برای کمک به شرکت­‌ها و سازمان‌­ها، در جهت رسیدن به اهدافشان، باید به نکته‌ها و ترفندهای کلیدی نیز توجه کنید که در این مقاله می توانید با حاصل یک سال و نیم تلاش برای جمع آوری مهم‌­ترین نکات در ارائه یک تجربه خوب به مشتری به زبانی ساده، آشنا شوید.

تجربه و رضایت مشتری تا سال ۲۰۲۰ به عنوان مهم‌ترین فاکتور در محبوبیت و برتری برندها، نسبت به اهمیت قیمت و ارائه محصولی متفاوت، در نظر گرفته می‌شود. شاید شما هم با خواندن این جمله، بیشتر راغب شوید مقاله را تا آخر بخوانید  و از راهکارهای جلب رضایت مشتریان در این سفر پر ماجرا، نکات بیشتری یاد بگیرید.

در حقیقت در این مقاله می‌­توانید از کلیدی‌­ترین ترفندهایی که ما در یک سال و نیم گذشته به آن‌­ها دست یافته‌ایم، بهره‌مند شوید و به راحتی آن‌­ها را در ارائه خدمات به مشتریان خود، به کار بگیرید.

-اطمینان حاصل کنید که محصول یا خدمات خود را به خوبی اولویت بندی کرده‌­اید:

ممکن است این موضوع هیچ‌وقت در لیست اولویت­‌های شما قرار نگرفته باشد. اما باید بدانید که ما طبق تجربه خود، به این نتیجه دست یافتیم که برای القای یک تجربه خوب به مشتری، باید محصول و خدمات خوبی به آن‌­ها ارائه کرد. شاید فکر کنید فاکتورهای متفاوتی در به وجود آوردن یک تجربه خوب دخیل هستند، اما این موضوع به آن معنا نیست که مشتری به خدماتی که از شما دریافت می‌­کند، هیچ توجهی ندارد؛ در واقع وجود هماهنگی بین این دو فاکتور گاهی حواس مشترین‌تان را از تمرکز کردن روی قیمت محصول پرت می‌کند.

-اهمیت تجربه مشتری را درک کنید:

قبل از درک اهمیت تجربه مشتری، اعتقاد بر این بود که تنها با ارائه محصول و قیمت مناسبِ آن می‌توان تجارت‌­ها را به بهترین شکل اداره کرد. اما زمان تغییر کرده و همه دارایی که برندها امروز دارند، اعتماد، اعتبار و دوست داشتنی بودن آن­‌ها از چشم مشتریان‌شان است. این سوال که تجربه شما از استفاده از فلان برند به چه شکل بوده، مهم‌ترین موضوعی است که این روزها اهمیت دارد.

باید بدانید که در عصر حاضر، ارائه خدمات و محصولاتی ارزان در تجارت‌­ها، به تنهایی نمی‌تواند مشتریان را جذب کند؛ مردم حاضر هستند برای کسب تجربه­‌های بهتر، هزینه­‌های بالاتری پرداخت کنند که اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند. زمانی­‌که شما در جهت ارتقای پیشرفت و ارائه تجربه بهتر به مشتریانتان گام برمی‌­دارید، قطعا مسیر درست تری را برگذیده‌­اید و باید هرچه بیشتر روی این موضوع تمرکز کنید؛ این تمایز برتر و کلیدی شما نسبت به رقبانتان خواهد شد.

ارائه یک تجربه خوب به مشتری یک برتری بی نظیر به شما می­‌بخشد، که معمولا کمتر اتفاق می‌­افتد تغییر کند. تصویب این استراتژی، هم در حفظ مشتریان ارزشمند و هم در جذب کردن مشتریان وفادار جدید بسیار کاربردی است.

-در جهت ارتقای فناوری‌­ها سرمایه گذاری کنید:

امروزه استفاده از تکنولوژی­‌های به روز، یک راه حل کلیدی محسوب می­‌شود که موجب ارتقای ارتباط، کاهش خطاها و ثبات و سازگاری بیشتر می‌­شود؛ سه موردی که برای دست یافتن مشتریان شما به یک تجربه فوق‌العاده، از بیشترین اهمیت برخوردار هستند.

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) این روزها بسیار کم هزینه و گاهی حتی بدون هزینه است و این امکان برای بسیاری از شرکت­ها فراهم کرده تا به راحتی ارتباط با مشتریان خود را ثبت و نظارت کنند.

مجهز شدن بسیاری از شرکت­‌ها به سیستم ارائه خدمات به مشتریِ خودکار، موجب صرفه جویی بیشتری در زمان می­‌شود و از طرفی اطلاعات مشترکی به همه اعضای تیم خدمات مشتریان ارائه می دهد. در واقع باید بدانید که پذیرفتن و شروع استفاده از یک تکنولوژی جدید در خدماتتان، موجب می‌شود تا سفری که مشتریان شما در پیش دارند، راحت­تر و سریع‌تر سپری شود.

-کار را برای مشتریانتان راحت کنید:

زمانی­‌که همه شرکت‌­ها خدمات و محصولات یکسانی ارائه می­‌دهند، مشتری به سراغ شرکتی می­‌رود که فرآیند انجام کار را برای او ساده‌­تر کند. این موضوع کاملا مشخص و حائز اهمیت است که هیچ فردی دوست ندارد تا فرآیند خرید او به سختی و با دردسرهای زیادی انجام شود. بنابراین برای، سعی کنید مراحل انجام کار را ساده کنید و همه فرآیندهای اضافی و بی دلیل را از سر راه آن­‌ها بردارید.

