تصور کنید که شما در حال ویرایش متنی برای پست کردن در سایت خود هستید، دو جلسه کاری را از دست داده اید و حتی نمی توانید دوباره  آن ها را هماهنگ کنید، چون به خاطر ندارید که با چه کسی جلسه داشتید و اینباکس شما هم به قدر کافی پر است که نمی توانید ایمیل مورد نظرتان را پیدا کنید.

تا به حال مطالب زیادی درباره استفاده مفید از وقت روزانه گفته شده، اما در نهایت هر کس توان و وقت محدودی دارد و اگر شما بخواهید کار خود را گسترش دهید، باید قبول کنید که نمی توانید همه کارها را تنهایی انجام دهید.

اگر تمام روز مشغول انجام کاغذ بازی ها و کارهای پشت میزی باشید، تجارت شما گسترش نمی یابد. از سوی دیگر استخدام به شکل سنتی هم زمان بر است و شما به کسی نیاز دارید که در زمان کم به خدمت شما آید و بار را از شانه هایتان کم کند. در بهترین حالت به شخصی نیاز دارید که کار شما را بفهمد، سرعت انجام کار را به بهترین حالت برساند و حجم کاری را اداره کند. باید بگویم همه این ها مشخصات یک منشی مجازی است. این جا همان قسمتی است که اکثر سرمایه داران و صاحبان مشاغل خوششان نمی آید. چون آن ها دوست ندارند از تسلط شان بر کار کم شود و به علاوه پیدا کردن شخصی که بتوان با خیال راحت به او اعتماد کرد، سخت است ولی خبر خوب این است که چنین افرادی بالاخره پیدا می شوند؛ فقط باید بدانید که کجا به دنبالشان بگردید.

در این مقاله قصد داریم، هفت مکان برای شروع جستجویتان به شما معرفی می کنیم:

-توییتر:

من بسیار موافق این هستم که می توان به غریبه ای در اینترنت راجع به امور کاری اعتماد کرد. فقط باید در توییتر خود راجع به نیازتان به یک منشی مجازی صحبت کنید و زمانی که ببینید شرکت های استخدام منشی مجازی خودشان به دنبال شما می آیند، سوپرایز می شوید. برخی از این شرکت ها موتورهای جستجویی دارند تا افرادی که نیازی مشابه نیاز شما را دارند، پیدا کنند.

-شبکه آشنایان خودتان:

اگر لیست مخاطبین شما شامل کسانی است که کارآفرین هستند، تجارت خود را می گردانند یا در این زمینه ای حرفه ای هستند، با آن ها تماس بگیرید از نیازتان به آن ها بگویید. بالاخره چند نفر از آن ها کسانی را می شناسند یا حداقل شما را راهنمایی می کنند که کجا دنبال آن بگردید. هیچ وقت قدرت مکالمه های لفظی را دست کم نگیرید. تیم فریس در کتاب «هفته کاری چهار ساعته» از تجربه مایکل هایات می گوید؛ هایات که یک نویسنده موفق است تصمیم گرفت یک منشی مجازی بگیرد تا روی بلاگ هایات کار کند و خودش به نوشتن کتاب هایش مشغول شد. هایت، در حال حاضر سال ها است که با آن منشی مجازی کار می کند و به او اعتماد بسیاری دارد. هایات می گوید: «من فهمیدم که این گونه بسیار فعال تر هستم و این سرمایه گذاری ارزشش را داشت. او اکنون برای من یک هم تیمی ارزشمند و قابل اعتماد محسوب می شود.

-شبکه منشی های مجازی:

اگر تا به حال منشی مجازی نداشته اید و دنبالش می گردید، شبکه های منشی های مجازی احتمالا جای خوبی برای شما خواهد بود. در این گونه شبکه ها، منشی های مجازی دور هم گرد آمده و دنبال کار هستند و با هم تبادل نظر می کنند. نه تنها آن ها راجع به کاری که می خواهید انجام دهید شما را راهنمایی می کنند، بلکه قسمت مخصوصی هم برای استخدام دارند.

Craigslist:

این مورد هم به اندازه توییتر جالب است. از آن جا که این سایت مورد بازدید کارجویان و کارفرمایان است، شانس پیدا کردن یک منشی مجازی در آن خیلی زیاد می باشد. همچنین می توانید مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید که مزیت بزرگی محسوب می شود. با این که اموری که از طریق این سایت انجام می دهید رایگان است، اما امکان مصاحبه حضوری برای استخدام هم وجود دارد. فقط باید زمینه کاری و کار مورد نظر را انتخاب کنید. از آن جا که این سایت به صورت تخصصی در زمینه امور منشی مجازی فعالیت می کند، جایی مناسب برای استارتاپ ها، کارآفرینان و تیم های کوچک به شمار می رود. مزیت این سایت این است که فقط با منشی های مجازی ای کار می کند که تحصیل کرده هستند، پس لازم نیست نگران تخصص آن ها باشید. اگر در جایی مثل این جا منشی مجازی مورد نظر خود را پیدا کردید، خیالتان از این که حداقل نیازمندی ها را دارد راحت باشد.

-کارگاه ها وملاقات های اجتماعی:

احتمالا تا الان در کار خود متوجه شده اید که بدون کمک نمی توانید همه کارها را پیش ببرید و باید مقداری از زمان خود را به این اختصاص دهید که در جستجو باشید. اگر اوضاع شما همین گونه است، پس در سفرهای کاری یا ملاقات های اجتماعی در قسمتی از ذهن خود به دنبال منشی مجازی باشید. چنین جاهایی برای این کار مطلوب است و اگر به کسی با شرایط مورد نیاز برخورد کردید، حداقل می توانید مطمئن باشید که حداقل نیازمندی ها را دارد.

-دانشکده ها و دانشگاه ها:

یک داشنکده محلی یا به صورت کلی هر دانشگاهی جایی مناسب برای جستجوی منشی مجازی است. شما می توانید با استادها یا مشاورهای موجود در دانشکده های راجع به این مطلب صحبت کنید یا بر روی بوردها تبلیغات بچسبانید. شاید دانشجوی جویای کاری حاضر به همکاری شد یا شاید اگر دوست داشت کار یاد بگیرد، امکان کارآموزی فراهم شود.

منبع: entrepreneur