هر دو نوع ارتباط داخلی و خارجی برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری است. در واقع آنقدر جدایی ناپذیرندکه شما واقعاً باید یک استراتژی دقیق برای تلاش های ارتباطی شرکت خود ایجاد کنید. در این مقاله ، ما دقیقاً یک استراتژی ارتباطی و هشت نمونه از تکنیک های ارتباطی مؤثر برای محل کار را بیان می کنیم.

استراتژی های ارتباطی چیست؟

به بیان ساده ، استراتژی ارتباطی طرحی است که یک شرکت برای تلاش های ارتباطی خود در چندین کانال ایجاد می کند. استراتژی های ارتباطی شامل همه راه ها و پلتفرم ها هستند.

آنها هر حوزه و روش ارتباطی را که یک شرکت ممکن است در آن مشارکت داشته باشد ، در بر می گیرند.

آنها می توانند در مقیاس کوچک و بزرگ ، هدفمند و گسترده باشند. در اصل ، آنها اهمیت برنامه ریزی اولیه در تجارت را نشان می دهند. برای اجرای اهداف پیچیده ، لازم است با اعتماد به هوش و دانایی خود بنشینید و یک استراتژی دقیق تهیه کنید.

مطمئناً ارتباط از طریق چندین کانال یک امر پیچیده است ، بنابراین ضروری است که کسب و کار شما و رهبران آن برای ایجاد یک استراتژی مؤثر برای آن وقت بگذارند. در این مقاله ، برخی از مواردی را که هنگام ایجاد یک استراتژی ارتباطی باید در نظر داشته باشید ، توضیح خواهیم داد.

مزایای استراتژی های ارتباطی مؤثر

مزایای متعددی برای استراتژی های ارتباطی مؤثر وجود دارد ، اصلی ترین آنها این است که توسعه چنین استراتژی به شما کمک می کند تا به طور مؤثرتری به اهداف ارتباطی خود برسید.

استراتژی هایی که هدف آنها بهبود ارتباطات فردی است ، می تواند به شکل آموزش مدیران شرکت شما در زمینه تکنیک های ارتباط بین فردی مؤثر باشد. همه مدیران ، به ویژه کسانی که مسئول رهبری تیم های بزرگ و متنوع هستند ، می توانند از آموزش مدیریت حرفه ای بهره مند شوند.

جلسات یک به یک در قلب شیوه های مشاغل مشارکتی قرار دارد ، بنابراین توصیه می شود زمان و منابع خود را بر روی توسعه توانایی مدیر خود در جهت انجام صحیح آنها سرمایه گذاری کنید.

در مقیاس بزرگتر ، استراتژی های ارتباطی می تواند به بازاریابی و تلاش های تجاری شما کمک کند. مشتریان شما مهمترین دارایی شما هستند ، که توسعه یک استراتژی خوب برای ارتباط با آنها را برای موفقیت کلی کسب و کار شما ضروری می کند.

در مجموع ، داشتن یک استراتژی ارتباطی مؤثر ، بهره وری را افزایش می دهد ، یک محیط کاری مثبت تر ایجاد می کند و باعث ایجاد نوآوری می شود.

در زیر به چند نمونه از استراتژی های ارتباطی موثر در محل کار می پردازیم.

 

۸ استراتژی ارتباطی برای یک محیط کار مؤثرتر

 

شماره ۱: از ابزارهای ارتباطی مؤثر استفاده کنید

استراتژی ارتباطی شما فقط به اندازه ابزارهایی که برای اجرای آن پافشاری می کنید مؤثر خواهد بود.

CloudTalk یک نرم افزار مرکز تماس پیشرفته است که اجرای استراتژی های پیچیده ارتباطات را آسان می کند. ویژگی هایی مانند شماره گیری خودکار و تماس تلفنی برنامه ریزی شده باعث افزایش کارایی و رضایت مشتری در ارتباطات تلفنی می شود ، در حالی که پیاده سازی آسان آن با CRM های پیشرو به شما این امکان را می دهد تا استراتژی های ارتباطی جامعی را برای تجارت خود بسازید.