-در ارتباطات خود با ثبات باشید:

رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها، آگهی‌ها و ایمیل‌ها همه راه‌هایی هستند که مردم از آن‌ها درباره یک محصول یا یک شرکت تحقیق می‌کنند، بنابراین اهمیت زیادی دارد که همه اطلاعاتی که در این راه‌های ارتباطی ارائه می‌شود، یک پارچه و دارای ثبات باشند. به علاوه باید مطمئن شوید که همه این اطلاعات موجب جلب رضایت و حس مثبت در مشتریان می‌شود و او را دچار سردرگمی نمی‌کند؛ اگر پیدا کردن اطلاعات مورد نظر سخت باشد و مطالب گنگ و ناقص باشند، مشتری انگیزه خود را برای ادامه این ارتباط از دست می­‌دهد.

-از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید:

برای ارائه یک تجربه خوب به مشتری، حتما می‌­دانید که بازخوردها و نظرات مشتریان موجب پیشرفت شما می­‌شود. پس روشی راحت و بی دردسر فراهم کنید تا از نظرات و پیشنهادات مشتریان خود به طور مرتب آگاه شوید؛ حتی اگر این نظرات منفی و بر علیه شما باشند. اگر شما نظر مشتریان خود را ندانید، هیچ‌گاه پیشرفت نمی‌کنید و ثابت ماندن در تجارت و کسب و کار هم، عامل شکست‌تان خواهد شد.

-فعال باشید:

قبل از این‌که مشتریان شما تلفن را بردارند و به شما زنگ بزنند و سوالاتشان را بپرسند، شما باید فعال باشید و اطلاعات را زودتر در اختیارشان قرار دهید. زمانی که مشتری سفارشی را ثبت کرده است، نیاز به این دارد که روال کارش تایید و اطلاعات آن برایش ارسال شود. شما باید اولین نفری باشید که این اطلاعات را به او می‌­دهید و اجازه ندهید که آن­‌ها برای کسب این اطلاعات به دنبال شما باشند.

-داستان‌هایی از تجربه‌­های موفق خود را به اشتراک بگذارید:

اگر می‌خواهید بازخورد خوبی داشته باشید و مشتریان از خدمات و محصولات شما راضی باشند، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و ارائه یک تجربه خوب به مشتری را به دیگر مشتریان خود نشان دهید. برای برداشتن این قدم پیشگام شوید و فعال باشید، از مشتریان خود بپرسید که نظر و تجربه خود را از شرکت شما بگویند و بعد آن را با سایر مشتریان به اشتراک بگذارید. استفاده از ابزارهایی مثل Feefo و Trustpilot به عنوان سیستم­‌های نظرسنجی آنلاین، می­‌تواند مشتریانتان را به خرید از شما و همچنین دریافت خدمات از شما راغب‌تر کند.

-بازخوردها را با کارمندان خود در میان بگذارید:

به اشتراک گذاشتن بازخوردها با تیم یکی از مهم‌­ترین کارهایی است که باید انجام دهید. اگر بازخوردی منفی باشد، می­‌تواند سازنده شود و با هم در مورد چگونگی بهبود آن هم فکری کنید و اگر بازخورد مثبت باشد تعامل و انگیزه کارمندان دو چندان می­‌شود و بدون شک با کارمندان شادتر، مشتریان خوشحال‌­تری را نیز می‌توانید داشته باشید.

-به سرعت عکس العمل نشان دهید:

در عصری که شبکه­‌های اجتماعی به سرعت در حال انتقال اطلاعات هستند، اهمیت زیادی دارد که نسبت به هر موضوع مهمی سریع عکس العمل نشان دهید. باید بدانید که هر نارضایتی و بازخورد منفی نیز سریع‌­تر از آنچه فکرش را کنید، در فضای مجازی پخش می­‌شود.

مردم بیشتر از آن‌که به شما اعتماد کنند، به حرف‌های هم توجه دارند. پس باید بدانید که سریع بودن و درست عکس العمل نشان دادن در این مواقع، می‌­تواند این بازخوردهای منفی را به حداقل برساند.

پاسخگویی سریع در رسانه­‌های اجتماعی به نفع شماست و با در نظر گرفتن مسائل مربوط به مشتریان، می­‌توانید تجربیات خوب بیشتری را در این شبکه‌­ها به اشتراک بگذارید.

از دیدگاه شخصی، بهترین توصیه ما به شما این است، که روی همه این مطالبی که خواندید، به خوبی فکر کنید و آن‌­ها را با توجه به شرایط و تجارت خودتان به کار بگیرید. این سفر را با توجه به نقشه‌ای که مشتریان‌تان می‌خواهند، در پیش بگیرید و با ارائه یک تجربه خوب به مشتری، بارها آن‌ها را به سوی خرید مجدد و اعتماد به خودتان جلب کنید. یاد بگیرید چطور از این نکات برای بهبود ارتباط خود با مشتری استفاده نمایید. از بازخوردهای آن‌ها برای پیشرفت و ترقی کارتان بهره­‌مند شوید و مشاهده کنید که چطور به شما کمک می­‌کند تا همیشه در نوع خودتان بی نظیر باشید.

 

منبع: itproportal

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.