در مقاله قبلی بیان کردیم که چرا سرمایه گذاری در بخش خدمات مشتریان نقش مهمی در میزان موفقیت کسب و کارها در دراز مدت دارد و همچنین به معرفی چند روش ساده اما موثر، پرداختیم تا بتوانید با به کارگیری آن ها خدمات مشتریان بهتری را ارائه کنید.

  • به مشتریان کمک کنید تا به خودشان کمک کنند:

اگر مشتری شما اطلاعات کافی داشته باشد، نیازی ندارد تا از شخص دیگری درخواست کند تا مشکلش را حل کند و خودش می‌ تواند به سرعت مشکلاتش را برطرف کند. طبق آمار ۸۱ درصد از مشتریان قبل از این که با یک مرکز تماس (call center) برای رفع مشکلشان تماس بگیرند، سعی خودشان را برای حل کردن مشکل می ‌کنند. این روش موجب کاهش هزینه‌ های شرکت و همچنین رضایت بیشتر مشتریان می ‌شود. برای این منظور باید محتوای مناسبی در جهت کمک به مشتریان تولید کرد تا آن ها به راحتی پاسخ سوالات خود را در آن پیدا کنند و فقط در زمانی که جواب سوال خود را نیافتند، تنها با یک کلیک به راحتی بتوانند سوال خود را مطرح کنند.

  • روی پشتیبانی از مشتری تمرکز کنید:

مشتریان مهم‌ ترین بخش کار شما هستند بنابراین طوری با آن ها رفتار کنید که انگار در مرکز همه امور قرار دارند، زیرا در واقع نیز همین طور است.

به عنوان فردی که یک کسب و کار دارد، مشتری را در راس کارتان قرار دهید و با افرادی باهوش و فناوری ‌هایی هوشمند به استقبالشان بروید. شروع به شناخت مشتری کنید، با خودتان و با مشتریتان برخوردی انسان دوستانه داشته باشید و ارزش این موضوع را برای ارائه خدمات مشتریان عالی، هیچ گاه فراموش نکنید.

  • گوش دادن فعال را یاد بگیرید:

اهمیت دادن به بازخوردهای مشتری با بررسی اطلاعات او و همچنین گوش دادن به مشتری در لحظه اهمیت دارد. به مشتریان خود نشان دهید که در هنگام صحبت با آن ها با دقت به آن ها گوش می‌کنید.

گوش دادن فعال موجب افزایش شانس شما برای حل کردن مشکلات مشتریتان می ‌شود و به شما این امکان را می ‌دهد تا موثرتر اقدام به حل مشکلات کنید و بتوانید رضایت مشتریان خود را نیز کسب کنید.

به هر آن چه که مشتریان شما می‌ گویند با دقت گوش کنید و تا زمانی که حرف آن ها تمام نشده وارد حرفشان نشوید؛ حتی اگر می ‌دانید مشتری چه می ‌خواهد. شما به عنوان یک کارشناس در بخش خدمات مشتریان باید به مشتری ثابت کنید که با دقت به او گوش می‌کنید. زمانی که از طریق تماس تلفنی یا تماس آنلاین با مشتری خود ارتباط برقرار می ‌کنید، از عبارت‌ هایی نظیر «منظور شما این است…،  این طور به نظر می ‌رسد که….، آن طوری که من متوجه شدم…» استفاده کنید.

گوش دادن فعال به این معناست که شما از شخصیت منحصر به فرد مشتری خود و وضعیت او باخبر هستید و بنابراین می ‌توانید پاسخی متناسب با آن تنظیم کنید و خدمات مناسبی به مشتری خود ارائه دهید.

  • روی حرف خود باشید:

اگر به مشتری در مورد چیزی قول می ‌دهید، مطمئن باشید که می ‌توانید چنین کاری انجام دهید و اجازه ندهید که مشتری از شما نا امید شود. حرف شما نمادی از احترام و اعتماد به شماست و زمانی که به مشتری قولی می ‎دهید باید به آن عمل کنید. اگر قول می ‌دهید در یک بازه زمانی خاص ویژگی جدیدی به نرم افزار خود اضافه کنید و یا کاری انجام دهید، باید به آن عمل نمایید. زمانی که قول و گفته‌ های خود را نادیده می ‌گیرید، مثلا به مشتری می‌ گویید که تا ۲۴ ساعت مبلغ وجه به حسابتان باز می ‌گردد اما این اتفاق نمی ‌افتد،  باید مبلغی را نیز به عنوان جایزه برای مشتری خود نظر بگیرید و یا مورد جایگزینی برای آن ها پیشنهاد دهید؛ شاید این کار موجب شود تا کمی هزینه کنید اما در عوض می ‌توانید رضایت مشتریان خود را کسب کنید.

  • به طور فعالانه ‌ای به مشتری کمک کنید:

برای کمک به مشتری همیشه یک قدم جلوتر باشید، البته این کار زمانی معنا دارد که همه امور مربوط به مشتری را انجام داده ‌اید و حال می ‌توانید کاری فراتر از آن انجام دهید. گاهی اوقات مفید بودن به معنای پیش بینی نیازهای مشتریان قبل از این که از سوی خودشان بیان شود، است. برخی مواقع نیز مشتری ممکن است چیزی را طلب کند که در واقع به آن نیازی ندارد و به طریق دیگری مشکل او حل می ‌شود و اینجا این وظیفه شماست که نیازهای او را پیش بینی کنید و برای تامین آن اقدام نمایید.

هنگامی که مشتریان احساس می‌ کنند که از آن ها قدردانی می ‌کنید، اینگونه فکر می‌ کنند که واقعا برای شما خاص هستند و این موجب می ‌شود که به شما و محصولتان وفادار بمانند.

  • کلام آخر:

همه این عوامل در کنار هم می ‌تواند به ارائه خدمات مشتریان بی نظیر کمک کند و موجب شود که مشتریان به شما و برندنتان وفادار شوند و از همکاری با شما تجربه خوب و رضایت بخشی کسب کنند. مشتریان می ‌خواهند که با آن ها به روشی انسان دوستانه رفتار کنید و تنها با به کار بردن همین موضوع می ‌توانید رشد محسوسی در بخش خدمات مشتریان خود کسب کنید.

 

منبع: helpscout

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کال سنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.