مهم نیست که استراتژی ارتباطی شما چقدر بلند پروازانه است ، CloudTalk به شما کمک می کند تا آن را به واقعیت تبدیل کنید.

 

شماره ۲: شخصاً با کارکنان ملاقات کنید

اگرچه شرایط بسیاری از ما را مجبور کرده است که در یک سال گذشته تجارت بیشتری را از راه دور انجام دهیم ، اما من فکر می کنم همه ما موافقیم که در ارتباط با همکارانمان در سازمان چیزی را از دست داده ایم.

وقتی با شخصی گفتگوی رودررو انجام می دهیم ، ارتباطات غیر کلامی بسیار مهمی اتفاق می افتد. این نشانه های غیر کلامی جریان گفتگو را بیش از آنچه فکر می کنید شکل می دهد و نباید از آنها غافل شد. علاوه بر این ، افراد بیشتر در حضور فیزیکی شما توجه کامل خود را به شما نشان می دهند.

بنابراین ، در حالی که برای هر شغلی امکان پذیر نیست ، توصیه می کنیم جلسات و کنفرانس های مهم را شخصاً برگزار کنید.

 

شماره ۳: دستورالعمل های واضح بدهید

صراحت و وضوح کلام در مورد آنچه از کارمند می خواهید انجام دهد ، تقریباً مهمترین کاری است که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که وظایف به موقع و شایسته انجام می شوند.

دادن دستورالعمل های شفاف – چه به صورت شفاهی و چه به صورت نوشتاری به معنای واقعی کلمه کارکنان شما را برای موفقیت آماده می کند. مطمئن باشید که آن را انجام می دهند!

 

شماره ۴: از تصاویر بصری استفاده کنید

آیا می دانستید که بیش از نیمی از افراد یادگیرنده بصری هستند؟ بنابراین شگفت انگیز نیست که تقریباً هر استراتژی ارتباطی مؤثر از ابزار بصری در مواد خود استفاده می کند.

تصاویر بصری می توانند به تجزیه ایده های پیچیده کمک کنند ، به ویژه هنگامی که بخشی از ارائه برای یک گروه بزرگ است. اینفوگرافیک ها و نمودارها به ویژه می توانند آمارهای مهم مربوط به اهداف تجاری شما را منتقل کنند. تصاویر بصری نیز به طور عینی برای مخاطبان جذاب تر از پاراگراف های یک متن هستند.

شماره ۵: ایجاد یک محیط باز

وقتی افراد احساس می کنند می توانند بدون ترس از تمسخر یا طرد شدن ، ایده های خود را بیرون بیاورند نوآورتر خواهند بود. به همین دلیل بسیار مهم است که برای ایجاد یک محیط باز و آزاد در محل کار خود کار کنید.

اگر بودجه اجازه می دهد ، یک راه برای انجام این کار ، میزبانی تمرینات تیم سازی برای کارکنان است. عزلت طلبی افراد می تواند در مقیاس کلی سازمان ، کوچک و ناچیز باشند اما همواره به هم تیمی ها این فرصت را می دهد که در خارج از محیط کار به علایق مشابهی برسند.

در شرایط کاری ، می توانید با بازخورد ناشناس در طول جلسات ، محیطی باز ایجاد کنید. اگرچه ایده ناشناس ماندن ممکن است ظاهراً مخالف باز بودن باشد ، اما اجازه دادن به این نوع بازخورد در واقع می تواند به کارکنان کمک کند تا احساس کنند می توانند هر چیزی را که می خواهند بدون ترس از تنبیه به اشتراک بگذارند. این نوع آزادی و گشاده رویی نه تنها باعث راحتی بیشتر کارکنان شما می شود ، بلکه باعث ایجاد نوآوری می شود.

 

شماره ۶: دستاوردها را جشن بگیرید

همه ، صرف نظر از جایگاه خود در یک شرکت ، از تشخیص کار خوب انجام شده توسط خودشان خوشحال می شوند. مدیران موظفند نه تنها هر از گاهی با بیان تبریک با کارکنان خود تماس بگیرند ، بلکه چارچوبی برای بازخورد مثبت و انتقاد سازنده برای کارکنان ایجاد کنند.

