بسته به نوع کسب‌وکار و اهدافی که می‌خواهید به آنها برسید، چند نکته را باید هنگام راه‌اندازی یک کمپین موفق تله‌مارکتینگ در نظر داشته باشید. ما ۱۰ نکته‌ی برتر برای بازاریابی تلفنی موفق را در زیر آورده‌ایم:

ارزش محصولتان را به روشنی منتقل کنید.

عدم توانایی در انتقال ارزش محصول یکی از بزرگترین عوامل بازدارنده‌ی کسب‌وکارها هنگام جذب مشتری‌های جدید و رسیدن به اهداف جدید فروش تلفنی است. تنها ۲۴ درصد از کسب‌وکارها در مورد تعریف مخاطب هدف موافق هستند. پس چطور می‌توانید از این قضیه پیشگیری کنید و ارزشتان را انتقال دهید؟

  • مطمئن شوید که شما و تیمتان پیش از فروش تلفنی به طور کامل محصول را شناخته‌اید.
  • مشتری محور باشید و نشان دهید که بازار خود و نیازهایش را می‌شناسید.
  • فروشنده‌های حرفه‌ای که در صنعت شما سابقه‌ی فروش دارند را استخدام کنید.
  • از صدای انسانی استفاده کنید و بهترین استفاده را از تماس‌های تله‌مارکتینگ ببرید. از سیستم‌های اتوماتیک استفاده نکنید.

روی بازاریابی مستقیم سرمایه‌گزاری کنید.

بازاریابی مستقیم یک راه عالی برای معرفی محصول یا خدمتتان در نقاط تماسی متعدد یا پلتفرم‌های مختلف (از جمله نامه، ایمیل بازاریابی و بازاریابی تلفنی) است. این تاکتیک بازاریابی هنگامی‌که درست اجرا شود:

  • به شما کمک می‌کند با استفاده از پیام‌رسانی شخصی‌سازی شده و هدفمند با مشتریان رابطه ایجاد کنید.
  • میزان جذابیت محصول یا خدمت جدیدتان را تست کنید.
  • مشتریان بالقوه یا کنونی خود را به سفر برند می‌برید که با ارزش‌هایشان مطابق است.
  • به شما کمک می‌کند بفهمید کدام پلتفرم بازاریابی تلفنی بیش از بقیه با ارزش‌های مخاطب هدف شما هماهنگ است.
  • محتوای جذاب برای مشتریان حاضر می‌کند که به پرورش آنها در طول چرخه‌ی فروش تلفنی کمک خواهد کرد.

 در طول سفر مشتری شفاف برخورد کنید.

ما در این شرکت از طریق یک پرتال مخصوص، تمام انواع گزارش‌ها را به موکل‌های خود ارائه می‌دهیم تا آنها بفهمند کمپین در هر لحظه به چه صورت پیش می‌رود و تمام تماس‌های ضبط‌شده را در اختیار داشته باشند. با انجام این کار قادریم یک ارتباط را بر مبنای اعتماد و پاسخگویی با موکلان خود برقرار کنیم و آنها را تشویق کنیم این را به بقیه هم بگویند. در نهایت، اعتماد در فروش حرف اول را می‌زند. هیچکس پولش را خرج چیزی نمی‌کند که شرکت و محصولش را به درستی نشناسد.

خط لوله‌ی رو به رشدتان را مدیریت کنید.

هنگام ایجاد خط لوله‌ی فروشتان، خیلی مهم است که یک پروسه‌ی فروش تلفنی معین داشته باشید. چند قدم اساسی که هنگام اجرای خط لوله‌ی فروش باید در نظر داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • مراحل پروسه‌ی فروش را به روشنی مشخص کنید.
  • تعداد مشتری‌های مشتاقی که برای رسیدن به هدف فروشتان لازمند را تعریف کنید. از این بخش میانگین نرخ تغییر (از مشتری بالقوه به مشتاق) را استخراج کنید. این کار باعث می‌شود بفهمید چند مشتری مشتاق نیاز دارید تا وارد این پروسه شوند و شما را به هدفتان برسانند.
  • نقاط مشترک مشتریان مشتاقتان را تحلیل کنید (نحوه‌ی تغییر وضعیتشان که شامل فعالیت‌های تیم فروش شما، کارهایی که کارشناسان فروش انجام داده‌اند و بازخورد مشتریان بالقوه). این کار به شکل دادن کارتان در آینده کمک خواهد کرد.

 

گوش دادن به بازخورد مشتری برای کارشناسان فروش تلفنی استارتاپ‌ها، کسب‌وکارهایی که می‌خواهند یک محصول/خدمت جدید را معرفی کنند، و شرکت‌هایی که یک محصول/خدمت جدید را در بستر مخاطبان جدید بازاریابی می‌کنند بسیار مهم است. درخواست بازخورد از مشتریان (یا مشتریان بالقوه) یک قدم اساسی در پروسه‌ی فروش است. این کار به شما امکان ارزیابی محصول/خدمت خود، پالایش نحوه‌ی ارائه و هماهنگ‌سازی آن با نیازهای مشتریان را می‌دهد.

منبع:air-marketing

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره۰۲۱۹۱۰۰۲۲۳۳۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.