خدمات مشتریان بخش مهمی از هر کسب و کار محسوب می‌ شود، شرکت‌ هایی که به هر دلیلی قادر به ارائه خدمات خوب به مشتریان در مرکز تماس (call center) خود نیستند و یا خدمات خود را در سطحی غیر قابل قبول ارائه می‌ دهند، خیلی زودتر از آنچه که انتظارش را دارند مشتریانشان را از دست خواهند داد.

بهتر است بدانید که متغیرها و ویژگی‌ های کلیدی مشخصی وجود دارد که یک خدمات مشتریان بی نظیر را از خدماتی در سطح عادی و متوسط متمایز می‌ کند. از طرفی مرکز تماس هایی که خدمات خود را در سطوح بالا و عالی برای مشتریان در نظر می‌ گیرند، معمولا نسبت به رقبای خود موقعیت‌ های بیشتری برای جذب مشتریان دارند.

-مهارت داشتن:

یکی از مهم ترین عناصر برای دستیابی به خدمات مشتریان در سطح عالی، آموزش است. کارمندانی که در بخش مرکز تماس کار می‌ کنند، باید در مورد ویژگی‌ های محصول و خدمات، قیمت‌ ها، ضمانت‌ ها و مشتاق کردن مشتری به خرید اطلاعات کافی داشته باشند و حتی در مورد جنبه‌ های مختلف فنی محصولات نیز آموزش ببینند. ارائه خدماتی یکپارچه از جانب کارمندان مرکز تماس اهمیت زیادی دارد و به همان میزان که هر شرکت به میزان فروش و بازاریابی خود اهمیت می‌ دهد، باید روی این بخش نیز سرمایه گذاری کند و توجه داشته باشد.

-در دسترس بودن:

خدمات مشتریان عالی به معنای پاسخ به سوالات و مشکلات مشتری در کمترین زمان ممکن است، زمانی که فردی با مرکز تماس شما تماس می‌ گیرد، انتظار دارد که بخش خدمات مشتریان در مرکز تماس به سرعت پاسخگوی او باشد و به مشکلش رسیدگی کند و فورا به سوالات وی پاسخ دهد. استفاده از افراد با تجربه در این بخش و همچنین نظارت افراد با تجربه بیشتر بر کار کارمندان مرکز تماس برای پاسخگویی به سوالات سخت مشتریان و رفع مشکلات فنی، یکی از مهم‌ ترین مسائل مرتبط با خدمات مشتریان محسوب می‌ شود.

-انجام وظیفه به گونه ای حرفه ای:

زمانی که مشتریان با محصولاتی که از شما خریده اند مشکل دارند، اولین کاری که یک خدمات مشتریان عالی باید انجام بدهد این است که به سریع ترین حالت ممکن به این مسئله رسیدگی کند و یا حداقل برای حل این مشکل زمانبندی و برنامه ریزی درست و معقولی انجام دهد. برای مثال زمانی که مشتری برای حل مشکل اینترنتی خود با شرکت خدمات اینترنتی کوچکی تماس‌ می‌ گیرد و ادعا می‌ کند که نمی‌ تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد، بخش خدمات مشتریان در مرکز تماس این شرکت باید تمام تلاش خودشان را بکنند که با ارائه راهکارهایی مشکل مشتری از طریق تماس تلفنی برطرف کنند و اگر موفقیت آمیز نبود، شرکت باید نماینده ای را در جهت رسیدگی به این مشکل به منزل مشتری بفرستد و برای این امر تاریخ و زمان مشخصی به مشتری ارائه دهد و درست طبق این تاریخ به آن موضوع رسیدگی کند.

-رسیدگی به مشتری:

ارائه خدمات عالی به مشتریان در مرکز تماس نیاز به مهارت گوش دادن و برقراری ارتباطی موثر دارد. کارمندان این بخش باید با دقت به هر آنچه که مشتری می‌ گوید و نیاز دارد، گوش دهند. پاسخ و راه حلی که برای مشکل مشتری بیان می‌ کنند، باید کاملا مطابق و هماهنگ با ماهیت موضوعی که فرد به خاطر آن تماس گرفته باشد. کارمندان بخش مرکز تماس باید مهارت فوق العاده‌ ای در برقراری ارتباط با مشتریان خود داشته باشند و بتوانند به گونه‌ ای صحبت کنند که مشتری به طور کامل متوجه صحبت آن ها شود و از به کار بردن اصطلاحات تخصصی که شاید درک آن برای مشتریان سخت باشد، اجتناب کنند.

-پیشگیری از به وجود آمدن مشکل/ ارائه راه حل:

یک شرکت باید به طور مرتب عوامل کلیدی بخش خدمات مشتریان خود را بررسی کند و مسائلی همچون دقت، مدت زمان پاسخگویی به مشتری، اثر بخشی حل مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد و میزان رضایت مشتریان خود را از طریق تماس تلفنی و یا به صورت آنلاین چک کند. در واقع باید بدانید که بهترین روش برای رفع کاستی‌ های موجود در بخش خدمات مشتریان یک مرکز تماس این است که از بازخورد مشتریان خود به هر طریقی که می‌ توانید استفاده کنید و برای رفع این کاستی‌ ها هر چه سریع‌ تر اقدامات لازم را انجام نمایید.

 

منبع: smallbusiness

برای دریافت خدمات برون سپاری مرکز تماس (کالسنتر) و پشتیبانی تلفنی ۲۴ساعته، با مرکز تماس حامیسان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی همراه اول در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی ایرانسل در رابطه با خدمات ارزش افزوده موبایل می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۹۵۷ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی دیوار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار آگهی و پرداخت می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق آدرس https://divar.ir/ticket و یا آدرس ایمیل support@divar.ir به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.

برای ارتباط با بخش پشتیبانی کافه بازار در رابطه با مشکلات احتمالی در زمینه انتشار برنامه ها و ایرادات درون برنامه ای می توانید با مرکز تماس حامیسان از طریق شماره ۰۲۱۴۱۲۵۳۰۰۰ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشید.