محتوای مفید باید هسته بازاریابی محتوایی شما باشد

 

مصرف کنندگان دنیای بازاریابی سنتی را مسدود ساخته اند. آن ها با داشتن یک DVR از تبلیغات تلویزیونی فرار می کنند. اغلب تبلیغات مجله ای را نادیده می گیرند و به تازگی نیز با وبگردی آشنا شده اند که می توانند اطلاعات به صورت آنلاین و بدون توجه به بنرها و دکمه ها (با بی ربط دانستن آنها) دریافت نمایند. بازاریابان باهوش محتوایی فهمیده اند که اثربخشی بازاریابی سنتی در هر دقیقه کمتر و کمتر می شود و هیچ راه بهتری وجود ندارد به جز ورود به بازاریابی محتوایی. اما بازاریابی محتوایی (content marketing) دقیقا چیست؟
«بازاریابی محتوایی یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب و نگهداری مخاطبان مشخصی تمرکز می کند تا آنها را به مشتریان پر سود تبدیل نماید».
هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگهداری مشتری به کمک تولید و پخش مستمر محتوای ارزشمند جهت مداخله در تغییر و افزایش رفتار مشتری است. در واقع یک فرایند در حال اجرا است که بهترین عنصر برای یکپارچه سازی با استراتژی کلی بازاریابی بوده و تمرکز آن بر مالکیت رسانه هاست و نه اجاره آنها. اساساً بازاریابی محتوایی هنر برقرار ارتباط با مشتریان بدون فروختن چیزی به آنها است. بازاریابی محتوایی یک بازاریابی بدون وقفه است. به جای استوار کردن محصولات و خدمات، شما در حال ارائه اطلاعاتی هستید که خریداران شما را هوشمند تر می سازد. عصاره بازاریابی محتوا این باور است که اگر ما به عنوان یک کسب و کار، به خریداران اطلاعات ارزشمند و مستمر ارائه دهیم، آنها با وفاداری خود به ما پاداش می دهند و آنها این کار را انجام خواهند داد. بازاریابی محتوایی توسط برخی از سازمان های بزرگ بازاریابی در جهان مانند P&G، مایکروسافت، سیسکو سیستم و جان دیر. همچنین در جهان توسط کسب و کارهای کوچک و مغازه های تک نفره نیز مورد استفاده قرار گرفته است. چرا؟ چون مفید است.
محتوا، حال و آینده بازاریابی است
به عقب برگردید و یک بار دیگر تعریف بازاریابی محتوایی را بخوانید، اما این بار کلمات مرتبط و ارزشمند را حذف کنید. این تفاوت میان بازاریابی محتوایی و سایر زباله دان هایی اطلاعاتی است که از شرکت ها بیرون می آید و به زور می خواهد به شما بفروشد. شرکت ها همیشه به ما اطلاعاتی را می فرستند که در اکثر مواقع خیلی مرتبط و با ارزش نیستند (می توانید به آنها بگویید اسپم). این چیزی است که بازاریابی محتوایی را در محیط امروزی که هزاران پیام در روز منتقل می شود متمایز می کند. بازاریابی محتوایی خوب فرد را وادار می کند که بایستد، بخواند، فکر کند و به صورت متفاوتی رفتار کند.
بازاریابی محتوایی بدون محتوای عالی غیر ممکن است
مستقل از اینکه شما از کدام تاکتیک بازاریابی استفاده می کنید، بازاریابی محتوایی باید بخشی از فرایند شما باشد، نه یک چیز جداگانه و کیفیت محتوا بخشی از همه اشکال محتوا است:
• بازاریابی شبکه های اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوایی قبل از استراتژی شبکه های اجتماعی می آید.
• سئو: موتورهای جستجو به کسب و کارهایی که محتوای با کیفیت و مستمر منتشر می کنند، جایزه می دهند.
• PR: استراتژی های موفق PR خوانندگان را به چیزهایی که برایشان اهمیت دارد هدایت می کند، نه به کسب و کار آنها.
• PPC: برای اینکه PPC مفید باشد، شما به محتوای قوی در پشت آن نیاز دارید.
• بازاریابی درونی: محتوا یک کلید برای پیشبرد بازدید درونی است.
• استراتژی محتوا: استراتژی محتوا بخشی از اکثر استراتژی های بازاریابی محتوا است.
برای اثربخشی در بازاریابی محتوایی، این ضروری است که یک استراتژی بازاریابی محتوایی مستند سازی شده داشته باشید.
به این فکر کنید که چه می شود اگر مشتریان به دنبال دریافت بازاریابی شما باشند و چه می شود اگر آن را به صورت چاپی، ایمیلی، یا در وب سایت دریافت نمایند و ۱۵، ۳۰ یا ۴۵ دقیقه را با آن سپری کنند.
توطئه؟ آیا در آن خرید می کنید؟ اگر بله، قدم بعدی را با مرور همه منابع موسسات بازاریابی محتوایی بردارید. منابعی که به همه سوال های شما درباره بازاریابی محتوایی و چگونگی کسب و کار و مشتریان این حوزه پاسخ می دهند.

پیشنهاد تیم محتوا :

بازاریابی محتوایی,کانتنت مارکتینگ

پنج راه برای ارتقای کانتنت مارکتینگ