایت شما امن است. گوگل می خواهد وب سایت شما را به سمت HTTPS سوق دهد و در حال حاضر نیز با این روش میزان رتبه بندی وب سایت هایی که امن هستند را افزایش می دهند.

۶_ به وب سایت خود نشانه گذاری schema.org اضافه کنید.
schema.org نوعی نشانه گذاری است که می توانید در کد وب سایت خود قرار دهید. با استفاده از schema.org می توانید به گوگل بگوئید کدام عکس در وب سایتتان لوگوی شماست، بررسی های شما کجا هستند، ویدئو های شما کجا هستند، نوع شرکت شما چیست، موقعیت مکانی شما کجاست و…
گوگل در طول سال گذشته نشان داده است که schema.org به رنکینگ بهتر وب سایت شما در موتور جستجوی گوگل کمک خواهد کرد.

—-

منبع:
https://www.entrepreneur.com/article/252954

 

پیشنهاد تیم محتوا :

سئو داخلی وب سایت,سئو (seo)

Onpage SEO یا سئو داخلی چیست؟