برنامه های اختصاصی برای تسهیل این نوع بازخورد درون شرکت وجود دارد. به عنوان مثال ، Officevibe می تواند از طریق ادغام آنها با Slack به طور منظم بازخورد و احساس مشارکت کارکنان را جلب کند. هر چند این تنها یک مثال است ؛ ما از شما دعوت می کنیم تا ببینید چه چیزی در این زمینه ها وجود دارد و بهترین و مناسب ترینشان را برای شرکت و کارکنانتان پیدا کنید.

 

شماره ۷: به سراسر بخش ها متصل شوید

همکاری بین بخش ها کلید هر استراتژی ارتباطی موفق است. دلیل آن ساده است: هر استراتژی ارتباطی که ارزشمند باشد چندین کانال ارتباطی را در بر می گیرد ، بنابراین از کارگرانی که آنها را مدیریت می کنند ، حمایت و پشتیبانی کنید.

به عنوان مثال ، یک استراتژی ارتباطی که توسط یک تیم بازاریابی توسعه یافته و از مکالمات تلفنی استفاده می کند ، بدون شک به پشتیبانی نمایندگان فروش نیاز دارد.

به طور مشابه ، یک استراتژی ارتباطی مبتنی بر مشارکت با تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی باید با کمک تیم مشارکت محصول و بخش مالی شما تنظیم و مدیریت شود. لیست همچنان ادامه دارد اما پیام واضح این است که در همکاری برای موفقیت ، نقش ارتباطات بسیار مهم است.

شماره ۸: پذیرای دریافت بازخورد باشید

صرف نظر از این که چقدر زمانتان را صرف توسعه استراتژی ارتباطی خود می کنید ، احتمالاً در تفکر شما برخی اشتباهات وجود دارد یا مواردی نادیده گرفته شده است. این موضوع یک اتهام علیه توانایی های هیچکس نیست ، بلکه یک محصول جانبی طبیعی حاصل از همکاری است. همکاری با یکدیگر باعث ایجاد نوآوری می شود و روشی مؤثر برای توسعه استراتژی های ارتباطی است. اما نکته منفی این است که تیم های مدیریتی اغلب مستعد تفکر گروهی هستند و به طور بالقوه خود را در مورد اعتبار یک ایده معیوب متقاعد می کنند.

به همین دلیل ، برای رهبران شرکت شما  افرادی که استراتژی ارتباطی بزرگتری را توسعه داده اند بسیار مهم است که بدون در نظر گرفتن موقعیت آنها در شرکت، بازخورد همه کارکنان را داشته باشند.

یک راه خوب برای تسهیل این بازخورد ، از طریق نظرسنجی ها یا پرسشنامه های ناشناس است. پیشنهاد می کنیم چنین نظرسنجی هایی را تقریباً یک ماه پس از اجرای استراتژی ارتباطی جدید به پرسنل تمام بخش های سازمانتان ارسال کنید. به این ترتیب کارکنان برای ارزیابی استراتژی جدید در رابطه با خودشان زمان کافی خواهند داشت ، اما هنوز برای انجام تعدیلاتی که ممکن است ضروری باشد ، زود است.

 

نکته پایانی

ایده ایجاد یک استراتژی ارتباطی جامع برای کسب و کار شما ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد، و امیدواریم نکاتی که در این مقاله ارائه کرده ایم به شما کمک کند تا مسیر موفقیت خود را تعیین کنید.

اگر بخواهیم آخرین نصیحت را به شما کنیم این است: هنگام ایجاد پایه ای برای موفقیت در ارتباطات برای تیم خود مراقب باشید.

ما شرط می بندیم که CloudTalk تجسم واقعی آن پایه محکم است. مجموعه ای دارای بیش از ۵۰ ویژگی و ۳۰ ادغام ، قابلیت های ارتباطی تیم شما را بیش از حد افزایش می دهد و به ارتقای پتانسیل و توانمندی کامل آنها کمک می کند.

می خواهید پیش از اقدام به خریداری آن متوجه شوید منظور ما چیست؟ همین امروز با نمونه آزمایشی رایگان ما برای ۱۴ روز ، شروع کنید.

منبع:go4customer

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.